Additionally, paste this code immediately after the opening tag: stalen randoneur - Forum Wereldfietser

stalen randoneur

Deze fiets kwam ik tegen bij surfen op het net: FUJI TOURING LTD . Een stalen randoneur met racestuur.
Te koop bij: https://www.kingcycle.nl/a-51889272/tre ... uring-ltd/
Lijkt me een leuke sportieve fiets; jammer genoeg met wat goedkopere onderdelen , maar die zijn natuurlijk te vervangen. En niet erg duur.
lijkt me een prima fiets.
de 'goedkope' bijvoorbeeld ketting en cassette kun je oprijden en vervangen want het zijn ook gewone slijtagedelen.
een enkele keer staat er zo'n fiets op Marktplaats van iemand die hem uit Australië of Nieuw-Zeeland mee teruggenomen heeft.
dat de bar end shifters van MicroShift zijn en niet van Shimano, ik denk dat je het niet merkt en MicroShift levert prima spullen.
groet, hoogframe
Die fiets doet me sterk denken aan de Trek 520, vergelijkbaar model dat ook van staal is maar wel wat betere onderdelen heeft. De prijs is daarom ook wel 300 euro hoger.

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... orCode=red
LucasvdM schreef:
vr 17 mei, 2019 10:07
Die fiets doet me sterk denken aan de Trek 520, vergelijkbaar model dat ook van staal is maar wel wat betere onderdelen heeft. De prijs is daarom ook wel 300 euro hoger.

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... orCode=red
Leuk, maar ...
   Gewichtslimiet:
   Deze fiets heeft een max toegestaan totaalgewicht (gecombineerd gewicht van fiets, rijder & bagage) van 125 kg

Groeten BSM
Meer als zeg 15 kg moet je op zo'n fiets ook niet mee willen nemen. Ook wel eens naar een Fuji-fiets gekeken, maar de meeste modellen vind ik erg lelijk.
Bert van Sprang schreef:
vr 17 mei, 2019 10:48
Meer als zeg 15 kg moet je op zo'n fiets ook niet mee willen nemen.
Die leuke bagagerekjes suggereren meer draagkracht ... 't zal vooral de suggestie zijn die ze verkopen.

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
vr 17 mei, 2019 10:19
Leuk, maar ...
   Gewichtslimiet:
   Deze fiets heeft een max toegestaan totaalgewicht (gecombineerd gewicht van fiets, rijder & bagage) van 125 kg
Ik zou dan een compliment aan deze leverancier willen geven dat hij een limiet opgeeft. De meeste doen dat niet en laten mensen gewoon een ongeschikte fiets kopen. Dan krijg je klachten van grote mensen met zwabberfietsen en kleine mensen die hun fiets toch wel erg log vinden.

Aan het plaatje te zien is het gewoon een slank en licht geconstrueerde fiets. Niet geschikt voor zwaargewichten, maar als de fiets goed geconstrueerd is is hij daarmee des te beter voor lichtgewichten.

BSM hou eens op met dat gedoe met die kleine lettertjes, in twee verschillende formaten nog wel. Persoonlijk zul je best een aardige man zijn maar je berichten vindt ik op die manier mateloos irritant overkomen. Als dat je bedoeling is dan zeg dat even, dan weet ik dat tenminste zeker.
Voor mij zou die Trek dus een prachtige fiets zijn want 50 kg bagage is natuurlijk veel te veel.
Bovendien is het een mooie fiets om te zien.
Niks mis met de onderdelen wat mij betreft (al heb ik een hekel aan batterij lampen), maar 32 mm banden geeft meestal ook aan dat het frame niet veel meer aan kan (weliswaar met spatborden). De Planet X kaffenback 2 heeft hetzelfde probleem. Voor frames die echt wat ruimte hebben, kom je dan toch weer uit bij de ietwat duurdere merken.
Op mijn tocht door Amerika (3 maanden de TransAm) reed onze leider van de ACA ook op een Fuji, met S&S-koppeling.
Knipsel.JPG
Zoals je ziet, zwaar beladen. Hij had deze fiets al vele jaren, ik heb hem niet horen klagen.
Dus ik denk ook: niks mis mee.

(weet trouwens niet of dit ook het Touring model is)

-Jan
JanH schreef:
vr 17 mei, 2019 11:56
Op mijn tocht door Amerika ... reed onze leider ... ook op een Fuji, met S&S-koppeling.

Zoals je ziet, zwaar beladen. Hij had deze fiets al vele jaren, ik heb hem niet horen klagen.
Dus ik denk ook: niks mis mee.

(weet trouwens niet of dit ook het Touring model is)
Jan,

De fiets ziet er anders uit, de Fuji Touring heeft een sloping frame-model.
De Fuji van de "leider" heeft een traditioneler frame-model.

Echter, op slechts onderbuik gevoel lijkt mij de Fuji Touring meer te bieden als de Trek 520.

Overigens heb ik ook nooit een max. totaalgewicht bij mijn Bridgestone meegekregen.
De harde praktijk bewijst dat dat gewicht hoog is (althans met nieuwe, tandem-wielen).

Groeten BSM
Bridgestone SM schreef:
vr 17 mei, 2019 12:15
Echter, op slechts onderbuik gevoel lijkt mij de Fuji Touring meer te bieden als de Trek 520.
Maakt Fuji frames voor Trek????
Bridgestone SM schreef:
vr 17 mei, 2019 12:15
JanH schreef:
vr 17 mei, 2019 11:56
(weet trouwens niet of dit ook het Touring model is)
Jan,

De fiets ziet er anders uit, de Fuji Touring heeft een sloping frame-model.
De Fuji van de "leider" heeft een traditioneler frame-model.
[beetje offtopic: wil geen discussie over sloping vs horizontaal opstarten]
Dat zou best kunnen zijn, maar hoeft ook niet.
Ik heb namelijk een Travelmaster 2.8, geen sloping frame, terwijl de 2.8 ook met sloping frame te verkrijgen is.
Mij is verteld dat omdat ik een groot frame heb (65 cm dacht ik) de bovenbuis horizontaal is in verband met de stevigheid van het frame.
[/beetje offtopic]

-Jan
Ik heb dus een Fuji Touring. Weliswaar het model uit 2016, maar dat verschilt niet al te veel van deze. Ik ben twee meter/ruim 100 kg, dus ik heb de wielset later vervangen door een set uit Kiel-Windeweer. Dan heb je nog steeds een prima fiets voor in totaal een redelijke prijs. De oorspronkelijke wielen heb ik trouwens bewaard en in een andere fiets gebruikt; echt problematisch was dat niet en het zijn dus niet per se slechte wielen.
Ik heb de fiets vooral gebruikt voor tochten met weinig bagage, maar voor mijn gevoel kon ik er nog best iets meer aan hangen. Ik begon me op een gegeven moment te ergeren aan de mini-V-brakes (onmogelijk om af te stellen), die heb ik vervangen door cantilevers, wat veel beter remde. Je merkt iets van de goedkoopte aan de zachtere bouten die zijn gebruikt.