Additionally, paste this code immediately after the opening tag: route van west-china naar zuid-oost azie. - Forum Wereldfietser

route van west-china naar zuid-oost azie.

Hallo,

Ik loop met het idee rond om ook naar China te fietsen. Ik zie veel filmpjes op youtube van andere fietsers en het lijkt me erg mooi dat ook te doen. Ook las ik dat je geen visa meer nodig hebt voor Kazachstan voor 15 dagen, en Oezbekistan voor 30 dagen. Dit maakt het alleen maar makkelijker op.

Mijn vraag voor de mensen die dit gedaan hebben: waar ging je de grens met china over? Was dit Kirgizie of Kazachstan? Ook is het ongeveer 4000 kilometer van de west grens van China naar Vietnam. Als je een 1 maand visum krijgt lukt je dat niet. Nemen jullie dan de trein gedeeltelijk of kun je het visum verlengen?

Mijn voorlopige route is als volgt: Nederland-Oekraine, dan de boot naar Georgie. Dan naar Azerbaijan en dan de boot naar kazachstan. Vervolgens fietsen naar Samarkand en dan naar Tajikistan en dan naar Kirgizie. Vandaar weet ik niet wat de beste route is om door China naar Vietnam of Laos te fietsen.

Elke info is welkom

Jan
Hoi Jan,
Wij fietsten 2 jaar geleden van Bishkek, Kirg. via Kazachstan naar China, grensovergang Korgas-Kargos. In China naar havenplaats Tanggu voor de boot naar Zd-Korea. Kirg.- China is 800 km en dus te doen binnen het visum. Grens met China was een makkie, met een uur stonden we in China. In China deden we 6000 km in ons 3maanden visum. Wij vroegen het China visum in Nederland aan omdat dit het moeilijkste aspect van de wereldreis zou zijn. China fietst overigens erg makkelijk, 100 km op een dag is te doen.
Groetjes van Pier.
bikeiteasy.wordpress.com