Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Allerlaatste dialezing van Dick en Els - Forum Wereldfietser

Allerlaatste dialezing van Dick en Els

Een paar weken geleden kreeg ik deze mail:

Op donderdagavond 22 december a.s. doen Dick en Els het voor de allerlaatste keer!

Zestien maanden fietsten ze door Nederland.
Tweehonderdvijftig diavoorstellingen!
Overal zijn ze geweest.

Ik heb ze nu drie keer gezien en ben nog steeds dolenthousiast over het verhaal en de dia's.
Dus dacht ik: wie van degenen die dit forum lezen gaat er ook op 22 december naar Alphen aan den Rijn?
Ze staan dan in het Parktheater met hun voorstelling.
Ze nemen daar ook afscheid (dat vind ik jammer!)

Wie gaat er met me mee?
Wie wil ook afscheid nemen?

Hier kun je er alles over lezen en kaarten bestellen.

groetjes, Joke

Wij komen in ieder geval. :D

Marco

Wij natuurlijk ook! We rijden met de auto vanuit Krimpen aan den IJssel. Wanneer er mensen mee willen rijden dan kan dat natuurlijk. Neem dan even contact met ons op.

Tot de 22e.

Groet,
Marco

Ik heb zojuist gebeld naar het theater (0172 493737) en begrepen dat er al ruim 200 kaarten verkocht zijn.
Zijn dat allemaal wereldfietsers?

Vanaf het NS station Alphen aan den Rijn is het ongeveer 10 minuten lopen.

Na afloop is er tot half één een borrel in het café naast de zaal.

O ja... Marco: ik kom uit Nijmegen, dus ik kom met de trein

Jammer, die avond moet ik werken :(

Er wordt hier in het "dorp" dmv pamfletten bij het postkantoor en de bieb reclame gemaakt. Kaartjes zijn daar en bij de boekhandel(s) te verkrijgen. Dus daar ligt ook nog een voorraadje van de kaarten.

Maar het is een klein en knus oud theatertje gelegen in een mooi park! :)

Verder zijn er ook aardig wat mensen die kerstborrels/etentjes hebben van het werk. Dus die zie je dan niet...

Ik zelf kom na de borrel van mijn werk.

groet

Fokko schreef:Er wordt hier in het "dorp" dmv pamfletten bij het postkantoor en de bieb reclame gemaakt. Kaartjes zijn daar en bij de boekhandel(s) te verkrijgen. Dus daar ligt ook nog een voorraadje van de kaarten.
helaas... dat klopt niet meer.
Sinds 15-12 zijn alle kaarten uitverkocht.
Maar... wij hebben er nog 9!
Het allerlaatste restje.
Die worden (wanneer er niemand mailt of belt) donderdagavond bij de kassa van het theater verkocht.

06 45072089

Hallo
Zojuist de toegangskaartjes per post gekregen, Wij zijn er dus ook bij.
Als er iemand uit de omgeving Boxmeer-Venray mee willen rijden (met de auto) dan kan dat. We gaan die zelfde dag wel niet meer terug.
Tot dan,

Beste mensen,

Ik heb geen idee of er nu nog kaarten beschikbaar zijn, maar ik heb afgelopen zaterdag "gewoon' 2 kaartjes gekocht in Alphen a/d Rijn. In Alphen zijn op diverse plaatsen, o.a. twee boekhandels en de bieb, kaarten te koop. Gezien het antwoord van Dick en Els vermoed ik dat deze verkooppunten veel kaarten in hun bezit hebben om deze weer (door) te verkopen, tegen het normale tarief overigens.

Maikell

Ik heb een wereldavond gehad!
Fokko schreef:Maar het is een klein en knus oud theatertje gelegen in een mooi park! :)
Inderdaad Fokko,
Leuk theater, prachtig park.
En: helemaal uitverkocht!
(moeten ze heel leuk gevonden hebben, die 2)

Dat wat Dick en Els doen, dat kun je geen dialezing meer noemen: dat is gewoon een theatervoorstelling! Vanaf zin één neemt Dick je mee op reis om je twee ademloze uren later weer veilig thuis te brengen.
PRACHTIG!

Veel wereldfietsers gezien ook... ik schat toch zeker wel 20, 30.

Wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat er aan de actie van Dick en Els betrekkelijk weinig aandacht is gegeven in dit forum. Of heb ik dat mis?
Het is toch eigenlijk wel bijzonder: Wereldfietsen door eigen land en dan ook nog HONDERDVIJFENZEVENTIGDUIZEND euro inzamelen om kinderen in de derde wereld naar school te laten gaan.

Ik maak daar een hele diepe buiging voor!
Ja, ik was er niet bij. Het klinkt wel interessant. Helaas moest ik gisteravond ook nog werken.
Het hele initiatief vind ik erg goed. Ik geef er nog geen geld aan, maar dit is eigenlijk wel de beste hulporganisatie. Geen Unicef of Plan, maar Klein Verzet!
En dat Dick boeiend kan vertellen geloof ik best. Het is immers zijn "schuld" dat ik een prima trekkingfiets verkocht, om een eigen Vittorio aan te schaffen. Tijdens het beantwoorden van mijn serieuze vragen over wat voor fiets te gebruiken in Zuid-Amerika/derde-wereldlanden keek hij me aan en zei op een gegeven moment: "Weet je wat jij moet doen?! Gewoon gáán. Eerst langs Vittorio, en dan fietsen!"
Dat heb ik gedaan als een trouw schaap (geit in dit geval :wink:) dat naar de herder luistert. En ik heb er alle plezier van gehad van dit uitstekende advies!

Als er weer eens een lezing is van een Wereldfietser, dan hoor ik het graag via deze weg!

Hallo Dick en Els,
Ik kan nu pas reageren na de prachtige diavoorstelling van 23 december.
Wat hebben we genoten van de prachtige verhalen en dia's! Ik merkte dat er om ons heen grote verwondering was voor zo'n prestatie en initiatief.
In een woord GEWELDIG!!!!!!!!
De CD-ROM is ook prachtig. Iets om nog vaak in te kijken.
Ik wens jullie een goede jaarwisseling en veel succes in Down Under.
Groetjes, Mia