Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opwindend licht - Forum Wereldfietser

Opwindend licht

:idea: Een paar dagen geleden kwam ik in een winteraanbiedingenfolder van Hyundai het volgende tegen:
"Opwindend licht. Moderne variant van de knijpkat.
1 of 3 led's verlichting. Ook te gebruiken voor het opladen van mobiele telefoons, inclusief verloopstekkers voor de meest voorkomende merken. Nu slechts €14.95"

Vanmiddag ben ik bij de plaatselijke Hyundai dealer langsgegaan en heb het ding aangeschaft, ik had het laatste exemplaar. Het merk is Sparqlin, type FFL-025. Ziet er degelijk uit maar is geen "lichtgewicht".
De behuizing is van ABS, bevat een mechanische vliegwieldynamo, eenLIR2032 3,6V., 35 mA. lithiumbatterij en 3 felwitte LED's (8000mcd). Er kan gekozen worden om 1 of 3 leds in te schakelen.
Er zit een inklapbare (op)draaihendel aan: 1 minuut opladen met 120 omwentelingen per minuut geeft 25 (1 led) tot 30 (3 leds) minuten licht. De gebruiksaanwijzing claimt dat het ding waterbestendig is, maar vermeldt dat je het niet moet onderdompelen......

De aardige bijkomstigheid is dat je er je mobiele telefoon mee kunt opladen. Er zit een DC uitgang op, met een snoertje dat past op Nokia, plus adaptertjes voor SonyEricsson (T28), Siemens (C55), Motorola (V998) en Samsung (A288).
Met wat zoekwerk zijn er vast ook wel kabeltjes voor andere telefoons en zelfs andere apparaten te vinden dan wel te maken....
De actie duurt tot 30 november, maar op = op!

Tot besluit: De gebruiksaanwijzing geeft een adres en website:
Servotool, Postbus 30159, 8003 CD Zwolle. www.servotool.nl
Op de website, onder producten, Ferm catalogus, lampen, staat deze lamp, maar dan type FFL-023, zonder DC uitgang en met als merknaam "Ferm".

Mocht de Hyundai dealer het ding niet meer hebben is een mailtje naar servotool denk ik de oplossing wanneer je interesse hebt in "Opwindend licht". :idea:

Bever heeft voor dezelfde prijs een zelfde ding (dezelfde?). Ik heb het ook pas net een paar dagen geleden ontdekt, en het leek me vooral aantrekkelijk voor een mobiele telefoon. Aan licht om mee te zien heb ik bij het kamperen niet veel nodig (ik heb een hekel aan fel verlichte campings, en meestal is de maan genoeg), en wij gebruiken meestal afneembare fietskoplampjes als zaklampjes.
Wim

Mijn interesse werd eigenlijk ook vooral gewekt door de mogelijkheid tot opladen van mijn mobiel. Leek me aantrekkelijker dan op de camping een paar uur staan wachten in de wasruimte..... Dat het ding dan ook nog licht geeft is leuk meegenomen hoewel ik daarvoor ook mijn afneembare fietslamp heb .... :wink:

De Ferm FFL-023, dus zonder DC uitgang, ligt bij oa Karwei voor 9,95.

Dit soort moderne "knijpkatten" zijn er meer, wat de bovengenoemde mijns inziens interessant maakt is juist de DC uitgang!