Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sumava - Boheemse Woud - Forum Wereldfietser

Sumava - Boheemse Woud

Hallo iedereen,
Is er hier iemand met ervaring met fietsen in westelijk Tsjechië, om precies te zijn de Sumava en het Boheemse Woud?
Deze zomer wil ik 2 weekjes fietsen in deze buurt. Het eerste plan is om de trein naar Linz te nemen, dan noordelijk te fietsen naar Cesky Krumlov. Vandaar uit naar de Sumava en dan noordelijk langs de Duitse grens door de wouden te fietsen. Om uiteindelijk in Chemnitz of Leipzig uit te komen.

Ben benieuwd of er iemand is die dit gebied kent en wat tips voor me heeft.

Dank,
Maurice
Mijn ervaringen zijn 30 jaar oud dus zeker achterhaald, het enige wat denk ik nog steeds opgaat is: wat is het hier prachtig en wat is het hier nat. Dat laatste komt waarschijnlijk door de ligging en de vele bossen. Wel iets om rekening mee te houden. Erg warm was het er nu ook weer niet (september)
Ik ben er 2 jaar geleden doorgereden op de terugweg van Bratislava. Ik herinner me vooral de Dyji-vallei en het schitterende stadje Prachatice, maar die liggen eigenlijk iets ten oosten van het nationaal park. In het park zelf kan het op sommige plaatsen nogal druk zijn in de zomervakantie, in heel Moravië trouwens, maar je kan die drukte makkelijk ontvluchten. Regen was ook voor mij een probleempje: abrupte, tropisch aandoende buien die delen van de camping onder water zetten, bijvoorbeeld. Boven Sumava blijken noordoostelijke en zuidwestelijke luchtstromingen tegen elkaar op te botsen, met overvloedige regenval tot gevolg.