Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met fatbike en packraft offroad in oa België - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Met fatbike en packraft offroad in oa België

163 berichten
Nog wat meer zijtassenplaatjes, moet nu natuurlijk m'n klassieke zijtassen setup showen :)

P1030172.jpg
Dit zijn geen gewone/klassieke zijtassen maar kleine drybags, geloof dat ze 10liter zijn. Ze zitten met een spanbandje vast en dat lichtbruine onder de drybag is een ... tja, weet niet hoe dat heet in het nederlands. Tis een hajkbricka, een superhandig multifunctioneel wintergereedschapje: sneeuwschep, werkplankje, steekgraafduwplankje, snijplank, onderzetter voor de brander en de hete koffiebeker zodat ze niet in de sneeuw wegzakken en zo nog meer handige dingen.

P1030537.JPG

Nog een foto met drybags aan de achterdrager. Deze setup gaat veel beter in diepe sneeuw dan gewone zijtassen die veel groter/zwaarder zijn.

DSC04589.jpg
Voortassen kunnen ook prima op een fatbike. Maar ook dit heet geen bikepacking :)

DSC04702.jpg
Hier in de sneeuw met voor- en achtertassen (die net niet op de foto staan).

P1030788.jpg
De Arkels als achtertassen, maar die zijn niet echt geschikt in de winter. Althans niet waar ik woon/fiets daar is het te koud (kouder dan -25).

En zo heb ik nog veel meer zijtassenfoto's, maar gelukkig is de mobiel bijna leeg dus mag ik nu gaan slapen :)
Heel erg bedankt voor je duidelijk uitleg over het verschil tussen bikepacking en ...... eh...... met zijtassen fietsen :D Helemaal duidelijk :idea: :idea:

En leuk om deze foto’s te zien waar je niet aan het bikepacken bent en top dat je die met iedereen wilt delen! Wat een geweldige plaatjes.

Als je er, net zoals ik bij voorbeeld, niet zoveel verstand van hebt, dan haal je al die termen al gauw door elkaar natuurlijk.... bikepacken, bikeraften, gravelbiken. Ik geloof dat ik het maar een beetje simpel houd en gewoon ....eh... ja, hoe noem je dat nu eigenlijk?.... nou ja, gewoon met m’n achtertassen op pad ga en voorlopig alleen maar tegen de personen op ga kijken die zo avontuurlijk op pad gaan.

En deze dude gooit er nog een paar extra termen tegenaan. Gelukkig wel met uitleg:

https://bicycletouringpro.com/different ... e-touring/

Veel plezier allemaal in o.a. België met of zonder fatbike en/of packraft.
Hafar schreef:
vr 12 jun, 2020 00:34
...plus m'n ultralichte gereedschapsetje.
Leuke vondst, maar wat een gewicht waarschijnlijk :lol:
Vreemde foto dan bij Bikepacking ;)
Fedor schreef:
vr 12 jun, 2020 09:03
Vreemde foto dan bij Bikepacking ;)
Misschien moet iemand de beste man even duidelijk gaan maken dat dat toch absoluut geen bikepacking is. Vrijwilligers genoeg volgens mij!
Fedor schreef:
vr 12 jun, 2020 09:03
Vreemde foto dan bij Bikepacking ;)
Ja en begrijpen jullie dan ook dat ik er dan ook niks meer van begrijp?? :wink:

En het is nog wel een artikel dat geschreven is door een echte pro... :?
Edwin* schreef:
vr 12 jun, 2020 08:05
En deze dude gooit er nog een paar extra termen tegenaan. Gelukkig wel met uitleg:
https://bicycletouringpro.com/different ... e-touring/
Inderdaad een rare bikepacking set.
Maar wel een leuk artikel om te linken als er weer eens iemand komt die een fiets wil die alles kan.
Overigens een prachtige fotoserie van vergane glorie en spooklocaties, waar een drama van Tsjernobylachtige proporties lijkt te hebben plaatsgevonden. En plekken waar zich een episode uit Stieg Larssons Milennium-trilogie zou kunnen hebben afgespeeld. Ik wacht op de aflevering dat Lisbeth Salander ineens tevoorschijn komt uit zo'n Villa Kakelbont of autowrak...
keesswart schreef:
vr 12 jun, 2020 12:04
Overigens een prachtige fotoserie van vergane glorie en spooklocaties, waar een drama van Tsjernobylachtige proporties lijkt te hebben plaatsgevonden. En plekken waar zich een episode uit Stieg Larssons Milennium-trilogie zou kunnen hebben afgespeeld. Ik wacht op de aflevering dat Lisbeth Salander ineens tevoorschijn komt uit zo'n Villa Kakelbont of autowrak...
Hej Kees! Mijn grote held, met je prachtige foto's en verhalen. Heerlijk om je weer te lezen!

