Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Diversiteit op het fietspad - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Diversiteit op het fietspad

:lol:
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 16:40
Ik ben al een route aan het plannen door Zuid Holland. Zo zie je maar waar die kletspraat al toe kan leiden. Jammer dat de vakantie voor mij voorbij is.
Niet echt rustig, maar misschien wel makkelijk... In de Rotterdamse metro mag de fiets gratis mee buiten de spits, net als op de waterbus tussen Rotterdam en Dordrecht en de MerwedeLingeLijn tussen Dordrecht en Geldermalsen.
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 16:25
Martin E. van Doornik schreef:
Ik voel me als fervente kattenliefhebber wat in de wiek geschoten. Onze katten zijn nette dieren en lusten niet alles. Niet eens een stukje biefstuk. Ze vreten niet alles en begraven hun behoefte netjes in de grond in tegenstelling tot honden.
Ze zitten vaak op mijn schoot of schouder en slapen in bed naast me. Zo lief en aanhankelijk. Dat doet mijn humeur goed.
Als ik ergens op de fiets ben en zie een kat staan, stop ik altijd om te proberen dat dier te aaien of een foto van maken. Al meer dan 20 jaar koop ik agenda's van Francien.
Je katten zijn direct welkom.
PS: Weet je zeker dat ze niet alles wat beweegt opeten (en daarom thuis "niet eens een stukje biefstuk" eten)?
Nee, ze zijn binnenkatten, maar naast ons huis is er een soort volière (cattery noemen wij) aangebouwd zodat ze toch nog in de buitenlucht zijn. Er zit een luikje in de zijgevel. Vooral Otje (rechts op de foto) kijkt met al teveel belangstelling naar vogels....
Jurr schreef:
ma 10 aug, 2020 17:18
In de Rotterdamse metro mag de fiets gratis mee buiten de spits
Ook naar Hoek van Holland voor de boot naar Harwich? Daar is nog steeds niets over bekend.
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 16:40
Ik ben al een route aan het plannen door Zuid Holland. Zo zie je maar waar die kletspraat al toe kan leiden. Jammer dat de vakantie voor mij voorbij is.
rij eens door de hoeksewaard,
maar niet op zondag, dan is alles dicht :?
JandeFietser schreef:
ma 10 aug, 2020 19:40
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 16:40
Ik ben al een route aan het plannen door Zuid Holland. Zo zie je maar waar die kletspraat al toe kan leiden. Jammer dat de vakantie voor mij voorbij is.
rij eens door de hoeksewaard,
maar niet op zondag, dan is alles dicht :?
Bible Belt, hè?
JandeFietser schreef:
ma 10 aug, 2020 19:40
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 16:40
Ik ben al een route aan het plannen door Zuid Holland. Zo zie je maar waar die kletspraat al toe kan leiden. Jammer dat de vakantie voor mij voorbij is.
rij eens door de hoeksewaard,
maar niet op zondag, dan is alles dicht :?
Idem voor alblasserwaard en vijfheerenlanden. Wel mooi fietsen, maar let op: je moet van gras houden en je hebt altijd wind tegen... :P

Onntopic: ik heb ook een nieuwe fiets en rijd ook op het fietspad met ortliebs. Wat nu?

Beetje vreemd topic, komt een beetje vreemd over op nieuwelingen in het vakantiefietshoekje :roll:
Dat is niet mijn bedoeling.
Wees welkom op het fietspad. Je mag natuurlijk direct mooie spulletjes kopen en je fiets overladen met overbodigs, want ik bedoel 6 ortlieb tassen per fiets (Ik denk dan: die hebben de fietsverkoper een mooie dag bezorgd). Mogelijk doe je het laatste ook als "beginner"? Het getuigt van enthousiasme, maar het roept wel een glimlach op mijn gezicht. Net als dat gezinnetje en die eenzame fietser met het bolle buikje. Het heeft allemaal ook iets aandoenlijks, maar voor mij ook vervreemdends. En waarom met zijn allen dezelfde route? :shock: Ik hoop oprecht dat je veel reisplezier zal beleven
Ik ervaar trouwens op het strand dezelfde vervreemding. Allemaal mensen in de zon op het zand en ik wandel voorbij en hoor er op een een of andere manier niet echt meer bij. Ik vind het strand fantastisch, maar niet om te liggen. Wat doe ik daar dan? Met gezin mee en in de winter, heerlijk lopen over een leeg strand.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 10 aug, 2020 19:33

