Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Idworx de beste fiets? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Idworx de beste fiets?

131 berichten

Haike,
Je zegt dat je geen frame hoeft waar een Big Apple doorheen past - Marathon XR is goed genoeg. Nu zijn dat heel verschillende banden, voor heel verschillende doeleinden. In 26 inch geldt echter dat ze ook een ding gemeen hebben: ze zijn er in dezelfde maten (50 en 60 mm breed). Frames voor super brede 28 inch banden zijn inderdaad niet erg gangbaar, al is ook dat een beetje aan het veranderen (er zijn nu zelfs omafietsaen voor de (50 mm) Big Apple, en een gek idee vind ik dat niet (behalve natuurlijk dat het een oma fiets is...). De 28 inch Marathon XR is er ook in 50 mm breed, en al sik een 28 inch vakantiefiets mocht uitkiezen zou ik willen dat er een 50 mm brede band op past.
Wim

Hoi Haike,

ach winkelpraat? Als ik enthousiast ben over een fiets mag ik dat toch wel uiten? Ik vertel altijd aan klanten dat je voor een bedrag tussen de 1200 en 1700 euro een zeer goede vakantiefiets hebt. Ook aan idworx rijders! Waarom ze toch voor idworx kiezen? Omdat er nu eenmaal mensen zijn die zich niet zo druk maken om geld. En er zijn er genoeg die de ER weliswaar niet voor hun vakantie gebruiken maar wel voor woon-werk verkeer. En dat zijn niet de mensen die in India werken. :lol:

Ik zie dat je in Amsterdam woont. Kom eens langs (de negerzoenen staan klaar) en rijd er eens een stukje op. En inderdaad een idworx is geen fiets waarbij je veel keuzes kunt maken. Daarvoor zijn er andere ook erg goede merken.

Hoi,

Ipv een kant en klare IDWORX zou je ook eens naar een Fahrrad Manufaktur T-400 kunnen kijken. Net als IDWORX kant en klaar en stuuuukken goedkoper. Ook CrMo. En in Big Apple uitvoering voor wie wil.

Fiets de wereld (op een T-400 Rohloff, 1500E),
Whisky

Eric,

Ik geloof graag dat de Idworx ER een fantastische fiets is, maar ook wel erg duur. Wat mij verbaasd is dat de ER een ongebruikelijk smalle velg heeft (18,5 mm i.p.v. 19 mm) en toch standaard met Big Apples wordt uitgerust. Rigida geeft zelf voor deze velgen 48 mm als maximale bandbreedte. http://www.rigida.com/ned/produits/mtb_ ... izzly.html

Gerd

m-gineering schreef:
Sorry Eric, maar;
Ik wil geen kettingkast op mijn fiets
most zulf waiten ;), maar is er wat mis met de mogelijkheid te kiezen?

Juist, dat wil ik zelf weten, daarom breng ik het ook ter berde, want voor €3000,-/3500,- wil ik wel zelf kunnen bepalen wat ik erop wil, dat zie je helemaal goed.
" " " Rohloffnaaf die wel heel goed is, maar die ik in India nog zo snel niet gemaakt zie worden. Een XT deralieur is goed genoeg
je slaat iets belangrijks over, eerste vraag die je je moet stellen is welke aandrijving je in India zo snel stuk ziet gaan. En het belangrijkste Rohloff voordeel is volgens mij nog altijd het simpele ' je geeft een zwengel en er komt wel de juiste versnelling uitrollen" schakel comfort
Daar heb ik zo mijn twijfels over, alles kan kapot, dus ook Rohloff, misschien minder snel dan een derailleur. Maar de gemiddelde LX gaat ook wel 15000 km mee (als het niet meer is) en de daar bij behorende prijs vind ik in verhouding, dus ik zou niet weten wat voor een compromis ik daar sluit. En ik denk dat ik die LX sneller tegenkom in India dan die Rohloff.
Ik hoef ook geen hydrolic op mijn fiets,ook hier gelt; LX of XT is goed genoeg.
Ik zou in jou geval ook eerst prioriteit aan een spellingschecker geven :lol:
Ik zal de laatste zijn die beweert dat ik correct spel; en er zijn er meerdere die me hier reeds op gewezen hebben, maar het heeft ook wel een hele specifieke achtergrond bij mij, maar ik zal je tip ter harte nemen. Maar afgezien daarvan, is het een opmerking die afleidt van het onderwerp, en jou inschattende begrijp je ondanks de spelfouten, volgens mij donders goed wat ik geschreven heb.
En met een marathon XR band is niks mis.
behalve dat die een goedlopende fiets in een dood paard veranderd?
Dan zou je moeten gaan meten of een en dezelfde berijder, op dezelfde fiets, meer energie kwijt is bij het halen van dezelfde snelheid met Marathon XR dan met banden van een andere firma. Maar ik ben er redelijk tevreden mee, en als ze "op" zijn sluit ik niet uit dat ik wat anders ga proberen, in die zin durf ik 100% op jouw advies te vertrouwen, maar het zou me verbazen als ik plots twee keer zo snel in Santiago zou staan :D
Ik hoef ook niet speciaal een frame waar een B.A. tussendoor past. Als ik voor vering kies zou ik eerder aan een thudbuster gaan denken.
een verende zadelpen is meer voor de grotere hobbels, maar negeert de kleinste rimpels die een band wel gladstrijkt.
Ik geloof je onmiddelijk, als je zo in de details treed, maar mijn keuze is dat ik dat soort hobbels laat voor wat het is, en zoals ik wel eerder schreef, liefst de boel op 6 bar te zetten.
En dan kom ik toch op een andere prijs uit denk ik zo.
ander budget is een ander compromis ('compromisloze fietsen' is de domste opmerking die een verkoper maken kan)
Dat versta ik dus ook onder winkelpraat; compromiloos :D
Ik vindt het toch een beetje winkelpraat van je. :)
tja, fietsliefhebbers vergeten heel snel de prijs en onthouden het gelazer wat ze met mindere spullen hebben !
Ik heb gelazer gehad met mijn velgen, zoals je weet. Maar ben nu uitermate tevreden, het enige minpuntje op mijn fiets wat in mijn subjectieve zienswijze overblijft is die domme 11 tands op de cassette, maar ook dat valt nog wel op te lossen. En verder ben ik bang dat niet alleen fietsers de vervelende dingen onthouden, maar heel veel mensen, :cry:

