Additionally, paste this code immediately after the opening tag: alleen=veilig? - Forum Wereldfietser

alleen=veilig?

Heeft iemand ervaring als alleen-fietsende vrouw in Europa/Azie? Hoe veilig is dat? Ik ben m.n geinteresseerd naar ervaringen in oosteuropese landen/voormalige Sowjet-Unie/Turkije maar ook ervaring in/info over andere landen is welkom.. En kun je overal in korte broek met zonnehemd rond rijden?

Uulke

Hoi Uulke,

Yvette is als vrouw alleen door een aantal van die landen gefietst. Haar website staat vast wel bij de links.

Wij hebben er nog niet gefietst, maar als je een beetje zoekt op internet en reisverhalen leest van anderen en misschien ook wel je gezond verstand gebruikt, dan snap je wel dat je in islamitische landen niet zomaar met korte broek kunt fietsen. In Iran bijvoorbeeld zul je gesluierd moeten en een korte broek zal ook zeker uit den boze zijn.

Vraag anders eens aan Gudy en John, zei hebben verschillende keren door Iran gefietst.

Succes met fietsen!
El & El

Hi Uuke,

Ik ben in 2004 in m'n eentje van Amsterdam naar Istanbul gefietst. Het was de bedoeling naar India te fietsen, maar dat heb ik vroegtijdig afgeblazen, omdat ik het toch niet echt prettig vond als vrouw alleen.

Yvette is in haar eentje van Istanbul naar Syrie gefietst en vervolgens van Dehli naar Sri Lanka en heeft een soortgelijke ervaring. Zie haar website: http://www.bikeforchildren.com/

Ik zal je zeker niet aanraden om in je korte broek te gaan fietsen. Niet alleen omdat je dan negatieve aandacht vraagt, maar ook om respect voor de cultuur ter plaatsen.

Vanaf a.s. vrijdag ben ik met vakantie, fietsen in India, maar in februari ben ik weer terug. Dus mocht je een keer met me willen afspreken om erover te babbelen, mail me dan.

Groet, Rena :wink:
renaw@yahoo.com

Hai Uulke,
Ik heb veel in Turkije, europa en een keer alleen in Thailand en Laos gefietst. Goed te doen voor een vrouw alleen. Vooral in turkije heb ik me altijd erg veilig gevoeld. dit waarschijnlijk ook omdat de sociale controle daar groot is. Een klein beetje aanpassen aan de plaatselijke gewoontes kan geen kwaad, al blijf je vaak uniek als fietsende dame. In turkije fiets ik met broek over de knieen en een t-shirt, wat mijn schouders bedekt. Een beetje respect voor de bevolking is altijd netjes.
Verder nuchter alles bekijken en je gevoel laten meespelen. Ik ben op plekken geweest waarvan het mij beter leek er s'avonds niet opuit te trekken. Uitkijken met alcohol, ook als anderen alcohol gebruiken.
Kortom een beetje opletten.
Het ergste wat ik meegemaakt heb zijn wat heren die hun geslacht zonodig moeten showen, en dat is me nog het meest in Frankrijk overkomen.
Als je iets wil weten, mail me gerust? b.kruitbosch@chello.nl
Waar wil je overigens heen gaan?

Gr.
Betty