Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Levertijd Nieuwe fiets - Forum Wereldfietser

Levertijd Nieuwe fiets

Las net een stukje in de volkskrant over levertijden.
Snap nu waarom ik onderdelen in Duitsland heb besteld omdat ze in NL niet te krijgen waren.

https://www.volkskrant.nl/editie/202102 ... ~b49cc8fc/
Qua onderdelen bij Shimano.nl is het al een drama, cassette's? 9-10-11 speed, uitverkocht, levertijd 16 tot 33 weken :shock:
Kettingen? iets minder lang...
Och germ, hoe moet het dan straks met het topic 'Je nieuwste aanwinst' als de voorraden opraken? 😭
Nieuw crankstel 30-46 is idd al moeilijk te krijgen. Mijn vrouw moet nog maar ff met de 34-50 rijden maar die raakt aan zijn eind (Britse maat, lagers blijkbaar lastig te vinden voor de fietsenmaker)...
willem.m schreef: ↑
do 18 feb, 2021 22:59
Och germ, hoe moet het dan straks met het topic 'Je nieuwste aanwinst' als de voorraden opraken? 😭
Gewoon op marktplaats scoren voor meer dan de nieuwprijs ;)
willem.m schreef: ↑
do 18 feb, 2021 22:59
Och germ, hoe moet het dan straks met het topic 'Je nieuwste aanwinst' als de voorraden opraken? 😭
Ehhh ze zijn dus al op, Shimano benelux kan nog 1 cassette leveren uit voorraad, Dura-ace 10speed 11-28 a 230 euro, winkeliers hebben misschien nog wat liggen, voor de grap bij Mantel gekeken, veel cassettes al niet meer leverbaar..
Heb deze namiddag eens bekeken wat er op verschillende fietsen zoal vervangen mag voor komend seizoen, om vervolgens een poging te doen dat te bestellen via de bekende (web)winkels.

Had ik wellicht beter afgelopen zomer mee moeten beginnen :lol: :(
yep ik sta ook stil ik heb de achter derailleur scheef sram eagle, verwachte levertijd is 4 weken :(
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een vervangende voorvork die ook iets kan dragen. Ik dacht verleden week dat ik bij cairncycles een betaalbare vork gevonden had. Ik heb gemaild of ze misschien vergeten waren de website aan te passen begin 2021, maar nee, daadwerkelijk week 3 van december 2021 ten vroegste...
Grandonneur schreef: ↑
do 04 mar, 2021 19:21
Heb deze namiddag eens bekeken wat er op verschillende fietsen zoal vervangen mag voor komend seizoen, om vervolgens een poging te doen dat te bestellen via de bekende (web)winkels.

Had ik wellicht beter afgelopen zomer mee moeten beginnen :lol: :(
Yip t is een rare tijd, we beginnen klanten al regelmatig te vragen zelf op zoek te gaan naar een onderdeel op @ om dat we het zelf niet kunnen bestellen, en het steeds bij 5 a 6 leveranciers kijken of ze hebben wat we nodig hebben kost ook veel tijd :roll:

Maar kon na enige aandringen een tijdje terug wel wat meer voorraad bestellen qua kettingen, cassettes en kettingbladen en remblokken etc, meer collega's hebben dat gedaan dus de vakhandel bellen voor een onderdeel kan zin hebben :wink:
Micky schreef: yep ik sta ook stil ik heb de achter derailleur scheef sram eagle, verwachte levertijd is 4 weken :(
Je derailleur zelf of je pad/hanger? of je kooi? pad en soms ook de kooi zijn los te bestellen.
Het pad hebben ze opnieuw uitgericht. Alleen de derailleur was niet meer te redden. Tijdens een flinke klim off road is er iets tussen het wiel en derailleur gekomen waardoor alles is geblokkeerd tijdens de klim, ketting blijft steeds zoeken op de casette zonder dat er geschakeld word, Nu w8te op een nieuwe derailleur.
Eagle derailleurs komen op marktplaats wel eens nieuw voorbij, vaak omdat SX gelijk naar NX of GX wordt gehaald op een nieuwe fiets of omdat men toch een voorkeur heeft voor Shimano boven SRAM. De hogere groepen wil men wel eens eraf schroeven omdat men naar elektrisch schakelen gaat.
Tip, (niet voor het derailleur maar meer in het algemeen),

de RAUSVERKAUF van bike24 (vandaag gestart) is best de moeite waard althans ik heb er wel wat kunnen scoren. Geen cassettes aangeboden, maar wel Paul Component, bombtrack, gebhardt, heel veel wielen, surly, chris king, etc.
Grandonneur schreef: ↑
vr 05 mar, 2021 11:09
Geen cassettes aangeboden, maar wel [...] bombtrack
Jammer dat ze dan weer niet de BPC vork in de sale hebben (-:
Hier ook, in november een fiets aan laten meten.
Helaas mijn framemaat was op dat moment niet op voorraad. Het zou april 2021 worden. Was een beetje zuur, maar erbij neergelegt. Het was toch winter.

Afgelopen week een mail ontvangen, frame kan pas in JULI geleverd worden.
Mijn geplande trip in de meivakantie maar op mijn oude Giant... Terwijl dat de uitgelezen kans was om gelijk op lange afstand de nieuwe fiets te testen.

Eerst dat k.. vlinderstuur aan die Giant vervangen voor een recht stuur. Hebben jullie nog tips voor een recht model stuur? Hopelijk een zonder leveringsproblemen.😊
Rosemarie schreef: ↑
zo 07 mar, 2021 19:46
Hebben jullie nog tips voor een recht model stuur? Hopelijk een zonder leveringsproblemen.😊
Naar je lokale fietsenmaker en misschien kun je dan wel een rondje uitproberen. Als ie toch niet bevalt kun je makkelijk terug voor een andere.

Let op de rise en backsweep. En de dikte bij de klemming.
De frames zijn het probleem niet, maar het gebrek aan slijtageonderdelen begint inmiddels nijpend te worden. Begin deze maand de racefiets afgeleverd bij de fietsenmaker voor een grote beurt. Cassette en letting waren toe aan vervanging. Ik had keuze tussen Ultegra 11-28 of Ultegra 12-25. Van beiden nog één aanwezig... Toen ben ik zelf op zoek gegaan, maar alleen Math Salden had nog de gewenste cassette op voorraad (105, 11-32). Voor de toerfiets ben ik nu maar onderdelen aan het hamsteren (als ik ze al kan vinden).