Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [Foto-topic]: Grappige zaken onderweg - Pagina 48 - Forum Wereldfietser

[Foto-topic]: Grappige zaken onderweg

1025 berichten
20220713_1520_DSC_7506_J9110.JPG
Mooi hè.
Dit zadel zag ik vandaag.
1090472.jpg
Let op de handrem van deze bakfiets.
Niks nieuws onder de zon.... In m'n jeugdjaren zag ik vaker bakfietsen voorbijrijden. De glazenwasser, de gemeentewerken, de visboer, enz. Dergelijke remmen zaten daar ook op.
Dat was vast nog een bakfiets zonder "e-" in de naam ......
Gisteren fietste ik van Bergen op Zoom naar Eindhoven, 30% onverhard en hier en daar single track. Mooie tocht en prima weer (anders dan in andere delen van Nederland). Ik schampte een aantal malen aan de grens NL-B en kwam deze heerlijke rommelpot tegen. De LAW503 (Noordzee - Limburg) bestaat geloof ik al jaren niet meer. Daar is in grote lijnen het Grenslandpad voor in de plaats gekomen. Maar het bord staat er nog steeds fier bij. Verder is het de vraag voor wie het waarschuwingsbord "onverharde weg" bedoeld is. Voor de fietser ligt er immers een mooi betonpaadje. Voor overig verkeer is de weg niet toegankelijk of het moet zijn dat men de boer op de tractor wil waarschuwen voor "onverhard". We kijken de Hollandsedreef in, gelegen precies op/tegen de grens NL-B. Jammer dat die grenspaal er zo verwaarloosd bij staat. Wat een contrast met deze! Om het onderste bord te kunnen lezen, tot slot, moest je even door de knieën: een waarschuwing met tekst en uitleg voor de eikenprocessierups.
borden.jpg
ijsvogel.jpg
IJsvogel gespot 😆
Spaken.JPG
^^ 72 spaken?

Dan kun je nog eens een extra banaantje in je zak stoppen zonder je al teveel zorgen te hoeven maken over het gewicht. :D
non-fixie schreef:
di 01 aug, 2023 22:59
^^ 72 spaken?

Dan kun je nog eens een extra banaantje in je zak stoppen zonder je al teveel zorgen te hoeven maken over het gewicht. :D
En de meeste mensen vinden/vonden een Vittorio wiel van 48 spaken al zwaar overdreven. Maar eerlijk is eerlijk, de velgen en spaken van tegenwoordig zijn wel beter dan die van -tig jaar terug.
Met zoveel gaatjes in de flensen van de naaf wordt het geheel wel zwakker. Net als bij perforaties in velletjes postzegels....
Oude postzegels.jpg
DSC_0609.JPG
Vandaag kwam ik onderweg het volgende tegen, handig voor e-bikes:

IMG_3873_klein.jpg
Geen camera te zien
IMG_3872_klein.jpg
Het moet maar eens afgelopen zijn met die te zware en te trage fietsers. 30 km/u a.u.b.

Afbeelding

Afbeelding
Frank schreef:
ma 21 aug, 2023 12:46
Vandaag kwam ik onderweg het volgende tegen, handig voor e-bikes:
IMG_3873_klein.jpg
Die stopcontacten lijken me niet waterdicht, dus nep.
Klopt, vandaar dat die foto ook in dit draadje staat. 🙂
La Ligna geloof ik. Jaren geleden dat ik die gezien heb!
Tijdens het tochtje gistermiddag leek mijn route plotseling een andere wending te nemen. De weg was afgesloten; tijdelijkdan wel permanent. "Wegens overlast tijdelijk afgesloten". Dat had ik nog niet meegemaakt. Ik kwam ter plekke een wat oudere man tegen die het verbod straal had genegeerd. We maakte een praatje. Het was wel duidelijk waarom de borden er staan: om hangjongeren weg te kunnen sturen voordat ze iets gedaan hebben; makkelijk zat - fietsers bekijken het maar; ze klagen toch niet echt. Ik ben daar wel vaker langsgekomen dat ik het niet echt pluis vond daar. Op streetview zie je sporen van vanalles en nog wat en zelfs een heterdaadje van eentje die aan het oefenen is.
Ik heb het risico vervolgens genomen. Je kunt een boete krijgen, maar je kunt tegenwoordig zelfs een stevige boete krijgen voor het uittrekken van onkruid.Afbeelding
Misschien ook aardig als raad-plaatje?
DSC02244 kopie.jpeg
DSC_0738.JPG