Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Regenkleding! - Forum Wereldfietser

Regenkleding!

Ik ben mijn AGU Conquest - Porray 5000 regenkleding helemaal zat. Ik heb alles gekocht in XXL, en nog is het te klein. De jas gaat net maar de broek is zeker 25 cm te kort. Ik ben op zoek naar een goed passende regenbroek voor m'n lange stelten. Met mijn lengte van ruim boven de twee meter zal het moeilijk zijn, of niet? Iemand een goede tip, of adres, of merk?

Wie weet welke merken verder gaan dan een ruime XXL?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Pedersen

Al wel even geleden was er bij Keurmeester op tv een regenpakkentest. Daar kwam als beste het INQ regenpak van Perry Sport (€44,95) uit, de/een Agu (volgens mij rond de €100) eindigde onderaan. Ik ben nu al een tijdje opzoek, maar ze zijn moeilijk te vinden. Bij de Perry in Arnhem hadden ze nog 1, een XXL waar ik mijn mijn 1.75m niet in kan. Maar ze zouden deze maanda weer binnenkomen (in Arnhem althans, Den Haag beweerde dat ze niet meer zouden komen en dat ze zelfs niet bestonden...).
Maar dus misschien voor jou ook een tip. De jas vond ik wat lang voor een XXL maar veel verstand heb ik er niet van.
Groet,
Maurits

Pedersen,
Ik ben maar een ukkie van 198 en heb daarvoor de volgende oplossing,
Ik draag onder mijn (Niet over) regenbroek een paar Gamaschen.
Is wat omslachtig maar ook ik heb nog nooit ergens een passende regenbroek kunnen vinden

Groetjes

Leen Verkerk

Ik weet niet of je een beetje handig ben, of iemand in de buurt kent die handig is, maar bij stoffenzaken (bv sikkens) heb je vaak verschillende kwaliteiten regenstoffen. Hier kan je heel goed een regenbroek van maken. De naden kan je waterdicht maken door een waterdicht materiaal over de naden te smeren, of door i.p.v. de naden te stikken, ze met een zeer goede watervaste lijm aan elkaar te maken. Mijn vriend is ook 2 meter, en ook zijn regenbroeken waren altijd te kort.

Heb je gedacht aan beenkappen? Het gedeelte dat verreweg het natst wordt is je bovenbeen, dat heb je zo beschermd zonder het hele issue van "te kort".

Pedersen,
Ja maar de mijne zijn maar 20 cm hoog en dat is voor mij voldoende.

HG

Leen

Ik denk dat met beenkappen de rainlegs bedoeld worden, zie:

http://www.rainlegs.nl/

Ik heb ze deze zomer op vakantie gebruikt en ben er wel enthousiast over.

Hoi Pedersen,

Nee, ik bedoelde niet gamachen. Wat ik bedoelde is precies wat Brigitte aanreikt. Ikzelf heb die dingen 17 jaar geleden in elkaar geflanst, en ze voldeden wonderlijk wel.

Groet,
Matthijs

Deze zomer met een vriend van me gefietst die ook behoorlijk lang is. Vantevoren nog samen op zoek geweest naar een goede regenbroek voor hem. Uiteindelijk heeft hij ook de hierboven genoemde RainLegs gekocht. Een echte broek die hem goed pastte was gewoon niet te vinden. Tijdens de vakantie voldeden die RainLegs overigens prima.

Wilco

Overigens heb ik zelf twee regenbroeken. Een relatief dure ademende lange regenbroek en een korte regenbroek.

Die laatste gebruik ik het meest. Ik hou van fietsen in een korte broek. Zelfs als het al wat frisser begint te worden. Ik heb een normale (lees niet ademende en dus relatief goedkope) regenbroek afgeknipt net boven de knie. Meestal is dit meer dan voldoende. Het houdt mijn broek droog, maar ik ga niet extra zweten. Vaak combineer ik dat dan nog wel met hoezen voor mijn schoenen van AGU, zodat ook mijn schoenen redelijk droog blijven. Als je die hoezen zonder lange broek gebruikt kan er natuurlijk wel water van bovenaf in lopen, maar in de praktijk gebeurd dat alleen als het hard of echt langdurig regent.

Mijn lange regenbroek gaat eigenlijk alleen mee voor de gemoedsrust en die enkele keer dat het echt heel erg hard regent en er toch gefietst moet worden.

Wilco

Heb je aan een poncho gedacht? Dat heeft in ieder geval het zelfde effect als rainlegs en ik denk zelfs nog iets meer bescherming. Ik heb de mijne gekocht bij het T'ateljee op maat gemaakt en aan gepast op mijn wensen.In de caupuchon zit ter hoogte een touwtje wat je aantrek zodat het oogkleppen effect niet kan optreden en je naar links en recht gewoon goed zicht behoud. Voordeel ten opzichte van een regenpak is dat het veel meer ventileert omdat het gewoon open is van onderen. Mijn ervaring met pakken is dat je nat wordt van je eigen vocht, zelfs met hele dure met goretex uitgevoerde pakken. Nadeel je vangt iets meer wind met zo'n ding.

Groet, Haike
Ik ben zelf ruim 2 mtr. en heb erg lange benen. Dus bekend met het fenomeen te korte broeken. Maar... vorig jaar zomaar eens een (te dure) regenbroek van Gore Bike Wear gepast...en deze paste mij zowaar goed!!! Heb hem meteen gekocht. ideaal ding. met een stuk op je kont om wrijvingen via zadel te kunnen opvangen.. Zou ik zeker eens proberen. Evt. aangevuld met (een hoge versie) van regenkappen om je schoenen..... en je bent zeker klaar. Succes.
Ik zou is zoeken bij google op anuy xxl pakken
ik zou 5 jaar wachten op een nieuw product
Mijn regenbroek is ook altijd te kort. De broekspijpen kruipen omhoog bij het fietsen. Een paar gamaschen (regenoverschoenen) is bij mij de oplossing om al "gepotdekseld" een waterdicht geheel te vormen en alszodanig te voorkomen dat je schoenen inregenen.

Bij niet al te zware regenbuien houdt ik gewoon mijn fietsbroek aan, is al fietsende zo weer droog. Pas bij hele zware langdurige buien doe ik een regenbroek aan, of indien ik lange tijd stil blijf staan, of indien in een afdaling.
Spam SPAM Spam SPAM Spam SPAM Spam SPAM Spam SPAM Spam SPAM Spam SPAM !!! (en is al 2x gemeld)
pedersen schreef:Ik ben mijn AGU Conquest - Porray 5000 regenkleding helemaal zat. Ik heb alles gekocht in XXL, en nog is het te klein. De jas gaat net maar de broek is zeker 25 cm te kort. Ik ben op zoek naar een goed passende regenbroek voor m'n lange stelten. Met mijn lengte van ruim boven de twee meter zal het moeilijk zijn, of niet? Iemand een goede tip, of adres, of merk?

Wie weet welke merken verder gaan dan een ruime XXL?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Pedersen

Ik zou de lichtse variant agu regenjackie (vederlicht) gebruiken tegen koude wind. Daarbij heb ik goed lichte poncho (ik heb Vaude). Altijd koersbroek aan. Grootste risico is dat je benen nat worden. met poncho ga je niet zweten. Dat gedoe over wind: ik heb er nog geen last van gehad. Maar bij regen zoek ik altijd snel onderdak.Rob
Hij zal toch in 5 jaar wel een regenpak gevonden hebben??
Marjan schreef:Hij zal toch in 5 jaar wel een regenpak gevonden hebben??

Ja, beetje dom van mij
R