Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naadloos ondergoed - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Naadloos ondergoed

Anja - Misschien heb je hier iets aan. Ik ben nu van de fietsbroeken overgestapt op merino ondergoed van Ortovox met daaroverheen een baggy MTB broek. Ik heb tot op heden geen last van de naadjes.
Heb de: https://www.bergfreunde.nl/ortovox-120- ... ondergoed/ - wat de mannenversie is - gewicht 54gr maat M. De pijpjes zijn een kleine 2cm langer dan de vrouwenversie waardoor ze minder opkruipen. Maar de fijnste van hun vind ik: https://www.bergfreunde.nl/ortovox-wome ... ondergoed/ - gewicht 68gr maat L. Alleen met heel erg warm weer vind ik de andere fijner op de fiets. Vanuit het oogpunt gewichtsbesparing gaan er 2 shorts en 1 boxer mee. Qua maat heb ik van de damesversie maat L en van de heren maat M wat overeen komt met mijn normale kleding maat.

Afbeelding
Ortovox - 120 Comp Light Boxer

Afbeelding
Ortovox - Women's 120 Comp Light Shorts
Dank je Inge, daar ga ik eens goed naar kijken
Anja
JanH schreef:
wo 29 apr, 2020 20:24
Ik fiets met een fietsonderbroek onder een gewone korte broek.
Durf het niet aan om zonder een zeem te fietsen mn op lange dagtochten en op fietsvakantie.
Ik fiets altijd met koersbroek, maar ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb toevallig vorige week eens wat opgezocht, en kwam oa fietsonderbroeken van Vaude, Agu, Rogelli en Craft tegen. Welk merk gebruik jij en bevalt dat goed?
Fietsert7 schreef:
ma 08 jun, 2020 13:15
[...] fietsonderbroeken [...]
viewtopic.php?f=21&t=34834&p=367195&hil ... ed#p367195

Carl
Carl schreef:
ma 08 jun, 2020 16:03
Fietsert7 schreef:
ma 08 jun, 2020 13:15
[...] fietsonderbroeken [...]
viewtopic.php?f=21&t=34834&p=367195&hil ... ed#p367195

Carl
Bedankt Carl, kan ik wat mee!
Fietsert7 schreef:
ma 08 jun, 2020 13:15
JanH schreef:
wo 29 apr, 2020 20:24
Ik fiets met een fietsonderbroek onder een gewone korte broek.
Durf het niet aan om zonder een zeem te fietsen mn op lange dagtochten en op fietsvakantie.
Ik fiets altijd met koersbroek, maar ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb toevallig vorige week eens wat opgezocht, en kwam oa fietsonderbroeken van Vaude, Agu, Rogelli en Craft tegen. Welk merk gebruik jij en bevalt dat goed?
Ik heb enige jaren geleden daar wat over gepost: viewtopic.php?f=21&t=28894&p=279161&hilit=gonso#p279161

Ik heb er nu vijf geprobeerd:
Gonso (rode padding), Coolmax (witte padding) , Vaude (blauwe padding), Vaude (groene padding), Loffler (zwarte padding).
In die posts geef ik aan dat de Loffler mij te dun is. Nu bevalt deze mij echter wel goed. Als ik nu op vakantie zou gaan dan zou ik meenemen: Gonso (rode padding), Vaude (groene padding), Loffler (zwarte padding). Ik kies bewust voor drie verschillende voor het geval één gaat irriteren op een bepaalde plek.

De Coolmax en de blauwe Vaude zijn dikker dan de andere. De Coolmax heeft als nadeel dat die wat op krult en de blauwe Vaude knelt wat op de bovenbenen. Dat gezegd hebbende: ik heb er toch 3 maanden mee in de VS gefietst, dus de nadelen zoals ik die ervaar zijn relatief.
In warme streken smeer ik elke ochtend wat vaseline op de billen. Tijdens 4 weken in IJsland was dat niet nodig.
JanH schreef:
ma 08 jun, 2020 19:26
Fietsert7 schreef:
ma 08 jun, 2020 13:15
JanH schreef:
wo 29 apr, 2020 20:24
Ik fiets met een fietsonderbroek onder een gewone korte broek.
Durf het niet aan om zonder een zeem te fietsen mn op lange dagtochten en op fietsvakantie.
Ik fiets altijd met koersbroek, maar ben hier ook wel benieuwd naar. Ik heb toevallig vorige week eens wat opgezocht, en kwam oa fietsonderbroeken van Vaude, Agu, Rogelli en Craft tegen. Welk merk gebruik jij en bevalt dat goed?
Ik heb enige jaren geleden daar wat over gepost: viewtopic.php?f=21&t=28894&p=279161&hilit=gonso#p279161

Ik heb er nu vijf geprobeerd:
Gonso (rode padding), Coolmax (witte padding) , Vaude (blauwe padding), Vaude (groene padding), Loffler (zwarte padding).
In die posts geef ik aan dat de Loffler mij te dun is. Nu bevalt deze mij echter wel goed. Als ik nu op vakantie zou gaan dan zou ik meenemen: Gonso (rode padding), Vaude (groene padding), Loffler (zwarte padding). Ik kies bewust voor drie verschillende voor het geval één gaat irriteren op een bepaalde plek.

De Coolmax en de blauwe Vaude zijn dikker dan de andere. De Coolmax heeft als nadeel dat die wat op krult en de blauwe Vaude knelt wat op de bovenbenen. Dat gezegd hebbende: ik heb er toch 3 maanden mee in de VS gefietst, dus de nadelen zoals ik die ervaar zijn relatief.
In warme streken smeer ik elke ochtend wat vaseline op de billen. Tijdens 4 weken in IJsland was dat niet nodig.
Merci voor je tips, en slim dat je verschillende broeken afwisselt. Ik zal er eens 1 van vaude gaan proberen.