Additionally, paste this code immediately after the opening tag: French Divide - Forum Wereldfietser

French Divide

Wie is bekend met de French Divide, heeft deze deels of helemaal gereden ? Ik ken de website van French Divide, maar ik vraag me af hoe zwaar hij is om te fietsen. Wij zijn bekend met de Great Divide en de Trans Andaluse. Wie heeft rij ervaring op de French Divide ? Bedankt, groet Karin en Marten
Je kunt 'm hier live volgen en met cycleroute.org kun je misschien de routes inladen en zien hoe zwaar de route precies is.

Zelf de route (nog) niet gereden overigens.
Het bovenstaande bericht is al een poosje oud. Ondertussen hebben we ook de TMV, (Vogezen) gereden. Is er iemand die ervaring heeft met de French Divide ? Veel single track ? Veel lopen ?, Volgens filmpjes niet. Enig idee in welke categorie hij valt volgens de bikepacking.com rating ?
Dus ..... samengevat, is er iemand die hem heeft gereden ?
Hi Karin, wij haken even aan omdat we dit draadje willen volgen!

Kwam in video dit tegen met een impressie van de weg, tja de moeilijkste momenten kunnen ook weggelaten zijn. Maar dit ziet er wel ok uit om te doen als niet-bikepacker. Tenminste, het lijkt op werk wat we al vaker met gewone bepakking gedaan hebben. Met hier en daar een vloek soms :wink: maar achteraf moeten we vaak het hardste lachen om dit soort situaties. Ook wij zijn dus benieuwd naar info over het gehalte single track van de klasse zeer zwaar.

Ik heb 'm vorig jaar gereden en de zwaarte hangt natuurlijk helemaal af van de tijd die je er voor neemt.
Als je binnen 14,5 dag wil finishen moet je gemiddeld 160 kilometer en 2200hm per dag rijden en dat is geen kattepis op deze route :roll:

In de route zit grote delen van de Jacobsroute, bijna de gehele GTM (Morvan dus) en een flink stuk van de GTMC.
Er zitten zeker regelmatig loopstukken in ! Al met al niet de meest fraaie route, maar een erg leuk evenement met dito organisatie.

NB: onderschat de route niet, vorig jaar heeft 2/3 van de deelnemers de finish niet gehaald. En neem je mountainbike mee :idea:
Enig idee of er bijzonderheden zijn als je hem zuid naar noord fietst? Bepaalde klimmen/afdalingen? Wandelaars?
Zuid naar Noord heeft volgens mij een voordeel mbt vervoer en dan met name de planning van een vlucht naar Biarritz. Terug is makkelijk met bus of evt. trein. En het klimaat is mogelijk in juli in het noorden iets minder warm.
Richard
Zuid naar Noord moet ook wel kunnen, kan me zo niet bedenken waar dat een probleem is.

Ik heb de auto in Bray-Dunes bij de camping geparkeerd. Terug vanuit Bayonne naar Bordeaux met de TER trein (fiets gratis) en vanuit Bordeaux de TGV naar Parijs met beperkte fietsplaatsen die je moet reserveren. Even Parijs doorfietsen naar Gare du Nord en vanuit daar de TGV naar Duinkerken. Het laatste stukje van Duinkerken naar Bray-Dunes nog even fietsen... Die terugreis met de TGV ging razendsnel, was erg comfortabel en de kosten vielen ook wel mee.