Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mogelijkheden fietsvakanties vanuit Madrid of Valencia - Forum Wereldfietser

Mogelijkheden fietsvakanties vanuit Madrid of Valencia

Hallo iedereen,

We zijn het één en het ander aan het uitzoeken voor deze lente (begin juni ergens) te gaan fietsen in Spanje. We hebben een goedkope vlucht gevonden naar ofwel Valencia ofwel Madrid.
Wie weet welke mogelijkheden dit kan bieden ?
We willen een rondrit doen van 2 weken. Wat is er mogelijk vanuit deze steden ?
Of kent er iemand website waar ik ideeën kan halen ?
Ik had eerst gedacht aan de El Cid route, dit is natuurlijk geen rondrit, maar dan zouden we een oplossing moeten zien te vinden voor het transport...
Is het trouwens niet wat te warm in juni in deze regio's ? Of zouden we beter vroeger gaan ?

Groetjes,

Koen
Hoi,
Kun je niet heen naar Valencia en terug vanaf Madrid - of anderom? Dan héb je een route. Voordeel is dan ook dat je naar keuze in de hoger gelegen gebiedenkunt blijven waar juni de perfecte maand is om te fietsen.
Groet,
Leon

Je fiets kan mee in de trein van Valencia naar Madrid (regio expres). Zie mijn nieuwe spoorboekje, de Fiets in Spaanse treinen . dat binnekort uitkomt.

Hallo Koen,
Mijn suggestie zou zijn om een rondrit vanuit Valencia te maken. Ik heb dat 2 jaar geleden gedaan en een verslag kun je onder deze link vinden:
http://www.casamundo.net/spain/spain1.html
De agglomeratie Madrid lijkt me minder prettig om te fietsen.

Overigens is het misschien leuker en makkelijker om tussen Valencia en Teruel de via verde de Ojos Negros te nemen. Een voormalige spoorbaan. Deze kende ik toen niet zelf (helaas). Zie: http://www.ffe.es/viasverdes/mapa.htm en klik op de interactieve kaart.

Begin juni lijkt me een prima tijd voor dit gedeelte van Spanje. Het kan wel eens tegen de dertig graden lopen maar zelden er boven.

Veel plezier in Spanje.

Hoe lang zou het ongeveer sporen zijn van Madrid naar Burgos ?
Dat is misschien een mogelijkheid, vliegen op Madrid, de Cid route, en dan terug naar huis van in Valencia...


bert sitters schreef:Je fiets kan mee in de trein van Valencia naar Madrid (regio expres). Zie mijn nieuwe spoorboekje, de Fiets in Spaanse treinen . dat binnekort uitkomt.

Hallo Koen,
Waarom ga je niet vanaf Valladolid? Voor 15.30 euro en 25 voor de fiets ben je al daar!
Naar Burgos is het 1.40 uur treinen en kost 6.30 euro.
Valladolid is een klein vliegveld en je zit meteen op een mooie weg om te fietsen. Het is ongeveer 10 km naar het station, maar je kunt ook met de bus mee.
Wij hebben in oktober de El Cid route gefietst en zijn van Valladolid in twee dagen naar Burgos gefietst langs zeer mooie stille weggetjes. Onderweg gekampeerd. Vanaf Vallencia met Virgin Express terug.
Mooie route gefietst.
Groetjes