Ik heb nu een soort rustdagje, zeer geschikt om wat vragen hier te beantwoorden en voor een soort mini RR :) Zit bij een meertje in een schuilhutje en ga denk ik hier de nacht doorbrengen. Voor de camera heb ik wifi nodig dus ik post nu wat oudere plaatjes. Maakt ook niet uit want de schuilhutjes lijken erg op elkaar.

P1120308.jpg
Er zijn hier veel van die schuilhutjes, soort blokhutje met een open voorkant. Vaak met een vuurplaatsje en soms staat er binnen een houtkachel.
Dus straks alleen maar de slaapzak uitrollen en klaar, hoef ik het tentje niet op te zetten. Tis mooi weer, dus ga wat kleding uitspoelen, een stukje zwemmen zodat ik hopelijk wat beter ga ruiken en vooral wil ik m'n schoenen wassen. Die zitten onder de smurrie en modder.
Verder veel slangen, hagedissen en roofvogels hier. En ik heb met de fatbike een eend vermoord. Die lag verstopt op het supersmalle paadje en ik zag hem niet. Een lief zacht wit eendje, mss een baby gansje omdat ie wel errug groot was.

P1120265.jpg
Tis altijd erg uitkijken op de smalle paadjes met 10cm dikke banden, er liggen bv veel slangen (oa adders) te zonnen.

P1130972.jpg

Goed gecamoufleerde kuikentjes en eieren.

P1120593.jpg

Hagedissen spelen verstoppertje tussen de spanbandjes op de zadeltas en als ik dan door fiets vermorzelen ze onder de vette banden.

P1170197.jpg
Ook de skinny 3" Knard bandjes doen uitstekend dienst voor de gratis roadkill maaltijden, mag iig niet klagen ;)
Fedor schreef:
vr 12 jun, 2020 08:57
Hafar schreef:
vr 12 jun, 2020 00:34
...plus m'n ultralichte gereedschapsetje.
Leuke vondst, maar wat een gewicht waarschijnlijk :lol:
Ik werkte toen voor kost en inwoning op een ecologische boerderij in een natuurreservaat. Was toen op doorreis met de fatbike en mijn taak was oa mtb- en kanoroutes onderhouden (bijna onmogelijke opgave omdat alles dichtbegroeid was) en helpen met de schapen, paarden, koeien (van die langharige rode koeien met grote horens die de hele winter in de sneeuw staan) en bomen kappen enzo. Ik moest ook een lynx observeren (sporen bekijken/fotograferen) en die lokten we dan met slachtafval. Dan ging ik met de fatbike diep het bos, ver van de boerderij af want we hadden ook veel last van wolven, met bv een bloederige schapenkop op de drager. Leuk lynxen voeren :)

DSC08903.jpg

Moest dan vaak op de terugweg langs één of andere vervallen schuur rijden om wat op te halen, zoals bv die zware sleutels/bahco's of deze twee loodzware spanners:

DSC04625.jpg
Maar het ging altijd prima mee op die dikke fiets. Was ook erg leuk werk. Schapen slachten en scheren was wat minder leuk, maar bv helpen bij het lammeren of elanden proberen weg te jagen (die vreten alles op) was spannend. Maar vooral is het leuk wanneer je lang op reis bent; het is een fijne onderbreking, met vaak leuke contacten en elke dag warm eten, een douche en een echt bed. En je leert nieuwe dingen, wat weer je leventje verruimt. Kan het alleen maar aanbevelen :)
Nu komen eindelijk wat antwoorden, sorry dat ik weer zo laat reageer!

