Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1026 berichten
Willem,

Wat is hier grappig aan?
OK, misschien eerder opmerkelijk dan grappig in pure zin, maar het doet je wel denken aan een nieuwe fiets.

Afbeelding
Bert van Sprang schreef:
ma 15 okt, 2018 12:22
Willem,

Wat is hier grappig aan?
Nu lachen we nog 'meesmalend' om die ladderhoogte. Zodra ze op ooghoogte hangen is het inderdaad bloedserieus, want dan is zo'n partij salonfahig. Maar misschien zie jij de ironie er niet van in.

Verder mag er best wel eens iets serieus op dit forum komen hoor. De wereld is geen Kindergarten.

Grusse vom Rennsteig!
willem.m schreef:
ma 15 okt, 2018 12:52
Nu lachen we nog 'meesmalend' om die ladderhoogte. Zodra ze op ooghoogte hangen is het inderdaad bloedserieus, want dan is zo'n partij salonfahig.
Eeeh heet zoiets niet gewoon "democratie"?

Het weghalen van die borden kan je ook beschouwen als het monddood maken van een partij... iets wat ook niet echt gewenst is in een democratie.
Er gebeuren de meest vreselijke dingen in een democratie.
janenliseth schreef:
za 06 okt, 2018 08:39
Canadees Phil Fertey op de Hoge Bi door Nederland.
Gister ontmoette ik hem op de Westfriese Omringdijk. Dag er voor stond hij in het NHD.
Een zadel op 1,70 mtr hoog en een wiel met massieve banden.
Fietsen is een kwestie van op gang komen en in balans blijven zegt Phil, en geen moment je aandacht laten verslappen. Aantal spaken vroeg ik aan hem: wel, die had hij nog niet geteld.
Gewoon een rugzak met wat kleding en overnachten bij Vrienden op de fiets.
Afbeelding
Vandaag ongeveer een uur geleden ben ik hem tegengekomen! 8)
Op zijn zwarte rugzakje zijn twee Canadese vlaggetjes genaaid.
Hierbij wat foto's gemaakt, ik heb me aan hem voorgesteld en verteld dat ik vroeger vier keer in Canada heb gefietst.
En ik heb de spaken van het grote voorwiel geteld: 72! 8)
Let goed op de cranks: de pedalen zijn in armlengte verstelbaar. En zie je de vreemde, simpele rem bovenop het voorwiel? Geen idee wat het bouwjaar is, maar de spaken zien er nieuw uit. Qua onderhoud een puntgave hoge bi. Afgezien van een lasrups bovenaan de voorvork. Als je de naaf van het voorwiel goed bekijkt, wat een vreemde flenzen. Waar zijn de koppen van de spaken aan de flenzen?
De vraag is met wat voor 'fietsdoos' Phil Fertey zijn fiets in het vliegtuig heeft vervoerd.... Het lijkt niet mogelijk om het stuur een kwart slag te draaien. Of anders eraf halen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Wat een mooi ding.
Ik vermoed dat die spaakkoppen er niet zijn en de spaak van velg naar velg doorloopt. Dan is het aantal dus uiteindelijk toch gewoon 36, om toch iets gewoons van deze fiets te kunnen zeggen :D
Voor op het stuur zie ik 2 glimmende zeskantkoppen. Zijn dit bouten die los kunnen zodat het stuur er dan af gaat?
Uiteindelijk zijn constructies van vroeger vaak eenvoudig, juist omdat het toen veel moeite kostte om iets precies volgens wens te (laten) maken.
Dit hier is de plek waar ik Phil Fertey zijn ben tegengekomen. Slechts 2½ kilometer van mijn huis. Ongetwijfeld heeft hij dezelfde ooghoogte als de camera van de streetview-wagen.... :wink:

https://www.google.nl/maps/@53.4000849, ... 312!8i6656

Wat later heb ik de naam Phil Fertey op Google gezocht: er blijken meer krantenartikelen te bestaan en enkele links die op .ca eindigen. Wat blijkt? De fietsenfabriek Victory in Orlando, Florida bestaat nog en maakt nog steeds hoge bi's naar het model van Franse vélocipèdes uit 1885. Dus de hoge bi van Phil is niet antiek.... maar wel een staaltje van vakmanschap!
http://www.victorybicycles.com/photos.htm
20190420_175803.jpg
willem.m schreef:
za 20 apr, 2019 20:04
20190420_175803.jpg
Riethoven, gemeente Bergeijk. Had deze plek Broekhoven moeten heten en Riethoven is na rechtsaf 1 km verderop?
Locatie hier gevonden: https://www.google.nl/maps/@51.36406,5. ... 312!8i6656
De foto is in de ONO-richting genomen, dus 's middags.
Martin E. van Doornik schreef:
za 20 apr, 2019 23:03
willem.m schreef:
za 20 apr, 2019 20:04
20190420_175803.jpg
Riethoven, gemeente Bergeijk. Had deze plek Broekhoven moeten heten en Riethoven is na rechtsaf 1 km verderop?
Locatie hier gevonden: https://www.google.nl/maps/@51.36406,5. ... 312!8i6656
De foto is in de ONO-richting genomen, dus 's middags.
Ik vind de combinatie van beide borden grappig. Maar om dat te zien, moet je wel inzoomen.
Ja, ik moest ook even goed kijken voor ik het door had. :D
Hotel in Thailand

20190127_101927.jpg
Voici, voor de Citroënofielen (en ook voor de liefhebbers van rare camper-mobielen).
 
