Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Via Verde Sierra de Alcaraz: blokkade - Forum Wereldfietser

Via Verde Sierra de Alcaraz: blokkade

Vrijdag 24 mei 2019 reed ik het Via Verde de la Sierra de Alcaraz (ook wel Route Don Quichote) van Alcaraz naar Albacete. Ik was daar ook al in 2017 en heb toen het hele pad op Mapillary gezet.
Deze link verwijst naar het punt dat nu deels is geblokkeerd door neergestortte rotsblokken ten gevolge van hevige regenbuizen in april j.l. Ook staat het pad tussen de twee tunneltjes nu vol met water.
Komend vanuit Alcaraz kwamen we twee fietsers tegen die van de andere kant waren gekomen en er gewoon doorheen waren gereden en die ons op de situatie opmerkzaam maakte. Ik had zelf dit bericht namelijk gemist.

De hekken die aan beide zijden het traject afsluiten kunnen worden gepasseerd en op die hekken is ook geen informatie (meer) te vinden. Die heeft er wel opgestaan. Kijk ook op de FB pagina en scroll naar beneden, datum 23 april voor meer foto's en informatie.
Wij zijn er gewoon langs gereden en konden door het water fietsend de andere kant bereiken. Dat kan inderdaad, want de ruimte tussen de neergestortte rotsblokken staat dat toe en het water is maximaal 20cm diep.
Onduidelijk is hoe lang de situatie gaat duren. Het is inmiddels meer dan een maand geleden gebeurd...

Een ander punt om op te letten is dat de verlichting in de meeste tunnels (die in 2017 nog vlekkeloos werkte), thans vrijwel overal defect is. Zowel de sensoren als de handschakelaars doen niets...
Wij zullen het morgen eens checken... :D
Hoop dat het in september, wanneer ik er hoop te zijn, opgelost is. Mooie route trouwens.
Net gereden, geen probleem om er door te geraken. Er staan inderdaad nog hekken( zonder opschriften overigens) waar je gewoon langs kan passeren.
Er liggen nog wat rotsblokken, maar ook daar kan je omheen fietsen.
Wat het water betreft, wij fietsten erdoor met een fietskar. Dus hoger als 20 CM en langer als 12meter zal het niet geweest zijn.

Veel plezier aan de andere fietsers.
( Trouwens van zuid naar Noord is het heerlijk bollen!!!)