Fedor schreef:
za 06 jun, 2020 11:28
Hafar schreef:
do 28 mei, 2020 18:33
Wat voor shifters zijn dat? Wel ideaal dat ze bovenop (kunnen) liggen vanwege alle bepakking.
Het zijn idd zoals Jurr al eerder zei, Microshift thumbies, geloof SL T10. Fijne shifters, ze werken perfect in koude winters, passen ook in pogies (bar mitts, winterhandschoenen aan het stuur), zijn met maar één duim makkelijk en supersnel te bedienen, schakelt ook met dikke lobster handschoenen (andere shifters kunnen daarin weleens lastig zijn) en ze zijn fijn met veel zooi op het stuur want ze nemen zeer weinig plaats in beslag. Dus perfecte bikepacking en fatbike shifters :)

Lars van Gendringen schreef:
vr 05 jun, 2020 21:58
Dag Yonna,
Tijd geleden. :D Misschien weet je dat ik ook niet zo groot ben. Nog kleiner dan jij feitelijk. Ik heb destijds een setje 29 x 3.0 overgenomen van Pat (en door Jelle het voorwiel offset laten spaken), en een setje 26 x 4.3. Is een 2019 Pugs. Trapashoogte is bij deze wielen+banden hetzelfde, net als de diameter van de wielen. Ik kan er prima op fietsen. Ook behoorlijk offroad over mountainbikeroutes. Sterker nog: de afdaling van het wereldbeker-parcours in Houffalize (Wallonië) is daarmee veel makkelijker dan met de fietsen waar al die laaglanders normaliter op rijden. Ik had een grijns op m’n gezicht terwijl mijn compagnon me vriendelijk verzocht of we toch niet beter andere routes konden opzoeken. Wel zonder bagage, maar om aan te geven dat de grotere wiel+bandenmaat voor mij prima is.
Nu weet ik dat jouw Pugs nog 3.8” is op 26” (tenzij je intussen een nieuwere hebt). Wellicht is bij jou 27,5 x 3.0 voldoende om de trapashoogte niet te laten veranderen, en dezelfde diameter van de wielen te hebben. Het zal ook zeker niet te groot zijn voor je.
Hej Lars, leuk je te lezen en mooi dat je tevreden bent met de 29"!
Mijn Pugsley komt idd uit 2014 maar ik rij vaak met 4.3" (spijkerbanden dus nog breder) en er kunnen zeker nog dikkere banden in, iig in de voorvork, maar heb het zelf niet nodig met m'n 60kg. En daarbij wil ik het ook niet, 4.3 is me al vet genoeg.
Verschil in hoogte merk ik eigenlijk weinig van, alleen dat het zwaarder is met 4.3 maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ze alleen in diepe wintersneeuw rijden, terwijl de 4.0 mooiweerbandjes zijn. De 3.8 Nate heb ik meestal in de bergen, in zomersneeuw en op echte zware tochten, en ook dan is het moeilijk inschatten of ze lager zijn. Tis ook altijd een beetje spelen met de bandendruk waardoor je ook weer hoogteverschil krijgt. Ik rijd bv vaak met maar 0.2bar, das echt niks. Zoals op deze foto te zien, ik knijp hier bijna de band op de velg:

31794159633_7104c5391d_o.jpg
Dacht zelf een tijdje aan een setje Rabbit Hole 29+ maar geloof dat ik het toch niet wil (twijfeltwijfel). Tis natuurlijk wel erg leuk een fiets waar ook 29+ in past en tis erg verleidelijk maar kost ook weer een smak geld. En eigenlijk ben ik erg tevreden met de bandenmaten die ik al heb. Maar, als ik ooit een goedkoop setje tegenkom .. grote kans dat ik dan toch bezwijk. :D
In 27.5" heb ik geen zin, dat is mij veel te mager, wil nog wel het fatgevoel houden. :P

Jurr schreef:
ma 01 jun, 2020 11:50
Jurr schreef:
ma 01 jun, 2020 11:18

Let dan wel op dat je ze met de juiste offset laat spaken, anders staat je wiel wel erg ver naar rechts ;)
Plaatjes erbij zijn misschien wel leuk, 27.5x3.0 in een Pugsley frame zonder de juiste offset:

Screenshot_20200601-114449_Gallery.jpg

Screenshot_20200601-114815_Gallery.jpg


Hafar schreef:
ma 01 jun, 2020 11:47

Zit ook soms aan 29" te denken maar mss is dat teveel voor m'n 171cm lengte, Ik ben ook al geen zwaargewicht (ben maar een tutje van 60kg) dus mss wordt het dan wat teveel op moeilijke offroadpaadjes. Waarschijnlijk is 29" dan meer geschikt voor gravel?
Kijk vooral naar de totale diameter van band plus velg op de juiste spanning.

