Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Chili eind 2006 - Forum Wereldfietser

Chili eind 2006

¡Hola!

Ik ben van plan (en grote kans dat dat doorgaat) om vermoedelijk vanaf oktober 2006 een 100tal dagen in Chili en Patagonië rond te fietsen. Vanaf Zuid-Bolivia (Salar de Uyuni) of Zuid Peru wil ik door de Atacamawoestijn uiteindelijk naar Puerto Williams toe. In Ushuaia pikt ik dan de draad naar Europa weer op.
Maar het zou fijn zijn om zeker in het hete droge Noorden een reisgenoot te hebben. Man of vrouw maakt weinig uit, als je maar een brede belangstelling hebt en liefst wat Spaans spreekt (como yo).
Ik ben 42 en ben vooral een stayer, een langzaam-maar-zeker type, dat niet zo heel veel berg-ervaring heeft, maar wel doorzettingsvermogen en zin in het leven.

Judith, Amsterdam

Wie heeft er zin/tijd en interesse om met Judith mee te fietsen?
zuid amerika rules, dat is een zaak die zeker is,

ik hou wel van een uitdaging,
Mijn plannen zijn iets concereter langzamerhand.

Waarschijnlijk begin oktober 2006 vertrek ik vanaf Schiphol naar Santiago de Chile.
In principe vlieg ik dan door naar Iquique/Arica (N-Chili). Het lijkt me nog steeds wel boeiend om de Salar de Uyuni te fietsen, maar tijd en nadere bestudering van de kaart brengen mij ertoe een kleinere Salar te nemen in Chili zelf ;o)

Ik ga door tot aan Kaap Hoorn (of anders Puerto Williams) en stop wel in een paar steden voor wat journalistiek werk: gays en transen opzoeken (ben er zelf ook één ;o)

En dat alles in ca. drie maanden, dat wordt pezen ;o)

En ik vind het nog steeds prettig afentoe iemand bij me te hebben. Als je weet dat je in die tijd daar rondrijdt, vind ik dat ook gewoon leuk om te weten. Misschien kunen we wat samen oprijden.
Als je naar de Paastrektocht komt, kom je me wel tegen :o)

grützli!

Ha Vreer,

Wij (M-35 en V-32) fietsen van juli tot en met oktober (2006) in Argentinie en Bolivia met nog een kleine kans op Uruguay en Chili.

De voorlopige route is om van Buenos Aires via Cordoba langs de voet van de Andes naar Salta/Jujuy te gaan en vanaf daar Bolivia in om waarschijnlijk in Uyuni en Potosi uit te komen.

Hoe ver we precies gaan komen is nog onbekend, het oorspronkelijke doel was om 'Coast to Coast' van Buenos Aires naar Lima te gaan, maar die afstand is te groot om in de beschikbare tijd relaxed te kunnen fietsen.

Meer weten:
voorbereiding, tips&trucs en zo?
Stuur een mailtje of post hier op het forum als het handig is voor andere fietsers.

LP

Begin juni vertrek ik in principe voor twee maanden naar Canada en Alaska. Ik denk er achter steeds sterker aan om via de Verenigde Staten te fietsen en vandaar richting Zuid-Amerika te vliegen (Peru of Chili), waarna ik daar wil gaan rondfietsen. De plannen zijn nog heel weinig concreet, maar mocht dit perspectief doorgaan, dan zal ik - naar verwachting - rond oktober in Zuid-Amerika arriveren (want dat lijkt me in verband met het klimaat verstandig).

Wellicht kunnen we middels email contact houden en wie weet... een stuk samen fietsen. Zodra ik meer ideeen concreet heb, laat ik het weten!

Groetjes,
Jozef

ey Jozef,

Lijkt me leuk. Mijn plan is ca 10/10/06 in Arica te zijn. Plus of min een paar dagen.

Prima,

als kennisneming aangenomen!
nogmaals; zodra ik meer weet over m'n plannen, laat ik het je weten

Groetjes,
Jozef

ps. m'n emailadres is joost.verboven@gmail.com

Reisplannen enigzins gewijzigd...

Zuid-Amerika gaat dit jaar niet door... vanuit Canada en de VS ga ik richting Mexico en Guatemala. De reden hiervoor is hoofdzakelijk dat m'n moeder op 24 december is overleden en m'n vader en zus veel behoefte hebben aan 'samenzijn' rond deze periode, een wens die ik respecteer. Het gevolg hiervan is dat ik m'n reis naar Zuid-Amerika een jaar uitstel (als ik erheen ga wil ik ruim de tijd hebben).

Ik hoop dat je een reisgenoot vindt en wens je alvast veel plezier op je tocht!

Groetjes,
Jozef