Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Magura hydraulische leiding tussen master en slave vervangen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Magura hydraulische leiding tussen master en slave vervangen

Interessant verhaal. Ik verwacht zelf dat de leiding inderdaad te stug is om met duct-tape of provisorische klemmen goed vast te zetten. Vandaar mijn suggestie: zou je bij een noodgeval misschien de leiding kruislings een beetje kunnen inkepen zodat het tuitje er eenvoudiger en met minder kracht kan worden ingeslagen? Daarna de inkeping wegsnijden met een stanley mes?

Een ander idee was om als hulpmiddel een massief kunstof doosje te fabriceren. Daar thuis met een boortje van de leiding diameter doorheen te boren en dat mee te nemen op reis. Tijdens panne de leiding daarin m.b.v. een klemtang vastzetten alvorens jezelf op je vingers te slaan ;-)
Dus je bedoelt eerst een slap stukje maken (door in te kepen), dan inslaan tot 'ie goed zit, dan slappe stuk wegsnijden, en verder inslaan?

Dat zou denk ik kunnen, maar in mijn ervaring tot nu met het provisorisch proberen te doen is dat het sowieso al moeilijk is om de hele lengte van de koppeling (ongeveer 1 cm) er netjes, recht, in te krijgen.
Of het beter wordt van deze oplossing, ik weet het niet, maar interessant om in mijn achterhoofd te houden.

Voor nu hebben we het opgelost door voor de master / slave verbinding een reserve mee te nemen (met dus al kant en klaar ingeslagen koppelingen) en voor de andere verbindingen nemen we een stuk leiding mee met alvast aan één kant een thuis ingeslagen koppeling.
Dat lijkt voor ons de beste oplossing te zijn op dit moment.