Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ** VERKOCHT ** set van 4 rode Ortlieb tassen - Forum Wereldfietser

** VERKOCHT ** set van 4 rode Ortlieb tassen

Set van 4 rode Ortlieb tassen, 2 achtertassen en 2 voortassen.
Ze vertonen gebruikssporen, maar zijn verder in prima staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vraagprijs € 90,-

Eventueel per set van 2 te koop:

achtertassen per set: € 45,-
voortassen per set: € 45,-

Prijzen exclusief verzenden (€ 6,95)

Ik verkoop ze omdat mijn nieuwe fiets (R&M Supercharger)

- een geveerde voorvork heeft, en dat gaat slecht samen met een lowrider
- een dikkere bagagedrager heeft waar mijn achtertassen niet op passen. Bij het nieuwe type tas met het QL 2.1 systeem, kun je een adapter krijgen waardoor die nieuwe tassen wel passen.

Vandaar.
Gee schreef:
di 24 apr, 2018 11:41
Ik verkoop ze omdat mijn nieuwe fiets (R&M Supercharger)- een dikkere bagagedrager heeft waar mijn achtertassen niet op passen. Bij het nieuwe type tas met het QL 2.1 systeem, kun je een adapter krijgen waardoor die nieuwe tassen wel passen.
Kun je niet gewoon een setje haken van QL-2 bestellen en er op zetten?
Deze: https://www.rosebikes.nl/artikel/ortlie ... aid:712371
of deze
https://www.rosebikes.nl/artikel/ortlie ... aid:712383
Of passen die haken niet op die tassen?
Of je kunt je oude drager naar de R&M meenemen.
Dag Leon,

Dank je.
Die haken ken ik inderdaad, maar die zijn voor het QL 2.1 systeem.
Ervaringen van andere R&M Supercharger fietsers leren me dat de "gewone" haken niet passen, dan wel met grof geweld. Maar daar zou je bagagedrager mee beschadigen, en dat lijkt me bij een nieuwe fiets niet zo tof.

Gee
Gee schreef:
di 24 apr, 2018 13:53
Maar daar zou je bagagedrager mee beschadigen, en dat lijkt me bij een nieuwe fiets niet zo tof.
Tubus-foliestickers niet een optie?
Dank je, die ga ik ook gebruiken. Dat gaat echter het verschil naar ongeveer 20mm niet overbruggen.

Is ook sowieso wel een vraag: met het - tijdens een tocht - dagelijks ophangen en afnemen van de tassen beschadig je de lak. Op mijn Koga WT van 16 jaar oud kun je precies zien waar de tassen de fiets raken. Nou vind ik dat eerlijk gezegd gewoon gebruikssporen, maar bij een nieuwe fiets toch wel wat pijnlijk. Zoiets als de eerste kras op je nieuwe auto. Dus ga ik nu maar eens proberen om dat zoveel mogelijk te voorkomen.

Veel fietsplezier,

Gee