johntelleman schreef:
Ik vindt het toch een beetje winkelpraat van je. :)
Eric heeft als winkelier in de vakantiefiets branche een enorme hoeveelheid kennis.
Jazeker heeft-ie dat, dat is wat mij betreft geen enkelpunt van discussie, sterker nog, ik weet de winkel goed te vinden, en dat zal ook zo blijven. Nog sterker; ik heb een vriendin naar Eric toegestuurd, en die overweegt om zo'n Id-dinges bij Eric te kopen, en ik zal haar dat zeker NIET afraden.
Omdat ie winkelier is lijkt het al gauw op persoonlijk gewin, zelf denk ik dat hij daar niet op uit is.
Nou,.. iedereen moet zijn broodje kunnen kopen, dus is er niks mis mee als je aan "persoonlijk gewin" doet, zolang dat niet over andermans rug gebeurt heb ik daar totaal geen problemen mee, en ik geloof ook niet dat Eric tot die categorie behoort. Maar als je het over compromisloos gaat hebben, geloof ik je gewoon niet, kan ook aan mijn beperkende visie liggen als je het zo wilt zien, dat zou kunnen. Maar ik denk dat je eerder je eigen glazen ingooit dan dat je een fiets extra verkoopt, als je dit praatje er bij houdt.
We hebben een heel leuk forum,
Vind ik ook :wink:

Willem Jongman schreef:Haike,
Je zegt dat je geen frame hoeft waar een Big Apple doorheen past - Marathon XR is goed genoeg. Nu zijn dat heel verschillende banden, voor heel verschillende doeleinden. In 26 inch geldt echter dat ze ook een ding gemeen hebben: ze zijn er in dezelfde maten (50 en 60 mm breed). Frames voor super brede 28 inch banden zijn inderdaad niet erg gangbaar, al is ook dat een beetje aan het veranderen (er zijn nu zelfs omafietsaen voor de (50 mm) Big Apple, en een gek idee vind ik dat niet (behalve natuurlijk dat het een oma fiets is...). De 28 inch Marathon XR is er ook in 50 mm breed, en al sik een 28 inch vakantiefiets mocht uitkiezen zou ik willen dat er een 50 mm brede band op past.
Wim
Wim ik vind het ook leuk dat je dat zo opmerkt, en het is mij ook bekend dat je XR breder kan krijgen dan die 32 mm waar ik mee rond rij, het gaat mij ook alleen maar om de vrijheid van keuze. Jij kiest voor die 50 en dat is wat mij betreft prima, maar waar ik nu mee rij wekt bij mij niet de behoefte om breder te willen. Maar als je het over dit soort niet geringe bedragen hebt, (die ik Eric verder helemaal niet misgun) denk ik, dat het goed is, je bewust te zijn dat je voor dat bedrag ook nog andere mogelijkheden kunt hebben. :D

Eric Schuijt schreef:
Hoi Haike,
ach winkelpraat? Als ik enthousiast ben over een fiets mag ik dat toch wel uiten?
Jazeker, mag je dat, dat is verder niet aan mij om te bepalen, alleen kwam het bij mij niet geloofwaardig over.
Ik vertel altijd aan klanten dat je voor een bedrag tussen de 1200 en 1700 euro een zeer goede vakantiefiets hebt.
Kijk, dat gaat er bij mij wel in, zo herken ik je weer.
Ook aan idworx rijders! Waarom ze toch voor idworx kiezen?
Dat was ook een beetje bij mij het vraagteken.....
Omdat er nu eenmaal mensen zijn die zich niet zo druk maken om geld
.

