Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Basil tassen - Forum Wereldfietser

Basil tassen

Op www.fietspunt.nl kwam ik de 'waterdichte' Basil Forest voor-en achtertassen tegen, heeft iemand hier wellicht ervaring met deze tassen (of er zowiezo van gehoord)?


groet,


Kees
Misschien ooit van gehoord (er staat me iets van bij...), maar geen ervaring ermee. Ik zie wel duidelijk op de foto dat de gespen niet van National Moulding zijn, wat toch wel een bepaalde standaard is tegenwoordig bij verschillende "goede" merken...
Verder kan ik je niet helpen, want ik heb een Basil-tas nooit tastbar kunnen onderzoeken.

Kees,

Je hebt toch wel gezien dat - heel ongebruikelijk - de prijs per tas is aangegeven. Dus ze zijn helemaal niet zo goedkoop als op het eerste gezicht lijkt. Een setje waterdichte Vaude-fietstassen kost slechts een tientje meer. Voor dat tientje zou ik kiezen voor de bewezen kwaliteit van Vaude.

Gerd

van Balveren Silvolde

BASIL

En Gerd, om een keuze nog moeilijker te maken; de fietstassen van Ortlieb zijn in prijs verlaagd, waardoor de prijzen nagenoeg gelijk zijn aan die van Vaude...

Dan zou ik toch voor Vaude kiezen daar zit net iets meer vorm in de tas dan bij bij Ortlieb.

Groet, Haike
Maar bij Ortlieb is de ophanging van de zak op het tassenframe weer beter te repareren als het losgaat. En geloof me, dat kan écht een keertje los... Bij VauDe geklinknageld, bij Ortlieb met een schroefje en een moertje.
Wel vind ik dat VauDe het ophangsysteem mooier heeft doorontwikkeld!
Robertjan schreef:Maar bij Ortlieb is de ophanging van de zak op het tassenframe weer beter te repareren als het losgaat. En geloof me, dat kan écht een keertje los... Bij VauDe geklinknageld, bij Ortlieb met een schroefje en een moertje.
Wel vind ik dat VauDe het ophangsysteem mooier heeft doorontwikkeld!
Ik heb Ortliebtassen met klinknagels.

Ik heb 2x keer de "pech" gehad dat de klinknagels afbraken afgelopen jaar op een ritje naar Duitsland.(waarschijnlijk heb je een breekpunt)

In Nijmegen moest ik uitwijken en knalde met mijn linkervoortas tegen een stilstaande auto. Toen ik verder fietste zag ik dat een klinknagel los was gesprongen. Ik kon een boutje en een moertje bij mijn fietsenmaker, waar ik langs kwam, krijgen en het gelijk repareren in zijn werkplaats. Ook nog maar een stel reserve gevraagd.

In Duitsland vlak bij Keulen draaide een Duitser met zijn auto op de weg en teste gelijk mijn rechtervoortas uit, misschien een VAUDE aanhanger, ook toen brak er een klinknagel af.

Wil

Daar had ik niet bij stilgestaan... sterker nog was me niet eens bewust dat de tas genageld zit aan het frame, en je hebt denk ik helemaal gelijk, die nagels gaan een keer, en natuurlijk als je onderweg bent, niet als ze thuis leeg en onbelast in de kast liggen. Misschien moet ik het probleem voor zijn en nu alle nagels gaan vervangen.

Groet, Haike
En dan komt het leuke van buitensport:
In de Boliviaanse jungle ging er bij mij dus één los, op een steenslagpad midden tussen 2 dorpjes... Geen probleem: ijzerdraad :wink:!
Hiermee heb ik over zo'n pad waar je niet harder dan 20km/u WILT fietsen, het toch nog een halve dag uitgehouden(ca. 30 km.). Het had waarschijnlijk nog wel langer gekunnen, maar het kwam wel goed uit.
Moraal van het verhaal: zorg gewoon dat je altijd die dingetjes bij je hebt. Ijzerdraad, elastiekjes, tie-raps. Als je met een vinger een dijk kunt behoeden van instorten, dan kun je met die 3 dingen véél meer :wink:...

