Additionally, paste this code immediately after the opening tag: SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten - Pagina 8 - Forum Wereldfietser

SintChristophorus.nl wil trekkingfietswinkel starten

627 berichten
Mijn Hilleberg Ean gaat in de zijtas.
Tenzij die nat wordt ingepakt dan op de bagagedrager.
Succes met alle voorbereiding voor je winkel
Christophorus schreef:
zo 16 aug, 2020 01:00
Ik gebruik geen bidons meer, maar heb nu een 2 liter waterzak met drinkslang in een frametas. Bevalt uitstekend.
Het uiteinde van de slang hangt over het stuur, zodat ik tijdens het fietsen makkelijk kan drinken zonder steeds een bidon te moeten pakken. Tijdens het kamperen kan ik via de slang ook makkelijk water tappen voor het koken. Een fiets met een kraantje, zeg maar.
Dan ben ik wel benieuwd hoe jij die waterzak hebt gepositioneerd (en vastgezet) in je frametas zodat deze goed bruikbaar is (en ook leeg gaat). Bij water tappen moet je in de zak knijpen neem ik aan?
De waterzak ligt horizontaal in het bovenste vak van de frametas. Watertappen is een kwestie van even aan het tuutje zuigen en de slang omlaag brengen naar het pannetje. Hij blijft dan net zo lang doorlopen als ik wil en zuigt de zak zelfs volledig leeg.
Polariteit schreef:
zo 16 aug, 2020 12:21
Het gros wimpelt je af omdat 'je niet interessant bent omdat we niks in je maat hebben'. Dit geldt niet alleen voor dealers van merken die hooguit tot framemaatje 60 gaan, maar ook voor santosdealers (waar ik nu notabene een framemaat 70 van heb gekocht). Bij een aantal werd ik doorgestuurd naar de fabriek (probeer het daar eens) of ze wisten niet eens dat ze framemaat 70 hadden :roll:

Ik denk dat als je bij dit soort klanten iig meedenkend bent, dat je dan met een beetje mazzel wat extra klanten hebt.
Niet interessant? Het is juist een uitgelezen kans om je kwaliteit te bewijzen. Zoals je misschien wel weet, houd ik me graag bezig met de juiste maatvoeringen en het zoeken naar de comfortabelste zithouding.
Het is ook heel belangrijk, niet voor niets is dit al jaren het populairste artikel op mijn site: http://www.sintchristophorus.nl/de-warr ... ramematen/

Ik snap niet zo goed waarom zoveel winkels er moeilijk over doen, want zo ingewikkeld is het ook weer niet. Een 57cm fiets verkopen is niet anders dan maatje 70. Het vraagt misschien iets meer zoek- en denkwerk, maar dat hoort bij het vak. Ik verkoop geen fietsen uit voorraad, ieder exemplaar gaat op bestelling, dus ik hoef mensen niet naar een net-niet-goede-maat te pushen, omdat ik die toevallig uit de voorraad kwijt wil.

Voor lange mensen kom ik opvallend vaak bij Santos uit, vanwege de goed doordachte frameverhoudingen, en als het nodig is, kan ik door Pilot zelfs een compleet frame op maat laten maken.
Ik zal zowiezo een 70cm Santos op voorraad nemen, zodat je na een meting gelijk kan ervaren of het goed zit en rijdt.
Tom vds schreef:
zo 16 aug, 2020 01:59
Leuk dat "centreren", maar over welk gewicht hebben we het eigenlijk? 300, 400 gram aan stokken/haringen?
Toch ff gemeten... 586 gram aan haringen en (3) stokken :oops:
De tent gaat altijd achterop de bagagedrager en nooit in een fietstas. Als ik alleen reis, is dat de Vangoo Banshee 200, gaan we samen dan nemen we de Nigor Wicky Up 4 mee.
Christophorus schreef:
zo 16 aug, 2020 14:00
Polariteit schreef:
zo 16 aug, 2020 12:21
Het gros wimpelt je af omdat 'je niet interessant bent omdat we niks in je maat hebben'. Dit geldt niet alleen voor dealers van merken die hooguit tot framemaatje 60 gaan, maar ook voor santosdealers (waar ik nu notabene een framemaat 70 van heb gekocht). Bij een aantal werd ik doorgestuurd naar de fabriek (probeer het daar eens) of ze wisten niet eens dat ze framemaat 70 hadden :roll:

Ik denk dat als je bij dit soort klanten iig meedenkend bent, dat je dan met een beetje mazzel wat extra klanten hebt.
Niet interessant? Het is juist een uitgelezen kans om je kwaliteit te bewijzen. Zoals je misschien wel weet, houd ik me graag bezig met de juiste maatvoeringen en het zoeken naar de comfortabelste zithouding.
Het is ook heel belangrijk, niet voor niets is dit al jaren het populairste artikel op mijn site: http://www.sintchristophorus.nl/de-warr ... ramematen/

Ik snap niet zo goed waarom zoveel winkels er moeilijk over doen, want zo ingewikkeld is het ook weer niet. Een 57cm fiets verkopen is niet anders dan maatje 70. Het vraagt misschien iets meer zoek- en denkwerk, maar dat hoort bij het vak. Ik verkoop geen fietsen uit voorraad, ieder exemplaar gaat op bestelling, dus ik hoef mensen niet naar een net-niet-goede-maat te pushen, omdat ik die toevallig uit de voorraad kwijt wil.