Ok, mijn ervaring daar is dat de mensen met het meeste geld, vaak het meeste zeuren dat het zo duur is.
En er zijn er genoeg die de ER weliswaar niet voor hun vakantie gebruiken maar wel voor woon-werk verkeer. En dat zijn niet de mensen die in India werken. :lol:
Ben ik met je eens
Ik zie dat je in Amsterdam woont.
Ik weet de weg naar de winkel heel goed te vinden, en wijs hem ook aan andere, ben niet ver daar vandaan geboren en getogen.
Kom eens langs (de negerzoenen staan klaar)
Die heb ik al bij je op, plus koffie, maar een tweede ronde is misschien niet verkeerd. :D
en rijd er eens een stukje op.
Daar hou ik je aan :lol:
En inderdaad een idworx is geen fiets waarbij je veel keuzes kunt maken. Daarvoor zijn er andere ook erg goede merken.
Nou dat was/is een beetje mijn punt, ik wil juist wel voor zo'n bedrag veel keuzes zelf kunnen maken.

Eric Schuijt schreef:Waarom ze toch voor idworx kiezen? Omdat er nu eenmaal mensen zijn die zich niet zo druk maken om geld.
Of juist wel: met een idworx kun je in de vinexwijk voor 3000 euro de ogen van je buurman uitsteken. Als je dat met een auto wilt doen heb je toch iets meer nodig. In die zin is het dus een Nederlands idee :D :wink:
Leon

met een idworx kun je in de vinexwijk voor 3000 euro de ogen van je buurman uitsteken
Helaas kent de gemiddelde Jan Modaal IDWORX niet :) Het meerendeel kwijlt vooral bij die over the top volgeveerde maar oh zo goedkope en brakke Aldi MTB's. (Tip, parkeer je onopvallende 3000E fiets altijd naast zo een Aldi ding, die Aldi wordt als eerste gestolen....)

Fiets de wereld (op een onopvallende T-400),
Whisky

Ik zit er wel eens over te denken om gewoon in India een Hero fiets te kopen en daarmee een maand rond te gaan trekken. Dan gaat er tenminste weer eens iets stuk met onverwachte ontmoetingen als resultaat. Laten we eerlijk zijn, de mooiste momenten zijn vaak die momenten toen er iets mis ging. :lol:

Vandaag was er een jongen in de winkel die wilde eventueel wel een nieuwe fiets kopen, maar hij had niet veel geld. Ik heb zijn oude stalen racefiets bekeken en gevraagd of hij veel tijd had. 'Ja, dat heb ik wel.'
'Nou', zei ik, 'dan kun je best wel met deze fiets op vakantie gaan. Als er iets mis gaat ben je misschien een dag kwijt, maar niet veel geld'.

Ik zeg meestal: 'Of je hebt de tijd en niet veel geld. Of je hebt niet veel tijd, maar wel genoeg geld. In het laatste geval zou ik zeker een goede vakantiefiets kopen.

Oh ja, leuk om te weten, In het NRC heeft dus een lovend stuk gestaan over de idworx, en dat is net zo'n goede publiciteit voor een fietsenmerk als de -dubieuze- Op Pad test. :lol:

Overigens is dit een mooie discussie. Misschien is het voor de activiteitencommissie van de vereniging leuk om ooit eens een avond te organiseren met een panelldiscussie? Met mooie discussiepunten als: De Alivio-groep is goed genoeg. Hoe kan het zijn dat een VSF/Focus/Cube zo scherp geprijsd zijn en fietsen met een gelijkwaardige opbouw een stuk duurder zijn. En zo kunnen wij er vast wel meer verzinnen.

Eric,

Waarom wordt je geen Hero dealer? Je komt die fietsen overal tegen in Azie en Afrika, maar uniek in Nederland. Een soort Kronan-effect? Wellicht kan er een Rohloff-naaf op. In Azie is tenslotte alles mogelijk.