Ook naar Hoek van Holland voor de boot naar Harwich? Daar is nog steeds niets over bekend.
Jazeker, wel op de spitstijden letten. Van Rotterdam naar Den Haag kan de fiets ook gratis mee.
Jurr schreef:
ma 10 aug, 2020 21:13
Martin E. van Doornik schreef:
ma 10 aug, 2020 19:33

Ook naar Hoek van Holland voor de boot naar Harwich? Daar is nog steeds niets over bekend.
Jazeker, wel op de spitstijden letten. Van Rotterdam naar Den Haag kan de fiets ook gratis mee.
Maar niet tot voor de deur van het terminalgebouw van Stena Line, dat zo tegen het station van HvH aan geplakt zit. Ben al sinds 1969 niet met de fiets in Den Haag geweest.
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 16:40
Jammer dat de vakantie voor mij voorbij is.
Maar dat is dan misschien wel weer een geluk voor al die andere ....

Ik krijg een beetje het idee dat sommige (fietsers en/of bergwandelaars) hier, zich boven andere verheven voelen.
Jammer. Ik hoop dan ook maar dat ik het verkeerd zie.

Groet,
Tom.
Tom vds schreef:
ma 10 aug, 2020 23:34
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 16:40
Jammer dat de vakantie voor mij voorbij is.
Maar dat is dan misschien wel weer een geluk voor al die andere ....

Ik krijg een beetje het idee dat sommige (fietsers en/of bergwandelaars) hier, zich boven andere verheven voelen.
Jammer. Ik hoop dan ook maar dat ik het verkeerd zie.

Groet,
Tom.
Ja inderdaad dan begrijp en herken je het niet. Dat is dan weer mooi voor jou.
Het heeft namelijk niets met beter of slechter te maken. Jammer dat je een gevoel van verhevenheid denkt te ontwaren.
Soms blijk je, als je een ander denkt te zien, naar je eigen reflectie te kijken.
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 20:56
Je mag natuurlijk direct mooie spulletjes kopen en je fiets overladen met overbodigs, want ik bedoel 6 ortlieb tassen per fiets (Ik denk dan: die hebben de fietsverkoper een mooie dag bezorgd).
Gezien jouw hoeveelheid dure fietsen heb jij dat ook regelmatig gedaan ;)

Ik woon vlak bij de Maasroute en de hoeveelheid reizigers met 5 Ortliebs is waarschijnlijk een stuk hoger dan hier op het forum. Maar ik denk ook dat de gemiddelde reiziger heel wat minder geld uitgeeft aan extreem lichtgewicht kampeerspullen. :)
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 20:56
Dat is niet mijn bedoeling.
Wees welkom op het fietspad. Je mag natuurlijk direct mooie spulletjes kopen en je fiets overladen met overbodigs, want ik bedoel 6 ortlieb tassen per fiets (Ik denk dan: die hebben de fietsverkoper een mooie dag bezorgd). Mogelijk doe je het laatste ook als "beginner"? Het getuigt van enthousiasme, maar het roept wel een glimlach op mijn gezicht. Net als dat gezinnetje en die eenzame fietser met het bolle buikje. Het heeft allemaal ook iets aandoenlijks, maar voor mij ook vervreemdends. En waarom met zijn allen dezelfde route? :shock: Ik hoop oprecht dat je veel reisplezier zal beleven
Help, ik kom maar tot 5 Ortliebs. Die overigens al weer bijna 30 jaar oud zijn. Daarvoor waren het de bekende groene Karrimor tassen. En ja, ze zaten bomvol als wij op de fiets van Amsterdam naar Vlieland fietsten om daar vier weken te kamperen. Twee kinderen en twee volwassenen. Dan moet er wel wat mee als je niet elke dag met de hand de was wil doen. Daar is niets aandoenlijks aan.

Wat waren we blij met de waterdichte Ortliebs, na jaren behelpen met de Karrimor tassen, die met hun metalen haak niet aan je fiets bleven bij een ruige spoorwegovergang. En waar alles in plastic gepakt moest worden, want de Karrimors waren niet waterdicht. Zelfs de Karrimor stuurtas niet.