Voor lange mensen kom ik opvallend vaak bij Santos uit, vanwege de goed doordachte frameverhoudingen, en als het nodig is, kan ik door Pilot zelfs een compleet frame op maat laten maken.
Ik zal zowiezo een 70cm Santos op voorraad nemen, zodat je na een meting gelijk kan ervaren of het goed zit en rijdt.
Zo te lezen snap je het een stuk beter dan sommige van je collega's. Ik denk dat het vooral in de factor tijd zit, en ook een beetje tunnel-denken.

Succes met je zaak!
Fedor schreef:
zo 16 aug, 2020 16:38
Tom vds schreef:
zo 16 aug, 2020 01:59
Leuk dat "centreren", maar over welk gewicht hebben we het eigenlijk? 300, 400 gram aan stokken/haringen?
Toch ff gemeten... 586 gram aan haringen en (3) stokken :oops:
Ik kom afhankelijk van de tent die ik meeneem op 750 of 850 gram uit (een derde van het gewicht van de tent in mijn geval, en niet de originele saté-prikkers), de zwaardere is ook meteen een stuk ruimer (en neemt dus ook meer ruimte in de tassen in(.
Heb net gehoord dat de gemeente Deventer er een spoedprocedure van maakt. Dan komt het misschien toch nog op tijd goed.
Christophorus schreef:
wo 19 aug, 2020 13:40
Heb net gehoord dat de gemeente Deventer er een spoedprocedure van maakt. Dan komt het misschien toch nog op tijd goed.
grote like :lol:
Interessant en ondernemend!
Vanuit het midden van het land is alles redelijk dichtbij gelukkig, dus ik kom tzt langs in Deventer / Gorssel.
Een Rock n Rohler en misschien wel een Grandone / Scram staan nog op mijn lijstje...
ftvanoostveen schreef:
vr 28 aug, 2020 14:17
Interessant en ondernemend!
Vanuit het midden van het land is alles redelijk dichtbij gelukkig, dus ik kom tzt langs in Deventer / Gorssel.
Vanuit Noordwijkerhout (klopt dat?) is het 1 uur en drie kwartier rijden. Dat is goed te doen. Maak er gewoon een leuk dagje uit van. Je bent van harte welkom! De Rockn Rohler en de Scram staan in bestelling.
Vanaf de heuvelrug waar ik woon is het in ieder geval goed te doen!
Ben benieuwd.
Ik heb weer een paar overeenkomsten met groothandels gesloten.

Qua tenten kan ik nu Vaude, Exped en Nigor leveren. De ruimte daarvoor is beperkt, dus ik zal de krenten uit de pap pikken. Van Vaude en Exped vind ik drie modellen interessant. Van Nigor eigenlijk alleen de WikiUp.

Bivy bags: Exped, Outdoor Research en Vaude.
Tarps: Vaude, Exped, ENO.
Slaapzakken en matjes: Exped en Vaude.
Kooktoestellen: Trangia, GSI en Optimus.
Hangmatten: ENO.
Waterfilters: Katadyn.
Tools: Topeak, Leatherman, Granite Design.
Tassen: Ortlieb, Vaude, Blackburn, Revelate Designs, Brooks, Topeak, Restrap, (misschien Arkel).
Lekker bezig! :D
👍
Wat vind je van Apidura tassen?
Mij lijken ze zeer interessant.

van Nigor ook de 1p tent?
Apidura is ook mooi spul, maar zo zijn er wel meer merken erg leuk. Leverbaarheid is een belangrijk criterium en dat is niet bij alle merken heel goed. Sommige merken geven er ook de voorkeur aan om vooral online aan de consument te leveren en minder of niet via dealers.

De 1p tent van Nigor wil ik eerst in de praktijk vergelijken met de tegenhangers van Exped en Vaude. Deze twee merken hebben hun duurzaamheid goed op orde en genieten daarom de voorkeur.
Christophorus schreef:
zo 30 aug, 2020 12:05
Sommige merken geven er ook de voorkeur aan om vooral online aan de consument te leveren en minder of niet via dealers.
Hoe moet ik dat lezen bestel je dan echt bij hun op de site of loopt het toch via een ander een slimmer internetbedrijf die hoog in de rangorde staat.
Als de marges niet hoog genoeg zijn, hebben de kleine fabrikanten liever dat de consument direct op hun site bestelt, zodat ze de marge niet hoeven te delen met een dealer.

Apidura wil mij wel leveren, maar dan moet ik flink investeren in een eigen voorraad en dan nog is de marge niet denderend. Daar heb ik nu genoeg goede merken tegenover staan. Ortlieb is bijvoorbeeld heel goed bezig: http://www.sintchristophorus.nl/ortlieb ... en-update/
Christophorus schreef:
zo 30 aug, 2020 11:30
Tassen: Ortlieb, Vaude, Blackburn, Revelate Designs, Brooks, Topeak, Restrap, (misschien Arkel).

verrassend lijstje! (tenminste, de helft :) ). Ortlieb Vaude en Topeak prima en niet te missen.

Revelate, degelijk spul, leverbaarheid een totale ramp tenminste 'destijds'. Blackburn ook, en daar zie ik niet gelijk een toegevoegde waarde van. Brooks heb ik eens een niet mis te verstane review van gelezen :lol: (en wat het usp daarvan?). Restrap is ronduit cool, kan de rest niet aan tippen. Is het goed? Levert exact net zo als Apidura via een prima eigen site. Toch? kracht van bikepackingspul is wel dat je graag op locatie wilt passen en meten, levering via een site is een stuk minder aantrekkelijk dan bijvoorbeeld in het geval van gps devices.

Leuk dat je de updates deelt!