Mmm, ik heb ooit eens op het punt gestaan om een riksja in de winkel neer te zetten. Blij dat ik dat niet gedaan heb!
Alhoewel, misschien is het leuk om een riksja of een becak op de stoep te zetten, dan kan die oude Muddy van de winter binnen staan. Op zijn oude dag, heeft hij dat wel verdiend. :lol:

Eric Schuijt schreef:Mmm, ik heb ooit eens op het punt gestaan om een riksja in de winkel neer te zetten. Blij dat ik dat niet gedaan heb!
Je bedoelt dat je dan dat je eigen deur plus raam eerst uit de gevel had moeten halen? :D

Nee hoor Haike, dat is niet nodig. Naast de winkel is een grote groene deur die toegang geeft naar het voormalige potterbakkerssteegje. Aan het einde van dit steegje zit een achterhuis, waar een Israelische man woont. (echt waar). Halverwege de winkel zit een nooduitgang die uitkomt op het potterbakkersteegje. En door die deur zou best wel een riksja kunnen. :lol:

Nu we toch in de historie duiken, naast de winkel stonden vroeger potterbakkershuisjes die inmiddels zijn afgebroken en verplaatst zijn naar het openluchtmuseum in -ik meende- Arnhem.

Kijk, zo leer je nog eens wat over de buurt waar je als jongen hebt rondgezworven. :D

moderated!

Bericht verwijderd! Laat dit een waarschuwing zijn, kwetsende berichten worden hier niet getolereerd.

Beste Fietsexperts!

Ik geniet enorm van dit forum. Een simpele startvraag leidt tot een hevige incrowd discussie tussen de kenners, die elkaar gaan bekritiseren, quoten, weer terugkrabbelen et cetera. Willekeurig het onderwerp; de bekende stellingen worden betrokken. Alle ingredienten voor een soap zijn zo aanwezig. Heerlijk! Voor een passant die inhoudelijk meer zou willen weten is het misschien wat onoverzichtelijk en niet zo relevant, maar 'who cares?'

Ga zo door! :oops:

eenpassant schreef: Ik lees hier (en op andere gelijkaardige fora/nieuwsgroepen/mailing lists) af en toe wel eens, omdat ik van fietsen rijden en fietsen hou. Ik meng me nooit in enige discussie (al was het maar bij gebrek aan kennis), maar hier werd het toch net iets te gortig naar mijn bescheiden mening. Beste Marten, u zet zichzelf compleet voor aap, want uw éigen reply staat bol van de spellingsfouten, zoals dat altijd wel het geval is met uw replieken. Dus het is niet aan u om iemand te wijzen op zijn of haar spellingsfouten. Heel flagrant en vooral: niet zo best voor uw eigen geloofwaardigheid. Get a grip man, iemand die zich voor ingenieur uitgeeft en spelt als een debiel én dan nog eens denkt anderen op hun gebreken ter zake te moeten wijzen, zet zichzelf onvermijdelijk te kakken.
Onthou, beste Marten, het zijn niet enkel debielen die fietsen, dus ik raad u aan voortaan wat beter uw best te doen.
Ter info, jouw fouten in de betreffende repliek:
'jou geval' moet worden 'jouw geval', 'veranderd' moet worden 'verandert'
Bovendien trekt uw zinsconstructie op geen kloten.

Met veel minachting, een passant.
Beste passant,

Ik begrijp dat je het enigszins voor me op neemt.
Aardig van je.
Maar ik ken Marten wel al iets langer via verschillende forums, en zijn intentie is in mijn optiek een geheel juiste. Tenslotte stond er ook een smily bij toen hij die opmerking maakte, hij wijst me er dus met een kwinkslag naar, en vervolgens geef ik daar een antwoord op. Heb je dat gelezen? Want je kunt wel gaan kijken of iemand spellingsfouten maakt, en/of zijn/haar zinsopbouw deugt, maar lees je dan nog eigenlijk wel wat er staat? Houden we ons dan nog bezig met het onderwerp? Nee, lijkt me zo.
En termen als aap, debiel, kloten, kakken, vindt ik nou ook niet een bijdrage tot de discussie, laat staan een mooie zinsopbouw bevorderen.

Ik begrijp ook jouW :wink: intentie, en dat is een goede. Maar de manier waarop je die brengt is er eerder een waarmee je die weer even snel teniet doet gaan, dan dat hij zijn werkelijke positieve bijdrage levert.
En tussen mij en Marten gaat het denk ik wel goed, hij stelt als Ingenieur wel gratis aan mij (debiele fietser) :wink: zijn kennis ter beschikking, zoals reeds ook door anderen opgemerkt. Zelf ben ik ook niet geheel onwetend op fiets gebied. Maar je hebt altijd baas boven baas, de enige universiteit die ik dagelijks bezoek is die het leven mij aanreikt.
Laten we het nu maar weer over fietsen, reizen, en aanverwante gaan hebben.

eenpassant schreef:-niet voor herhaling vatbaar-
Wellicht kan de passant het bericht en passant verwijderen?