Additionally, paste this code immediately after the opening tag: tips fietsen van haarlem naar istanbul - Forum Wereldfietser

tips fietsen van haarlem naar istanbul

Ik wil deze zomer van Haarlem naar Istanbul fietsen.

Weet iemand ook of er al een 'bestaande' route is, of moet dit zelf uitgeplozen worden? Alle verdere tips, ideeen en suggesties zijn welkom.

http://www.fietskaartinformatiestichtin ... /klim3.htm Volgens mij kom je met de Limes-route een heel eind.

Hoi

Volgens mij brengt de Lîmesroute je al een aardig stukje in Europa. Het zorgt dus al voor heel wat minder planningswerk qua route.

Voor meer informatie: http://www.fietskaartinformatiestichtin ... routes.htm

De route is opgedeeld in 3 delen.

Nick

Net iets te laat :D

Van Haarlem naar Katwijk, dan de Limesroute volgen tot Budapest, daarna de Donau volgen tot de Zwarte Zee, dan nog stukje naar beneden langs de kust !!!!
Nagenoeg vlak :-)

Eventueel kan je ook de Limesroute blijven volgen tot de Zwarte Zee, maar dat lijkt mij een iets langere tocht.

Ook ik heb in 2004 de Limes route gevolgd tot aan Roemenie en toen ben ik afgeweken naar het zuiden (de route ging noordelijker), naar Bulgarije en toen naar Turkije. Ik vond het een hele mooie route, alhoewel ik Roemenie erg grauw vond, maarja, ik had dan ook druilerig weer.
De route van hier naar Italie en dan met de boot naar Griekenland, schijnt ook een mooie route te zijn. Harry Wagenaar heeft zojuist een boekje uitgegeven (niet met routebeschrijving, maar met verhalen) en daar staat de beleving van beide routes in. Hij is namelijk naar Istanbul gefietst via Italie en toen weer terug gefietst via Roemenie.
Groet,
Rena

Hoi

Wij zijn dit najaar via italie en Griekenland naar Istanbul gereden. Was wel mooi maar is denk ik een veel duurdere optie dan via de balkan of roemenie.

www.buurma.nl
groet
joris

Kun je trouwens ook met de boot overvaren van Griekenland naar Turkije?

Even terzijde...

El & El

fietsjunks schreef:Kun je trouwens ook met de boot overvaren van Griekenland naar Turkije?

Even terzijde...

El & El
Ja, van een aantal Griekse eilanden die pal voor de Turkse kust liggen oa Rhodos zijn veerdiensten naar het Turkse vaste land. En die Griekse eilanden zijn weer verbonden met Athene.

Zelf ben ik via Reitsma's route naar het Gardameer gefietst, daar afgeslagen richting Verona, Padua en Venetië. Vervolgens met de nachtboot naar Igoumenitsa en langs de Meteorakloosters via Larissa, Trikala naar Thessaloniki en Alexandroupoli naar Istanbul. Prachtige tocht, echt een aanrader.

Freek

Op mijn webstie staat de route via het voormalige oostblok naar Turkije. Maar ik heb hem ook wel eens via Italie en Griekenland gefietst. Een stuk makkelijker, maar daardoor minder uitdagend.
Ook in het boek van Nicole en Ingrid (14.809 km met de fiets naar China) staat de route via Oost Europa beschreven.
fietsjunks schreef:Kun je trouwens ook met de boot overvaren van Griekenland naar Turkije?
De informatie staat inmiddels op de landeninfo Turkije. http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=690

Helaas staat bij 'Fietsroutes' nog niets vermeld. Wie geeft er zijn of haar gereden route door?