Dan zie je dat een 26x4.0 op hoge spanning echt wel een flinke diameter geeft. Met een lagere spanning zakt zo'n fatbike band natuurlijk ook wel weer een stuk in, zeker fietsend en met belading.

Kijk hier maar eens:

viewtopic.php?f=8&t=34565&start=35

En dan kunnen de verschillende merken en types banden ook nog best verschillen van de daadwerkelijke maat. En ook de velgbreedte waarop je de band monteert doet nog best wat.
Bedankt Jurr :)

d1a6973bd196d5d7ec54e3d3a15bbfbd.jpg
Vond een bandenmaat plaatje. Daar is 26" fat gelijk aan 29 x 2.25 maar de 29+ x 3.0 (die ik eigenlijk zou willen) is wel beduidend hoger dan de 26fat. Denk ook niet dat je met 29+ veel met bandendruk gaat spelen, iig niet zoals met fatbikebandjes dus ze zullen altijd hoger blijven.

Voor de fietsers die niet zo goed weten hoe dik een fatbikeband is, hier een vergelijk plaatje:

1 00 042.JPG
De fatbikeband is hier maar 3.8" maar er zijn ook 5" banden dus het kan nog wat dikker. M'n trekkingfiets had hier geloof ik Supreme bandjes, de MTB is wat dikker en de racer heeft 28mm.

MG-20151106-WA0003.jpg
Nog een vergelijkplaatje. 4" vs 28mm, groooot verschil :)
Prachtige beelden en verhalen. Ga zo door. Erg vermakelijk ook je reacties naar de piepkonijnen*. :lol:

Hafar schreef:
vr 12 jun, 2020 00:34

Tis alleen nu niet echt leuk om in de zorg te werken, had er ff helemaal genoeg van om constant in plastic gehuld te werken en kon op het laatst bijna niet meer ademhalen achter dat verdomde gezichtsvizier of hoe dat ook heet in het nederlands (face shields). Dus sprong ik op de fiets en trapte weg door de bossen. Heerlijk om even al die corona-ellende van me af te trappen en (proberen) te verwerken.
Ik heb er geen woorden voor alleen maar lof Yonna. Moeilijke tijden nu.

Hafar schreef:
vr 12 jun, 2020 00:34
062.jpg

Eerst een plaatje zonder tassen, voor zij die niet weten dat je ook heel goed zonder tassen kunt fietsen ;)

Waar in vredesnaam is dit?? Prachtige foto!
Hafar schreef:
vr 12 jun, 2020 22:13

Vond een bandenmaat plaatje. Daar is 26" fat gelijk aan 29 x 2.25 maar de 29+ x 3.0 (die ik eigenlijk zou willen) is wel beduidend hoger dan de 26fat. Denk ook niet dat je met 29+ veel met bandendruk gaat spelen, iig niet zoals met fatbikebandjes dus ze zullen altijd hoger blijven.
Klopt ja, zeker in zo'n small Pugs misschien niet de beste optie die 29x3.0. Of je moet al dicht tegen een medium aan zitten. Tenzij je ook veel met 29x2.25 zou willen rijden, of bijvoorbeeld 29x2.4 of 29x2.6. Al moet je dan wel in de gaten houden of de breedte van je velgen daar blij van wordt.

Ook zie je dat 27.5x3.0 in diameter je niks laat inleveren ten opzichte van wat je nu aan fatbike banden rijdt, en qua breedte niet met de 26x3.0 Knard die je ook gemonteerd hebt. Dan zou 27.5x3.0 misschien wel een mooie compromis kunnen zijn. Smitty heeft een setje in z'n Wednesday zitten bijvoorbeeld. Je zou op zo'n wielset zelfs nog naar wegbanden kunnen, met Schwalbe Super Moto in 27.5x2.8 leverbaar.

Let ook daar wel op de breedte van je velg, als je die te breed kiest kun je niet meer terug naar bijvoorbeeld 27.5x2.4. Daarom heb ik zelf op mijn 27.5+ wielset voor 39mm binnenbreedte van de velg gekozen, om eventueel dat nog wel te kunnen in geval van nood en niets anders voorradig.

