Additionally, paste this code immediately after the opening tag: REGENVEST - Forum Wereldfietser

REGENVEST

HALLO.
EEN AANTAL JAREN GELEDEN BEN IK OVERGESCHAKELD VAN BERGSPORTER NAAR FIETSER,OP MIJN VORIGE FIETSREIZEN GEBRUIKTE IK NOG ALTIJD MIJN ZWARE NORTH FACE KLIMVEST. IK WIL DIT NU VERANDEREN IN EEN NIEUWE PACLITE. IK WAS NA VEEL RONDVRAGEN UITGEKOMEN BIJ GORE-BIKE WEAR. MAAR OP HUN WEBSITE STAAN MEERDERE MODELLEN, HEEFT IEMAND ERVARING MET DIT TYPE VESTEN, EN WEET IEMAND HET GEWICHT VAN HET MODEL TOURING? (geen paclite ), EN HEBBEN DE INGEBOUWDE OVERHANDSCHOENEN EIGENLIJK NUT?

GROETEN DANNY

Ikzelf heb een regenjas van Gore Bike Ware, pac light en deze bevalt me uitstekend. Super licht, comfortabel en er komt geen druppel doorheen, zelfs geen condens door zweet!

HEB JE OOK HET TYPE, ik heb begrepen dat er verschillende modellen zijn,

danny

ah, je hebt de Caps Lock gevonden.

Het type jas staat helaas nergens in de jas vermeldt.
Wel kan ik je zeggen dat hij zwart met witte zij-stukken is.
Heb je daar iets aan?
Groet, Rena

hallo rena,

ik veronderstel dat je het type RACE hebt, bedankt voor de reactie, nu kan ik gerustgesteld een model kiezen, het belangrijkste is dat gore degelijke jassen verkopen.

groeten danny

Ik wil graag enige nuance aanbrengen in het gebruik van Goretex, want transpiratie is een serieus probleem waar ook Goretex moeite mee heeft.
Ik heb veel ervaring met Goretex in zowel de bergsport (zomer- en wintertochten) als tijdens fietsvakanties en gebruik nu 2 jaar Paclite, had daarvoor een traditionele Goretex-jas en mijn ervaring met beide goede en dure merken is niet altijd postief:
- je transpireert gauw teveel, bijv. bij temperaturen van zo'n 15 graden of meer kan Goretex dit niet aan; heel langzaam fietsen is dan het enige alternatief;
- bij langdurige regen (dan bedoel ik ook echt de hele dag nonstop) laat het materiaal heel langzaam vocht door, waardoor je uiteindelijk toch drijfnat wordt.
Aan de andere kant:
- als het tijdens fietstochten echt de hele dag nonstop regent dan fiets je vanzelf minder, dus manifesteert bovenstaand probleem zich ook minder;
- en meestal blijft je regenjas in de fietstas, omdat het mooi weer is; en als het korte periodes regent fiets je nog makkelijk een stukje door of schuil je even.
Mijn indruk is dat in de berg- en wandelsport goretex inmiddels ook minder heilig is dan een paar jaar terug; meer en meer wordt gebruik gemaakt van een softshell, ook tijdens regenachtige omstandigheden. En voor nood een regenjas daaroverheen.
Je ziet het, ik heb de ideale regenjas nog niet gevonden. Dus bij gebrek aan beter neem ik voor nood toch een Paclite mee in de fietstas, maar verwacht er geen wonderen van.

jim