Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Yunnan (Zuid-China) - Forum Wereldfietser

Fietsen in Yunnan (Zuid-China)

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

Wie heeft gefietst in Kun Ming (Yunnan) in het zuiden van China en kan mij informatie geven?

Bert Sitters
b.sitters@pz.nl

Name: Coos

Email: heaven@xs4all.nl

Ik heb er wel rond gereisd en een of twee keer een fiets gehuurd. De wegen zijn goed te fietsen, iedereen fietst daar immers. Goede en gedetailleerde wegenkaarten zijn echter lastig te vinden, zeker als je de Chinese taal niet machtig bent. Ik vond het overigens wel een van de mooiste gebieden in China. Wees voorbereid op veel aandacht van de lokale bevolking, soms meer dan je lief is, vooral wanneer je buiten de gebaande paden komt. Het westelijke deel van Yunnan, zeker richting grens met Tibet is al redelijk bergachtig (en erg mooi). Je zult geregeld over de grote, doorgaande wegen moeten fietsen en daar komt veel vrachtverkeer overheen die niet altijd even veel rekening houden met de kwetsbaarheid van fietsers. Mocht je ook nog een mooie voettocht willen maken: De tweedaagse tocht door de Kloof van de Springende Tijger, nabij Lijiang, is zeer de moeite waard.
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Willeke van Baalen

Email: willebe@hotmail.com

Afgelopen september in Yunnan gefietst. Ons hoogtepunt was de Mekongrivier volgen. Wij zijn gestart vanaf Weixi. Prachtig landschap, vriendelijke mensen en een nog niet toeristisch gebied.Wanneer je kleinere wegen richting zuiden kiest, heb je regelmatig te maken met kaseien wegen. Groet Willeke
--- --- --- --- --- --- --- --- ---