Trouwens weer bijzonder fraaie platen. Blijf ze vooral plaatsen :)
Geschrokken van reactie:

“Dus waar de opmerkingen (huwelijksaanzoek, PB sturen, zweedse droomvrouw) op slaan ontgaat mij werkelijk”

Ik maakte de opmerking om een pb te sturen omdat Hafar/Yonna/Yopie op hele specifieke vragen een persoonlijk antwoord geeft is mijn ervaring van een aantal jaren geleden.

Ik kon niet weten dat Paeter het al persoonlijk gevraagd had. Was dus absoluut niet de bedoeling om iemand ergens in een hokje te duwen, meer als tip. Moet je dus los van die opmerkingen zien.

Anja
Mooi hoor die foto's met de bijbehorende verhalen. 8)
Handig die schuilhutjes! Zijn ze voor een ieder beschikbaar of hoe werkt dat?


@Anja. OK, nu begrijp ik het beter. Ik verwijder meteen je PB-tip in mijn opmerking!
Betreft de schuilhutjes. Voor iedereen gratis te gebruiken. Vaak met vuurplaats en hout. Meestal bij het water. Soms met een droogtoilet. Er is een Zweedse facebook groep die ze verzameld en bij tijd en wijle een Maps bestand publiceerd met de verzameling tot dan toe. Vindskydd i norden.

https://m.facebook.com/groups/vindskyddinorden/


Gr. Leo Jansen
Prachtige foto's en verhalen, bedankt weer voor het delen!

Hafar schreef:
vr 12 jun, 2020 00:42
Dit zijn geen gewone/klassieke zijtassen maar kleine drybags, geloof dat ze 10liter zijn. Ze zitten met een spanbandje vast en dat lichtbruine onder de drybag is een ... tja, weet niet hoe dat heet in het nederlands. Tis een hajkbricka, een superhandig multifunctioneel wintergereedschapje: sneeuwschep, werkplankje, steekgraafduwplankje, snijplank, onderzetter voor de brander en de hete koffiebeker zodat ze niet in de sneeuw wegzakken en zo nog meer handige dingen.
En ik die dacht dat elke stoere fatbiker een sneeuwschep bij zich heeft. Is het een multifunctioneel snijplankje! :lol: :P

Hafar schreef:
vr 12 jun, 2020 22:13

Ik rijd bv vaak met maar 0.2bar, das echt niks. Zoals op deze foto te zien, ik knijp hier bijna de band op de velg:
0.2 bar? :shock: Maar dat is niks, rij je dan niet op de velgen?

Jurr schreef:
za 13 jun, 2020 10:47
Hafar schreef:
vr 12 jun, 2020 22:13

Vond een bandenmaat plaatje. Daar is 26" fat gelijk aan 29 x 2.25 maar de 29+ x 3.0 (die ik eigenlijk zou willen) is wel beduidend hoger dan de 26fat. Denk ook niet dat je met 29+ veel met bandendruk gaat spelen, iig niet zoals met fatbikebandjes dus ze zullen altijd hoger blijven.
Klopt ja, zeker in zo'n small Pugs misschien niet de beste optie die 29x3.0. Of je moet al dicht tegen een medium aan zitten. Tenzij je ook veel met 29x2.25 zou willen rijden, of bijvoorbeeld 29x2.4 of 29x2.6. Al moet je dan wel in de gaten houden of de breedte van je velgen daar blij van wordt.

Ook zie je dat 27.5x3.0 in diameter je niks laat inleveren ten opzichte van wat je nu aan fatbike banden rijdt, en qua breedte niet met de 26x3.0 Knard die je ook gemonteerd hebt. Dan zou 27.5x3.0 misschien wel een mooie compromis kunnen zijn. Smitty heeft een setje in z'n Wednesday zitten bijvoorbeeld. Je zou op zo'n wielset zelfs nog naar wegbanden kunnen, met Schwalbe Super Moto in 27.5x2.8 leverbaar.

Let ook daar wel op de breedte van je velg, als je die te breed kiest kun je niet meer terug naar bijvoorbeeld 27.5x2.4. Daarom heb ik zelf op mijn 27.5+ wielset voor 39mm binnenbreedte van de velg gekozen, om eventueel dat nog wel te kunnen in geval van nood en niets anders voorradig.

