Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb past niet op tubus logo evo - Forum Wereldfietser

Ortlieb past niet op tubus logo evo

Hoi iedereen,
Ik ben nieuw op het forum maar lees al wel een hele tijd mee.
Ik heb een tubus logo evo gekocht om men achtertassen lager te kunnen hangen maar dan kan ik nooit de haak plaatsen.
Heeft hier iemand een oplossing voor me.
Alvast bedankt
Gilles
rps20180925_211837.jpg
Dag Giles,

Ik weet niet hoe ruig je fietst, maar zelf haal ik die haken eraf bij mijn ortliebs (behalve bij de voortassen). Ik vind het maar ondingen en als de achtertassen vol zitten, heb ik eigenlijk nooit last van klapperende tassen. Ook niet als ik onverhard fiets. Wellicht eens proberen of je echt verschil merkt.

Erik
Haak kan toch op een andere plek gezet worden?
Volgens mij moet dat wel lukken als je de haak verder naar voren verplaatst.

Groet,
Tom.
Hangt je tas aan de bovenste of onderste rail? En hoe zit het met de hakken van je schoen, kom je er wel of niet mee tegen de tas aan. Die haken (of je er nu een fan van bent of niet) zouden gewoon moeten passen, Ortlieb gaat vast geen tassen maken die niet passen op een populaire drager en Tubus geen dragers waar geen Ortliebs op passen.
Op veel tassen kun je overigens ook nog een spanband uit de eerste generatie monteren waardoor je die haak zelf kan verwijderen. (die wordt daarmee overbodig)

Als de rail waarop die haak zit met 2 schroeven zit, kun je deze nog omdraaien, zodat de kromming naar boven wijst en niet zoals nu naar beneden.
Even zoeken / puzzelen ...
Ik denk dat je het zo moet proberen te krijgen:
Bevestigen Ortlieb tas..JPG
De kunst is om de haken op de rails zo te positioneren dat de onderhaak wel gaat passen.
Echt waar, het kan wel hoor :D :D
(al honderden keren gedaan voor klanten)
Ik vermoed dat Gilles niet wist dat je haken kunt verplaatsen en draaien. Weer wat geleerd, zullen we maar zeggen.
Ik las erover heen dat hij de tas zo laag mogelijk wil hangen, dus op de onderste rail. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat met deze assen mogelijk is, met kleinere misschien wel, zelf nooit geprobeerd.
Hoi iedereen,
Ik weet dat ik de haken kan verplaatsen, en ze positioneren op de bovenste rail is absoluut geen probleem maar als ik ze lager wil hangen, omdat ik ook een rackpack meeneem en dus men gewicht zo laag mogelijk wil hangen lukt het me niet.
De grote plastic stel schroef zit echt knal op de onderste kleine rail van de tubus.
De foto gepost door Ed wil ik dus ook bereiken maar ik zit nog lager.
Heb nochtans ook gewoon de classic van ortlieb.
Het weglaten van de haken doe ik liever niet, sta ook versteld daar ortlieb en tubus dit niet even checken dit zijn toch al jaren gevestigde waarden.
Mvg Gilles
Op deze foto zien jullie misschien beter wat ik bedoel.
De geleider van de haak zit echt knal op de onderste kleine buis van de tubus.
rps20180926_000216.jpg
Heb je al geprobeerd wat Peter zei? Dan hangt de haak nl een stuk hoger.
_Peter_ schreef:
di 25 sep, 2018 22:05
Als de rail waarop die haak zit met 2 schroeven zit, kun je deze nog omdraaien, zodat de kromming naar boven wijst en niet zoals nu naar beneden.
Nope nog niet dat is de volgende stap. Wou eerst weten of ik gewoon dom was ;)
De tovenaar schreef:
wo 26 sep, 2018 00:28
Heb je al geprobeerd wat Peter zei? Dan hangt de haak nl een stuk hoger.
_Peter_ schreef:
di 25 sep, 2018 22:05
Als de rail waarop die haak zit met 2 schroeven zit, kun je deze nog omdraaien, zodat de kromming naar boven wijst en niet zoals nu naar beneden.
Dit staat ook in de handleiding van Ortlieb.
Seminex schreef:
wo 26 sep, 2018 01:13
Nope nog niet dat is de volgende stap. Wou eerst weten of ik gewoon dom was ;)
Dat valt zo te zien wel mee. Mij is het ook nooit gelukt om mijn frontrollers ooit op mijn tubus fly te krijgen. De haken kon je onmogelijk zo afstellen dat het lukte. Kennelijk had Tubus destijds nooit aan die combi gedacht, maar sinds bikepacking/superlichtgewicht een vlucht nam is deze combi toch voordehandliggend geworden. Misschien dat het met hedendaagse versies wel kan.
Da Vinci, heeft gelijk heb effe de handleiding op het net opgezocht en je kan dus wel degelijk de rail omdraaien.
Is bij deze dus opgelost.
Merci allemaal voor de hulp.
Foto?
Waarom? Dit is nou net niet zo moeilijk voor te stellen toch?
Travelmaster schreef:
wo 26 sep, 2018 12:39
Waarom? Dit is nou net niet zo moeilijk voor te stellen toch?
Pfff ... Alé, geen foto dan maar ...
Travelmaster schreef:
wo 26 sep, 2018 12:39
Ed kettingvet schreef:Foto?
Waarom?
Nou gewoon:
Afbeelding