Citroën HY high Diane.jpg
 
Natuurlijk zie je dit soort dingen ook als je niet fietst, maar op de fiets heb je precies genoeg tijd om alles te zien en daarna te overwegen of het een kiekje waard is ... en bovendien, op de fiets kom je nu eenmaal net iets vaker buiten de alledaagse snelste routes.

Groeten BSM
Screenshot_20190510-123941_Gallery.jpg
:)
Jurr schreef:
vr 10 mei, 2019 12:40
Screenshot_20190510-123941_Gallery.jpg
:)
Ahh ... dat doet mij denken aan Pas-en-Artois, een plaatsje IN Artois, of Pannes-en-Lorraine, een plaatsje dat je begrijpelijkerwijze in Lotharingen vindt.

En in Lotharingen vind je de verklaring waarom ze in Frankrijk geen WegenWacht hebben.
Stel je voor, je hebt pech in Pannes-en-Lorraine en belt de WW. Ik ben "en panne" ... Oh en waar? ... "En Pannes" ... Ja dat begrijp ik, maar waar vind ik u ? .... "En Pannes-en-Lorraine" .... Ja maar wáár dan in Lotharingen? ... "En Pannes-en-Lorraine" .... Ja Ja, ik begrijp het, u hebt pech in Lotharingen, maar ik moet toch echt weten waar u bent. ... Ik ben "en Pannes-en-Lorraine" ... etc etc ... het arme pechgeval wordt zo dus nooit geholpen.

Jammergenoeg ben ik vergeten een paar kiekjes te maken.

Groeten BSM

PS   Voor wie de Franse taal wat minder machtig is: "en panne" = pech hebben, maar tegelijk kan "en Pannes" (wat je net zo uitspreekt) betekenen dat je "In Pannes" bent, en dus kan "en Pannes-en-Lorraine" betekenen "Pech in Lotharingen" maar ook "In Pannes-en-Lorraine", en bovendien speelt hier dan het beroemde "Hebben en Zijn" ... een Fransman heeft geen pech maar "is in pech".
Bridgestone SM schreef:
vr 10 mei, 2019 12:33
Voici, voor de Citroënofielen (en ook voor de liefhebbers van rare camper-mobielen).
 
Citroën HY high Diane.jpg
 
Natuurlijk zie je dit soort dingen ook als je niet fietst, maar op de fiets heb je precies genoeg tijd om alles te zien en daarna te overwegen of het een kiekje waard is ... en bovendien, op de fiets kom je nu eenmaal net iets vaker buiten de alledaagse snelste routes.

Groeten BSM
Grappig zo'n gefuseerde auto! Zou je met zo'n auto eigenlijk de weg op mogen?
willem.m schreef:
vr 10 mei, 2019 13:07
Bridgestone SM schreef:
vr 10 mei, 2019 12:33
Voici, voor de Citroënofielen (en ook voor de liefhebbers van rare camper-mobielen).
 
Citroën HY high Diane.jpg
 
Natuurlijk zie je dit soort dingen ook als je niet fietst, maar op de fiets heb je precies genoeg tijd om alles te zien en daarna te overwegen of het een kiekje waard is ... en bovendien, op de fiets kom je nu eenmaal net iets vaker buiten de alledaagse snelste routes.
Grappig zo'n gefuseerde auto! Zou je met zo'n auto eigenlijk de weg op mogen?
Tja, op de originele foto zie ik naast een kenteken ook allerlei verzekerings- keurings- en belastingsvignetjes, dus het zal wel goed zitten.

Wat langer geleden kwam ik in Utrecht iets gelijksoortigs tegen, een verlengde HY-bus met een net iets normalere verhoging, de [28-AB-41] - eerste toelating 27-01-1978 - en ik keek even na, deze rijdt nog steeds rond.

Groeten BSM
Ik heb in de jaren '70 naast mijn school in Utrecht een 2CV Eend gezien met een motorkap en grille van een Mercedes. Heb er nog een foto van gemaakt. Zal effe opzoeken.... :D
Martin E. van Doornik schreef:
vr 10 mei, 2019 20:01
Ik heb in de jaren '70 naast mijn school in Utrecht een 2CV Eend gezien met een motorkap en grille van een Mercedes. Heb er nog een foto van gemaakt. Zal effe opzoeken.... :D
Tja, met wat goede wil is niks onmogelijk.   Een Rolls-Royce grill is duurder.

Ik ken een Hanomag met een Volvo-motor en LandRover velgen, die LandRover velgen zijn overigens ook interessant onder een Citroën HY-bus.
Omgekeerd heeft ook ooit iemand een 2CV-bestel carrosserie op een LandRover chassis gezet.
Ahh ... ik heb zelfs de Utube nog weer teruggevonden.

Maarrrr ... dit is nogal OffTopic (hoewel er achterop de Hanomag tot wel 4 fietsen passen).

Groeten BSM