Dat is geen probleem, mijn lowrider zit met tie-wraps vastgeknoopt aan m'n voorvork omdat het oog wat op de vork zit gelast en waar je een boutje in schroeft om die lowrider aan vast te zetten, brak. Dan doe je dus niks meer met een reserve boutje, wat ik wel bij me had. :)

Groet, Haike

Haike schreef:Daar had ik niet bij stilgestaan... sterker nog was me niet eens bewust dat de tas genageld zit aan het frame, en je hebt denk ik helemaal gelijk, die nagels gaan een keer, en natuurlijk als je onderweg bent, niet als ze thuis leeg en onbelast in de kast liggen. Misschien moet ik het probleem voor zijn en nu alle nagels gaan vervangen. Groet, Haike
Ik heb ook onderweg eens een brekende klinknagel gehad in mijn Ortlieb-achtertas.
Dat deze klinknagels bij een ongeluk afbreken vind ik niet lastig, maar juist een subliem ontwerp! Als de klinknagel namelijk niet was afgebroken dan was er zeker iets anders stukgegaan en dat zou veel erger zijn geweest. Tweede fraaie punt is dat je dit inderdaad kunt repareren met de maat boutjes en moertjes die er op elke reisfiets al een boel te vinden zijn - en die je op een reis dus wel een paar bij je zult hebben.
Ik zou de klinknagels mooi laten zitten, want de boutjes breken niet.
Leon

Daar is zeker ook weer wat voor te zeggen, maar ik denk niet dat ik snel tegen een auto aan knal (uitsluiten kun je het natuurlijk niet). Ik dacht meer aan onderweg wanneer je gewoon lekker aan het fietsen bent en je tas zakt plots van je fiets af. Maar ja; de wet van Cruyf: elk voordeel hep ze nadeel.

Groet, Haike

Haike schreef:Ik dacht meer aan onderweg wanneer je gewoon lekker aan het fietsen bent en je tas zakt plots van je fiets af.
Dat zal niet gebeuren, elke tas (die van mij dan) zit vast met vier klinknagels.
Groet, Leon
Hello,

wat betreft Basil forest tassen. Deze zijn nieuw. Worden met een paar weken leverbaar. Geef ons de tassen even de kans, zodat deze zich kunnen bewijzen.
Basil bestaat al zo'n jaar of 25 (opgerciht door mijn vader), met name actief in fietsmanden. Sinds enkele jaren nu ook fietstassen. En in 2006 volgt een lijn waterdicht.
Groeten van,
Marthijn
(eigenaar Basil)

Haike schreef:Daar is zeker ook weer wat voor te zeggen, maar ik denk niet dat ik snel tegen een auto aan knal (uitsluiten kun je het natuurlijk niet).
Groet, Haike
Haike,

Het punt was dat het twéé keer de schuld van een ander was!!

"Een ander vormt een groter risico dan jezelf want dat is niet in te schatten".

Heb je nooit de achterkant van een aanhanger trillend, kreunend, piepend en slippend door de bocht op je af zien komen, dan moet je snel zijn, en dan ben je écht blij dat die tassen en de rollen als een kussen om je heen zitten.

Trouwens die Duitser die mijn voortas aan het testen was geweest had naast de klinknagel die afgebroken was ook een blikje malt in mijn achtertas gekraakt dat stonk dus echt wel .

Wil
@Marthijn:
Welke gespen gebruikt Basil?
Waarmee is het ophangsysteem te vergelijken (met de klassieke Karrimors, met Ortlieb, met VauDe, of iets nieuws/revolutionairs)?
@robertjan

Nou, niet spectaculairs, denk ik?
Ophanghaken (kunststof, POM) op een railsysteem. De haken zijn te verschuiven op de rail. Onderzijde van de achterkant zit een kleiner railtje met een "vlinder", waarmee je de tas borgt. De haken zijn met een imbusboutje vastgezet (zijn dus te vervangen). Zelfde systeem hebben wij toegepast bij de Batavus-design tassen en de Sparta ION range-extender.

De tassen zelf hebben wel een extra overslag, binnenzijde ervan heeft een (waterdicht) opbergvak. Boven de fietshaken zit een klein vlapje, zodat je deze kunt verbergen en er geen last van hebt, als je de tas mee je meedraagt (middels de schouderband).
groeten,
Marthijn

Wil schreef:
Haike schreef:Daar is zeker ook weer wat voor te zeggen, maar ik denk niet dat ik snel tegen een auto aan knal (uitsluiten kun je het natuurlijk niet).

Groet, Haike


Haike,



Het punt was dat het twéé keer de schuld van een ander was!!



"Een ander vormt een groter risico dan jezelf want dat is niet in te schatten".


Dat is zo, daarom schreef ik ook het is natuurlijk niet uit te sluiten, ik bedoelde daar ook eigenlijk die ander mee die jou te laat of niet ziet.



Trouwens die Duitser die mijn voortas aan het testen was geweest had naast de klinknagel die afgebroken was ook een blikje malt in mijn achtertas gekraakt dat stonk dus echt wel .

Jammer van dat kostelijke vocht.

Groet, Haike