Additionally, paste this code immediately after the opening tag: geraardsbergen naar girona - Forum Wereldfietser

geraardsbergen naar girona

Hallo

Mijn vriendin en ik gaan deze zomer een eerst lange fietstocht maken als test voor later in azie te fietsen.
Ons oog is gevallen op de Paul benjaminse reeks onbegrensd fietsen naar Barcelona (tot girona dus barcelona hebben we al gezien) We hebben ong 33 dagen. K heb de dag etappes ong vastgelegd en het varieerd van 55km tot 86 km per dag. 24 fietsdagen 5 rustdagen en 4 terugkeerdagen.Tot zover het plan. Ik kijk dagelijks naar dit forum en de belgishe maar ik heb toch nog enkele vraagjes waarbij u mij zeker zult helpen (dank bij voorbaat)
Is deze reeks van pb te fietsen juist met de 2 boekjes of neemt u nog andere kaarten mee en zo ja dewelke?
hoe komt u terug ? (geen vliegtuig)trein en welke + info
ben van plan om gereedschap te kopen op zelf wat te sleutelen aan fiets (oefening voor onderweg) wat kopen julie voor thuis evt een kist waar alles in zit ik wil wel wat uitgeven dus geen brol. Wat hebt u ? En wat is de ervaring.
Welke tools voor onderweg ?
Welke pomp voor onderweg ?
Moet nog een kampingvuurtje kopen msr dragon fly of iets anders wat gebruikt u?
Alle andere tips zeer welkom.
Dank bij voorbaat
groetjes
Tineke en Bono

Hey Tineke en Bono

Ik heb deze zomer ook de fietsroute naar Barcelona van P. Benjaminse gevolgd en het eerste deel van de route (tot in Cluny) is perfect te doen zonder bijkomende kaarten. Op anderhalve week hebben we welgeteld één keer de kaart (schaal 1:275000 als ik mij niet vergis) bovengehaald en die moeten raadplegen. Het was dan nog ons eigen schuld ook doordat we ff niet aan het opletten waren en zo de juiste afslag misten.

Deel 2 hebben we niet volledig gevolgd, maar ook daar hebben we voor de delen die we wel gevolgd hebben nooit een kaart nodig gehad.

Het moet dus te doen zijn zonder kaart. En mocht je je weg kwijtgeraken, vragen kost geen geld. :D

Groeten Nick

beste Tineke en Bono,

zelf gebruik ik altijd de bijbehorende Michelin kaarten bij een route beschijving. ik teken de route in met tekstmerker, dat geeft mij meer overzicht, meer informatie en de mogelijkheid om van de route af te wijken.

wanneer je paklijst intoets bij zoeken of op de site van www.vakantiefietser.nl kijkt kom je diverse paklijsten tegen.

fietsen; zorg voor een handgespaakt achterwiel en de volgende onderdelen moeten minstens 5000km mee kunnen : rem en versnellingskabels,binnen en buitenbanden (houd er rekening mee dat je achterband 2-3x zo hard slijt als je voorband), ketting en cassette, en een plastic schijf tussen de cassette en de spaken. bij enige twijfel liefst zelf vervangen, doe je meteen sleutelervaring op. met 44-32-22 voor en 11-34 achter kun je bijna elke berg fietsend op.

gereedschap; op jullie fietsen afstemmen. zelf hou ik niet zo van al die multitools. zelf uitzoeken welke inbussleutels je echt nodig hebt. een kleine kruiskop en schroevendraaier, een strookje karton om je remmen in te stellen, iets om je cassette te demonteren (next best thing II ??), ik heb een ct-5c kettingpons en minstens 6 schakels. reserve spaken(4 cassette kant, 2 andere kant en 2 voor en buiten europa het dubbele), een combisleutel 15-32 of 15-36. een kleine bahco en een klein waterpomptangetje, watervast tape, breed en smal, tye reps, ijzerdraad, ijzergaren, 2 binnenbanden en een vouw buitenband.

banden; Schwalbe Marathon serie of Conti Contact serie, mijn favoriete band : Conti TopTouring 2000 47-559, helaas uit productie in 2006 maar nog wel hier en daar te koop. nog nooit een lekke band mee gehad !!!

fietspomp: Topeak Road Morph, Zefal hpX 4 of Bikers Dream in combinatie met een losse Zefal bandendrukmeter, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de hpX 4.

in europa kun je uitstekend uit de voeten met Campinggaz, maar voor daarbuiten heb ik een Primus Omnifuel aangeschaft, in combinatie met een Markill ventieladapter, kun je werkelijk alle soorten brandstoffen gebruiken. is duur, zwaar, maar ook zeer stabiel en universeel, en sinds ik hem heb, gebruik ik hem ook binnen europa.

sjouw geen zware luchtbedden mee, maar koop afhankelijk van jullie budget een goed kampeermatrasje.
samen moeten jullie je gewicht van jullie kampeerspullen onder de 40kg kunnen houden inclusief eten en drinken voor die dag.

veel fietsplezier en mooi weer toegewenst

wim

Hallo, ge vertrekt van Geraardsbergen. Zijt ge dan zelf ook van Geraardsbergen? Ik ben namelijk van Galmaarden :-).

materiaal: ja, ga mss eens een kijkje nemen op de paklijst op http://www.vakantiefietser.nl/. Die is voor mij volledig (ik neem ook niet alles mee wat erop staat). Ik heb ook zo'n multitool waarin er al een paar van die dingen vervat zitten (zoals kettingpons).
pomp: Topeak Road Morph / Zéfal hpX 4 zijn bij een pomptest als de beste eruit gekomen.

brander: ik heb de Optimus Nova (benzinebrander). Maar als je in West-Europa blijft is een (goedkopere) gasbrander zeker zo makkelijk (ge gaat toch wel steeds gas tegenkomen).

Groeten, Filip.

Ahja, nog vergeten te zeggen: ik zie dat je die 33 dagen al helemaal hebt gepland. Wel, zoiets zou ik zeker niet op voorhand doen (in Azië zal je dat wsl ook niet lukken). Je weet namelijk nooit op voorhand of je een goeie dag hebt, het weer goed is, wanneer je rust nodig hebt. Als je je te veel aan die planning gaat houden ga je op sommige dagen mss wat te veel naar je zin moeten doen en omgekeerd. Maar dit is juist mijn mening...

Filip.

Je kunt ook een stukje Jacobsroute volgen naar het zuiden. Die route volgt namelijk de Dender en kun je al bijna vanaf je voordeur een nauwkeurig beschreven route volgen. Ga niet op pad voor eerst een Mattentaart gegeten te hebben op de Markt tegenover de enige echte Manneken Pis, ruim 150 jaar ouder dan zijn wildplassende collega in Brussel.

hallo

bedankt voor de snelle reactie meer is nog altijd welkom
ja we zijn dus van geraardsbergen dus die mattetaarten kunnen we hier alle dagen eten mmmm
welke michelin kaart gebruikt u juist?

bedankt
groetjes
tineke en bono

Ik denk dat je het beste kunt kijken bij reisboekhandel Atlas en Zanzibar in Gent. Ik neem aan dat daar de gidsen van Paul Benjaminse ook liggen. Je kunt daar de route naast de Michelin-kaarten leggen en bekijken welke je nodig hebt. Atlas en Zanzibar zit aan de Kortijkse Steenweg.
www.atlaszanibar.be
Overigens geeft Paul Benjaminse lezingen op de Fiets en Wandelbeurs, 18 en 19 februari in de Amsterdam RAI. Helaas voor jou over andere tochten.
Zie meer over het programma: www.fietsenwandelbeurs.nl