Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke route in Spanje? - Forum Wereldfietser

Welke route in Spanje?

Hallo!
Ik ben benieuwd wie welke route (van Benjaminse (of evt iets anders)) aan zou bevelen en waarom!
ruta_iberica.jpg
OF
overzichtskaart.jpg
Benieuwd naar jullie meningen!
hera schreef:
di 28 mei, 2019 15:17
Hallo!
Ik ben benieuwd wie welke route (van Benjaminse (of evt iets anders)) aan zou bevelen en waarom!

ruta_iberica.jpg

OF

overzichtskaart.jpg

Benieuwd naar jullie meningen!
Wanneer denk je te gaan? Het zuiden en het zuidwesten van Spanje kunnen in juli en augustus extreem heet zijn. Ik heb daar midden in de zomer gefietst op een tropenrooster. Bij het eerste daglicht op de fiets en voor 14:00 een camping met zwembad, of een hostal of hotel met airco opzoeken.
In de bergen valt dat meestal wel mee. Ik vind alle routes in Spanje geweldig. Kijk ook eens op de website www.fietseninspanje.nl
Munt opgooien 8) . Maar als het niet vaker Spanje gaat worden kan je moeilijk aan het koningskoppel Granada/Cordoba voorbij.
Spanje is een prachtig fietsland – ook om niet te fietsen een heel mooi en veelzijdig land trouwens. Voor welke route je het best gaat, zal vooral afhangen van de periode van het jaar dat je er wilt gaan fietsen. De zomer kan in het zuiden inderdaad heel heet zijn en dan raak je sneller uitgeput. Zelfs met comfortabele accommodatie is het nog altijd heel lastig. Ooit hebben wij het zuiden van Spanje met de fiets doorkruist en hierbij verschillende kleine routes gecombineerd. Zeker aan te raden en heel mooi, maar zoals eerder gezegd, doe het niet in de zomer. Wij zijn eind september tot midden oktober vertrokken en dat was ideaal.
Hello,
If you go in the summer is much better doing a route by the north coast of Spain, "Camino de Santiago" o something similar, or go to the Pyrenees, a route through these mountains from Catalonia or Andorra to Basque Country, or even you can continuing after by the north coast from Basque Country to Galicia.

South of Spain is very hot in summer, and cycling a lot of days with temperatures over 40° ,when you cannot sleep easily and so on... becomes very tired.

On the contrary if you go in winter the best option would be a route by the Mediterranean coast , Barcelona, Valencia, Alicante, etc and avoid if possible the inner of Spain, because the temperatures descend a lot in the night.That doesn't happen by the coast, because the Mediterranean Sea softens the temperatures in winter.
I hope this help you.

Regards,
Indurain99.
Als off-road een optie is, kun je de prachtige route van Toffel volgen of mijn route over de waterscheiding Atlantische Oceaan/Middellandse Zee.
Voordeel is dat je hoog zit en minder last hebt van de hitte.
math schreef:
za 15 jun, 2019 21:37
Als off-road een optie is, ..... mijn route over de waterscheiding Atlantische Oceaan/Middellandse Zee.
Indrukwekkend ... ik keek even, je bent niet over de Pico de Tres Mares gekomen (vlgs mij het Iberische waterscheidingstoppunt) ... maar dat is ook niet echt een fiets-vriendelijke Pico, het is meer een Steenbokken-graad.

Groeten BSM
Het hoogtepunt van de waterscheiding is de overschrijding van de Pico Veleta in de Sierra Nevada. Die lag beide jaren halverwege mei helaas nog in de sneeuw.
@hera:

Lastige keuze. Beide vond ik meer dan de moeite waard, landschappelijk interessant.
Wellicht is de Andalusië-route sportief gezien wat uitdagender.
Ik fietste de Ruta Iberica vanaf Lissabon (Madrid gemeden) en de Andalusië-route vanaf Sevilla.

Beide fietste ik in mei.

Succes met de keuze en veel fietsplezier gewenst.

Jan