Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Damesfiets voor een kleine dame - Forum Wereldfietser

Damesfiets voor een kleine dame

Beste fietsers,

Ik ben er ondertussen over uit wat mijn ideal fiets lijkt te zijn (Travelmaster 2.8).

Nou blijkt de fiets voor mijn vriendin een stuk lastiger doordat ze vrij klein is (en wat specifieke wensen heeft :D , misschien heeft iemand hier nog een idee voor een bepaald merk of andere oplossing.

We keken naar de Travelmaster 2.8 voor haar maar kwamen hier het volgende probleem bij tegen:

Het kleinste herenframe (maat 47) is net iets te groot. Ze raakt net de buis als ze afstapt, zij vindt het geen groot probleem, maar het lijkt mij toch niet ideaal, vooral met bepakking. (Of zie ik dit verkeerd?)

Het vrouwenframe bij de Travelmaster 2.8 is echt onwijs klassiek (ik weet dat dit een slechte reden is, maar het oog wil ook wat toch bij zo'n dure fiets :)). De Travelmaster 2.9 en 3+ hebben erg mooie 'mixed frames' voor dames maar zijn gelijk een stuk duurder doordat die standaard met Rohloff zijn.

Heeft iemand nog een idee voor een goede stevige derailleurfiets, rond de 2750,- euro, het liefst een 'mixed frame' met een modern uiterlijk (dus niet super dunne buisjes), maat rond de 47 en optie tot kiezen kleur?

Een heel wensenpakket, ik weet het :)
Is een TM 2.6 in plaats van een 2.8 een optie?
ik zou eens bij Bike4Travel in Rdam Ommoord gaan kijken of bespreken wat er mogelijk is. een damesmodel Avaghon (op maat)?

het voldoet waarschijnlijk niet aan je wensen, maar de FX modellen van Trek zijn er in maten zoals 43 cm (en dan wel een paar echte wielen er in en zo).

succes!
hoogframe schreef:
zo 02 jun, 2019 17:22
ik zou eens bij Bike4Travel in Rdam Ommoord gaan kijken of bespreken wat er mogelijk is. een damesmodel Avaghon (op maat)?
Ja wilde ik net zeggen. De X29 small van Avaghon misschien? Deze hebben wij gekocht naast eenzelfde grotere 'heren' versie omdat hier ook altijd iemand de buis raakt met afstappen. Marco heeft uitgebreid de tijd genomen om de juiste configuratie aan te meten qua stuur, zadelhoogte en framemate en ik kon de cofiguraties ook allemaal uitproberen (zowel opeen pasfiets als op een echte fiets). Lijkt me ook ideaal in jullie situatie :wink: Voorheen waren we Santos rijders maar achteraf gezien rijdt deze fiets veel fijner. Wisten niet dat dat nog kon. Daarbij krijg je bij Avaghon ook meer fiets is voor je geld dan bij Santos. Bike4Travel heeft meerdere merken staan naast de Santos. Succes met de aankoop!
of een Surly-model/-frame en die verder naar wens laten opbouwen/aanpassen?

of van marktplaats een surly troll in maat 16 inch, hier https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

of hier https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Je kunt ook eens naar een Avaghon S26 Mix kijken. Dat is een soort dames model en zeer geschikt voor dames met meer dan gemiddeld korte benen. De framemaat is 52 en met stuurpen en zadelpen goed op maat te maken. Door het mix frame (lage bovenbuis) heb je meer tussenjebenen ruimte. Meer info op www.Avaghon.nl (made by
Bike4Travel Rotterdam) inderdaad ook leverbaar in 28” of zelf 29” maar een dergelijke grote maat wiel moet je niet in een klein frame proppen.
(Fotos van de Avaghon site)

Bijlagen

Bedankt voor de vele reacties!
Dan maar eens langs R'dam.
niek schreef:
ma 03 jun, 2019 10:06
Bedankt voor de vele reacties!
Dan maar eens langs R'dam.

Tip, maak een afspraak. Met mooi weer en vrije dagen moet je soms even wachten. :wink:
Velotraum misschien. Model Finder. 27,5 inch wielen. Vanafprijs rond de €2500 voor een derailleur met schrijfrem versie. Ter kennisgeving, een Santos TM3+ (de Finder kopie) heeft een vanafprijs van rond de 3500 voor een derailleur versie met hs33 rem.
In Utrecht zit een Velotraum dealer.

Frans & Dieuwertje schreef: Voorheen waren we Santos rijders maar achteraf gezien rijdt deze fiets veel fijner. Wisten niet dat dat nog kon.
Interessant! Welk model Santos gaat het om?
Bel schreef:
ma 03 jun, 2019 18:14
Velotraum misschien. Model Finder. 27,5 inch wielen. Vanafprijs rond de €2500 voor een derailleur met schrijfrem versie. Ter kennisgeving, een Santos TM3+ (de Finder kopie) heeft een vanafprijs van rond de 3500 voor een derailleur versie met hs33 rem.
In Utrecht zit een Velotraum dealer.
Aah goed idee! Ik zit in Utrecht dus makkelijk daar eerst even langs te gaan ipv R'dam. Ook even bij Snel kijken. Ik zag dat zij ook veel damesmodellen hebben in zowel staal als alu.

Thanks allemaal voor het meedenken! :)
Niek,

Had je een privebericht gestuurd.

Met vriendelijke groet,

Gijs Kemp