Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waar koop ik goede handschoenen/muts/etc.? - Forum Wereldfietser

Waar koop ik goede handschoenen/muts/etc.?

Hoi,

Weet iemand een adresje in de Randstad (Amsterdam/Utrecht/Rotterdam ofzo) waar ze goede handschoenen/muts en dat soort spul voor fietsers verkopen?

Het is gewoon voor in Nederland, voor als het misschien erg koud wordt bij woon-werk op de fiets (maar dan ook elfstedentocht :P).

Het probleem met b.v. de handschoenen van de HEMA is dat ze goed werken zolang het niet kouder wordt dan 5 graden (oke beetje overdreven). Ik zoek dus warme handschoenen....

Ik heb al op site van Bever/Zwelfkei/Demenie gekeken, maar ik vraag me af of deze 'expeditie' handschoenen wel zo geschikt zijn voor fietsers. Als ik in hun catalogus kijk, hebben ze ook niet zoveel van dit spul.

Bedankt, jos

kijk eens op www.tchibo.nl
kost bijna niks.
en ze verkopen meer dan koffie.
verzedkosten slechts 3.95

Hoi josr,

Wij zijn vorig jaar ook op zoek gegaan naar handschoenen en zijn bij Slee geslaagd. Ook Bever had warme handschoenen speciaal voor fietsers, dus misschien moet je toch gewoon eens de winkel bezoeken en vooral passen.

Succes!

El & El

Hoi Josr,

Waar je als fietser vooral last van hebt is de (rij-)wind. Zaak is dus om winddichte, maar wel ademende spullen te kopen. En laat je die dingen nu inderdaad bij de goede buitensportzaak kunnen kopen.
Ikzelf rijdt al jaren met Windbloc-handschoenen en muts. Deze zijn niet eens zo dik, maar omdat je toch wel warm wordt van het fietsen voldoen ze prima. Als het echt flink vriest gebruik ik mijn ski-handschoenen.

Groet, S.

Bij de Bever Outlet winkel vlakbij Den Haag HS zijn nu ook allerlei handschoenen, mutsen en sjaals in de aanbieding. Die winkel zit op de begane grond van 'the globe'. Met een fikse korting wordt het net betaalbaar.

Windstopper vind ik zelf ook prettig. Voor bij regen heb ik nu goretex over-wanten gekocht, maar die heb ik nog niet getest in praktijk.

Lisette

Hoi Jos,

Vorig jaar bij de vakantiefietser hele dunne neopreen achtige handschoenen gekocht.
Heerlijk warm ook bij lage temperaturen.

Succes, John.

Hoi John,

Weet je misschien het merk van die handschoenen?
En zijn ze ook waterdicht?

Groetjes,
El & El

Ik heb zelf anderhalf jaar geleden handschoenen gekocht van SealSkinz http://www.greatoutdoorsdepot.com/seal- ... loves.html. Die zouden ook waterdicht zijn.

Nou, dat zijn ze dus niet. Nog nooit zulke koude vingers gehad op de fiets tijdens de regen! Voortaan dus weer neoprene handschoenen mee op vakantie als ik veel (koude) regen verwacht.

Wilco

je zou toch eens moeten kijken op www.tchibo.nl -> 1e icon (met die skieer erop). thermo fleece handschoenen 8.95 (onderaan de pagina) en softshell 44.???. is toch niet echt duur, toch?
ik heb ze besteld en zal je laten weten hoe ze zijn.

Marco

Of kijk eens op de volgende pagina, mooi!

http://www.roseversand.nl/rose_main.cfm ... &ktg_id=14
Ik heb het allemaal: leren handschoenen, neopreen, skihandschoenen, etc. Maar wat ik toch eigenlijk voor dagelijks gebruik het lekkerst vind, is zo'n ordinair setje van sjaal, muts en handschoenen in fleece van de Zeeman. Kost je de geweldige somma van ca. 6 euro voor de hele set!!!

Ik heb een aantal jaren gelden (toen er nog veel minder keus was) een stel Gore windstopper handschoenen gekocht (fleece met een membraam en wat verstevigde stukken). Dat is een stuk beter dan veel nette handschoenen voor automobilisten, maar ideaal is het toch niet. Als het echt koud is (en bij ons in Groningen gebeurt dat toch wel eens), dan krijg je het vooral koud van de combinatie van lage temperatuur met wind en regen of sneeuw. En dan zijn deze handschoenen toch niet echt warm. Ze worden deels zo koud omdat het fleece het water opzuigt en zo zijn isolerende werking verliest. Bovendien zijn het geen echte fietshandschoenen, dus gelpadding of zoiets hoef je niet te verwachten. Het voordeel is dat ze licht en compact zijn, en je ze dus ook in het voorjaar en najaar makleijk meeneemt op een tocht.
Als je echt warme en waterdichte winterhandschoen speciaal voor het fietsen wilt hebben moet je vooral kijken bij amerikaanse merken als Specialized of Gore Bikewear. Die hebben winter atb handschoenen voor de koude (met veel sneeuw) van het noordoosten van de VS. Die handschoenen hebben vaak ook kussentjes voor je handpalmen en reflectiestrepen om zichtbaarder te zijn. Zie voor het heel extreme werk: http://www.icebike.org/
Brrrrrrrr,
Wim

Hoi!

http://www.icebike.org/ is mijn favoriete winterfiets website. Merendeel van de kledingbesprekingen en tips zijn voor extreem winterweer zoals in Canada en zo.

Voor hier in Duisland heb ik lobsterclaws, via hun website gevonden, niet echt goedkoop helaas maar wel warrrrm, zelfs bij -15. Maar er zijn ook goedkopere modellen op de markt.
Voordeel van lobsterclaws is dat je beter kunt remmen en schakelen als met wanten en ze zijn een stuk warmen als gewone handschoenen. En de wind waait niet in je mouwen, wel zo fijn. Dit zijn ze: http://www.vulpineadaptive.com/ice.htm

Maar of ze voor de milde nederlandse winter geschikt zijn weet ik niet. De winters hier in Beieren zijn iets extremer. Het sneeuwt hier al sind een week :D
Weet iemand nog andere websites met winterfietstips en zo?

Whisky