Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groot Brittannie: Betalen en geld opnemen met ING Maestro pas - Forum Wereldfietser

Groot Brittannie: Betalen en geld opnemen met ING Maestro pas

Hoi wereldfietsers,

Op de website van ING las ik dat ik in Groot Brittannie overal met mijn ING betaalpas met Maestro logo kan betalen en geld opnemen.

Voor mijn zielenrust... Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Volgende week vertrek ik al en anders ga ik proberen nog rap aan ponden te komen ;-)

Alvast dank!

Groeten,
Merlijn
Nooit een probleem gehad, nergens ter wereld van China t/m het Midden Oosten, Afrika, GB enzovoorts. Maar dan moet je natuurlijk wel je instellingen op je pas goed geregeld hebben. (zie voor info ING website). :wink: Wij hebben voor de zekerheid wel altijd ook een Visa kaart mee. Maar waarom neem je niet contact op met de ING zelf als je twijfelt? Lijkt me een logischere stap dan een vraag op het WF forum.
Nog nooit een probleem mee gehad.

Hou er alleen rekening mee dat je mogelijk niet bij alle winkels / cafe's / b&b's etc kunt pinnen, dus wat contante ponden op zak hebben is praktisch (don't worry, die ponden wegen niks). Gewoon uit een Engelse pin automaat halen, niet nodig om dat al in Nederland te doen.

Als je naar Schotland gaat: niet meer contant geld pinnen dan je nodig denkt te hebben want hoe verder je van Schotse grens raakt des te kleiner de kans dat men Schotse ponden accepteren. Andersom is geen probleem: Schotten accepteren gewoon Engelse ponden.
Nog even een waarschuwing: steeds vaker wordt buiten de eurozone door de geldautomaat of het pinapparaat aangeboden het bedrag administratief alvast in euro's om te rekenen (conversion in euro). Dat moet je nooit doen want je wordt daarmee vrijwel altijd bedonderd. De koers kan wel 5% lager zijn (of meer) dan de koers die je eigen bank bij de valuta-omrekening hanteert. Kies bij de (uit)betaling dus voor ponden, zloty's of dollars zonder omrekening in euro's. Ook zie je steeds vaker geldautomaten van organisaties als Euronet, die een enorme commissie rekenen, Vorige week in Polen een geldautomaat getroffen die een commissie van 7,5% rekende. Pin dus bij een geldautomaat van een bank en laat het uit te betalen bedrag niet alvast in euro's omrekenen, dat is het voordeligst.
Frans & Dieuwertje schreef:
vr 14 jun, 2019 12:35
Nooit een probleem gehad, nergens ter wereld van China t/m het Midden Oosten, Afrika, GB enzovoorts. Maar dan moet je natuurlijk wel je instellingen op je pas goed geregeld hebben. (zie voor info ING website). :wink: Wij hebben voor de zekerheid wel altijd ook een Visa kaart mee. Maar waarom neem je niet contact op met de ING zelf als je twijfelt? Lijkt me een logischere stap dan een vraag op het WF forum.
Ik heb als eerste de ING website gecheckt en de instelling van mijn pas (staat ingesteld op Europa) ;-). Toen ook nog even contact gehad met ING hierover en deze dame was er niet zo zeker van dat het overal kon. Vandaar dat ik nieuwsgierig was naar wat 'gebruikerservaringen' ;-). Ik kon zelfs in Indonesie jaren geleden al probleemloos betalen en opnemen inderdaad.

Dank voor het meedenken allemaal1
PeterFokkinga schreef:
vr 14 jun, 2019 12:48
Nog nooit een probleem mee gehad.

Hou er alleen rekening mee dat je mogelijk niet bij alle winkels / cafe's / b&b's etc kunt pinnen, dus wat contante ponden op zak hebben is praktisch (don't worry, die ponden wegen niks). Gewoon uit een Engelse pin automaat halen, niet nodig om dat al in Nederland te doen.
Ja dat is een goeie reminder, dank je!
Vraag is natuurlijk welke instelling voldoende is. Want ligt GB straks nog binnen Europa, of moet je de pas op "Wereld" instellen .... 8) :D :D