Trouwens weer bijzonder fraaie platen. Blijf ze vooral plaatsen :)
Leuk zo'n fiets waar 26 fat, 27.5, 29 en 29+ wielen in kan. En met twee achterwielen. En die ook nog kan zwemmen. :D Ik begin steeds meer over een Pugsley na te denken ....

leoprodeo schreef:
za 13 jun, 2020 22:35
Betreft de schuilhutjes. Voor iedereen gratis te gebruiken. Vaak met vuurplaats en hout. Meestal bij het water. Soms met een droogtoilet. Er is een Zweedse facebook groep die ze verzameld en bij tijd en wijle een Maps bestand publiceerd met de verzameling tot dan toe. Vindskydd i norden. Reuze handig als je in Zweden door het bos fietst.

https://m.facebook.com/groups_browse/yo ... oup_browse


Gr. Leo Jansen
@Leo, bedankt. Alleen bij mij werkt de link niet?
leoprodeo schreef:
za 13 jun, 2020 23:16
Link aangepast naar https://m.facebook.com/groups/vindskyddinorden/

De map: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... f5u7Rg4iOo


Hopelijk werkt het nu wel.

Gr. Leo
Bedankt Leo. Ik heb geen facebook en die link werkt niet bij mij. Die andere link is erg handig.
Jurr schreef:
za 13 jun, 2020 10:47
Klopt ja, zeker in zo'n small Pugs misschien niet de beste optie die 29x3.0. Of je moet al dicht tegen een medium aan zitten. Tenzij je ook veel met 29x2.25 zou willen rijden, of bijvoorbeeld 29x2.4 of 29x2.6. Al moet je dan wel in de gaten houden of de breedte van je velgen daar blij van wordt.

Ook zie je dat 27.5x3.0 in diameter je niks laat inleveren ten opzichte van wat je nu aan fatbike banden rijdt, en qua breedte niet met de 26x3.0 Knard die je ook gemonteerd hebt. Dan zou 27.5x3.0 misschien wel een mooie compromis kunnen zijn. Smitty heeft een setje in z'n Wednesday zitten bijvoorbeeld. Je zou op zo'n wielset zelfs nog naar wegbanden kunnen, met Schwalbe Super Moto in 27.5x2.8 leverbaar.

Let ook daar wel op de breedte van je velg, als je die te breed kiest kun je niet meer terug naar bijvoorbeeld 27.5x2.4. Daarom heb ik zelf op mijn 27.5+ wielset voor 39mm binnenbreedte van de velg gekozen, om eventueel dat nog wel te kunnen in geval van nood en niets anders voorradig.

Trouwens weer bijzonder fraaie platen. Blijf ze vooral plaatsen :)
Hmm, daar had ik nog niet over nagedacht, dat de fiets een klein S-maatje heeft. Maar eigenlijk snap ik het niet zo. De liggende achtervork is bij alle maten (van XS tot XL) hetzelfde, nl 448mm. De BBdrop is ook gelijk (55mm) maar dat heeft dacht ik niets te maken met bandenhoogte, of zeg ik nu iets doms. De wielbasis/afstand voor-achternaaf is wel anders maar dat heeft ook weining met banden te maken. En de BB-hoogte is afhankelijk van de banden en niet van de framemaat. Dacht ik zo, maar wrs zit ik helemaal fout te denken. :lol:

Op de breedte vd velg letten had ik ook nog niet over nagedacht, bedankt, nu ben ik weer wat wijzer.

Had wel bedacht dat door de hoge 29+ banden het mss moeilijker zou zijn met bikepackingtassen, en dan vooral de zadeltas. Ik heb mazzel met m'n lange benen zodat het zadel erg hoog staat, maar toch grijpt soms de vette achterband met zijn dikke noppen de tas en kan die snel aan flarden vreten, vooral de scherpe spijkerbanden. Heb de tas daarom aan de onderkant extra bescherming gegeven maar dat helpt niet lang tegen al dat noppengeweld. Moet gewoon de tas niet zo belachelijk vol proppen of er anders niet te hard mee door diepe kuilen stuiteren.
Ben daarom bang dat de nog hogere 29+ band de tas nog sneller zal grijpen, wdb is een groter frame veel handiger als bikepackingfiets. Ben ook jaloers op die grotere frametassen, kan veel meer zooi in dan in dat kleine tasje van mij.

Mss moet ik als ik in NL ben Maarten eens lief aankijken, heeeel mss mag ik dan een stukje op z'n Woensdag rijden of nog beter, het 27.5 setje eventjes uitproberen in de Pugs. 8)