Nu we weer wat vaker met z’n tweeën op fietsvakantie gaan is er ruimte over, maar ik ben nog niet zover om de voortassen thuis te laten. Ik vind het overigens met alleen achtertassen ook niet lekker fietsen. En er gaan er zaken mee die anderen overbodig vinden, zoals een reserveriem en een koortsthermometer.
Tom vds schreef:
ma 10 aug, 2020 23:34


Ik krijg een beetje het idee dat sommige (fietsers en/of bergwandelaars) hier, zich boven andere verheven voelen.

Groet,
Tom.
Ik weet niet over welke fietsers/bergwandelaars je het hebt, maar om mezelf even te citeren (vetjes toegevoegd):
Je kunt tegelijk de twee volgende overtuigingen koesteren: enerzijds dat iedereen het recht heeft om de GR5 te lopen en dat ik niet beter ben dan een ander.
Misschien kun je even aangeven waarom, volgens jou, sommigen zich verheven voelen boven jou. Het zou ook aardig zijn mocht je verhelderen wie die "sommigen" dan wel zijn. Dat zou niet meer dan fair zijn. Ik heb toch ook geprobeerd om uit te leggen waar mijn vervreemding vandaan kwam?
Tom vds schreef:
ma 10 aug, 2020 23:34
Ik krijg een beetje het idee dat sommige (fietsers en/of bergwandelaars) hier, zich boven andere verheven voelen.
Jammer. Ik hoop dan ook maar dat ik het verkeerd zie.
Daar is een ander topic over ;)

viewtopic.php?f=23&t=31769
geelfietsje schreef:
ma 10 aug, 2020 21:04
Ik ervaar trouwens op het strand dezelfde vervreemding. Allemaal mensen in de zon op het zand en ik wandel voorbij en hoor er op een een of andere manier niet echt meer bij. Ik vind het strand fantastisch, maar niet om te liggen. Wat doe ik daar dan? Met gezin mee en in de winter, heerlijk lopen over een leeg strand.
Ik heb net hetzelfde. Ik haat massa's mensen, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik iets heb tegen de mensen die zich daar bevinden. Ik probeer gewoon de te drukke plaatsen te vermijden.
In de zomer ga ik niet naar het strand, ik ga er liefst als het goed koud is en hard waait.
Ik gebruik de knooppuntroutes nu om ze te vermijden (spijtig, want soms zitten er mooie stukjes tussen).
Jaagpad: ofwel goed vroeg, ofwel 's avonds laat.

Dierentuin of pretpark: liefst op een druilerige dag.

Gedurende jaren heb ik elke ochtend en avond in de file gestaan. Ik heb dus geen zin om in het weekend nog eens aan te schuiven om een olifant te zien, een attractie te doen of in de wachtrij te gaan staan voor een terrasje in de stad of aan het strand. En dat heeft helemaal niks met superioriteit te maken.

Ik ben er wel van overtuigd dat volgend jaar een pak van de nieuw gekochte fietsen van 2020 minder kilometers gaan doen.
Blackbelt schreef:
di 11 aug, 2020 09:46
Ik ben er wel van overtuigd dat volgend jaar een pak van de nieuw gekochte fietsen van 2020 minder kilometers gaan doen.
2-hands markten goed in de gaten houden :D
Fedor schreef:
di 11 aug, 2020 10:19
Blackbelt schreef:
di 11 aug, 2020 09:46
Ik ben er wel van overtuigd dat volgend jaar een pak van de nieuw gekochte fietsen van 2020 minder kilometers gaan doen.
2-hands markten goed in de gaten houden :D
Die gaan eerst nog een paar jaar staan schimmelen in garages en tuinhuizen.
Dit jaar zie ik ongelooflijk veel gewone fietsen in de verkoop gaan "wegens aankoop e-bike".
Mijn (toekomstige) schoonzoon heeft een mooie sportieve fiets gescoord die nieuw ca 1000€ kost voor 300€.
Aankoop in 2019, 115km op het fietscomputertje, spuitmondjes nog op de bandjes.

Mits wat uitkijken zijn er echt wel goede koopjes te doen.