Additionally, paste this code immediately after the opening tag: navigatie mio - Forum Wereldfietser

navigatie mio

Maandag vertrek ik via oude wegen naar Lourdes.
Onlangs ging mijn Mio 505 stuk en omdat het kort dag is heb ik een nieuwe 400 gekocht.
Met deze heb ik problemen met name bij het zoeken naar gps signalen als ik hem start duurt het een half uur tot een uur en soms langer voor hij contact heeft.
Ik heb contact met Mio gehad en deze geven mij oplossingen als resetten via mailberichten maar deze bieden geen oplossing als ik hem op zou sturen zou minstens 3 tot 4 weken duren mischien nog wel langer want er waren nu geen onderdelen?
Herkent iemand deze problemen of misschien een oplossing?
Over de oorzaak kan ik niets zeggen - ik gebruik een Garmin Etrex 30. Voor die Mio zou ik zeggen laat ze hem maar gewoon inruilen voor een nieuwe. Anders: niet goed, geld terug.
hans van megen schreef:
do 21 jun, 2018 08:08
Onlangs ging mijn Mio 505 stuk en omdat het kort dag is heb ik een nieuwe 400 gekocht.
Met deze heb ik problemen met name bij het zoeken naar gps signalen als ik hem start duurt het een half uur tot een uur en soms langer voor hij contact heeft.
Ruilen lijkt me (nog garantie neem ik aan). Dit wil je gewoon niet hebben.
Heb vorig jaar 3 maanden door Spanje gefietst. Ook regelmatig problemen met de MIO. Veel contact met helpdesk. Opstarten heel wisselend van tempo. Herken wel dat dit soms een half uur duurt. Weet nog steeds niet of een Garmin nou beter is dan een Mio
Het probleem met de Mio is voor mij opgelost,maar als er andere zijn met deze problemen Mio heeft via de helpdesk gezegd dat dit probleem bekend is ze hebben een update geplaats maar daarmee is het probleem niet altijd opgelost.
Mijn werd gezegd dat de verkopende winkel binnen 28 dagen een nieuwe kan leveren wat ook gebeurd is door de fietsvakantiewinkel in Elst die zonder problemen mijn Mio omruilde waarbij ze mij ook op bijzonder geduldige en prettige manier ook allerlei informatie gaven hoe om te gaan met deze mio met name Emma een van de medewerksters hulde.
Mio is zn geld niet waart, koop liever een Garmin, is ook niet perfect maar werkt een stuk beter en makkelijker tracks te bewerken op de pc.
En als je een garmin neemt neem er dan 1 waar batterijen in kunnen zodat als je hem niet op tijd kan opladen er batterijen in kan doen.
En een groot voordeel is dat de garmin een scherm heeft wat goed is af te lezen in direct zonlicht en niet reageert op regen en met handschoenen te bedienen is.