Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsmateriaal Lidl-Belgie - Forum Wereldfietser

fietsmateriaal Lidl-Belgie

Even ter info, op 7 maart 2006 is in de Belgische Lidl vestigingen weer tal van fietsuitrusting ter beschikking. Er staan o.a. ook (goedkope) waterdichte fietstassen in aanbieding, waarvan het materiaal schijnbaar veel gelijkt op de vaude of ortlieb tassen. Heeft er iemand een idee of dat ook daadwerkelijk degelijk materiaal is?? (waarschijnlijk iets mindere afwerking, maar voor die prijs kun je dat ook niet verlangen ... zie ook http://www.lidl.be/be/home_nl.nsf/pages ... 0307.index)

Groetjes,
DD
Als ik me goed herinner zijn die tassen vorig jaar ook al langsgekomen. Het materiaal zelf zou goed zijn maar de haken en zo niet zo goed. Dus als je zelf handig bent kun je die verbeteren (voordat je er mee op reis gaat dus).
Als je niet handig bent zijn die tassen dat waarschijnlijk ook niet :)
Groet,
Leon
P.s. Zijn die stalen fakkels in België goedgekeurd als verlichting? :wink:

De stuurtas is redelijk. De maten zijn hetzelfde als bij Ortlieb, bijvoorbeeld de Ortliebinzet voor fotoapparatuur past gewoon. De achtertassen inderdaad van mindere kwaliteit. Ze zijn wel redelijk waterdicht maar de ophanghaken zijn echt slecht; ze buigen uit bij wat gewicht in de tassen en stuiteren dan van de drager. Natuurlijk kun je hier wel de los te verkrijgen haakrails van Ortlieb of Vaude op monteren, maar of je dan veel goedkoper uit bent?

Joehoe, het ziet er naar uit dat het dus binnenkort ook weer naar Nederland komt.

De haken van de tassen zijn inderdaad niet goed. Zeker niet als je er een beetje veel of zware spullen in stopt. Daarnaast zijn ze, naar mijn idee, kleiner dan de Ortlieb of Vaude tassen, maar zeker net zo waterdicht.
Ideaal tassen voor kinderen en/of mensen die wel eens willen kijken of een fietsvakantie iets voor hun is.

De fietskleding van de Aldi en/of Lidl zijn trouwens prima!!! Ook voor ervaren fietsreizigers!!!

Groet,
Rena :wink:

Ik zag deze of iets dergelijks afgelopen zomer bij de kinderen van een ander gezin, en dacht inderdaad ook van: misschien een goed idee voor onze kinderen? De haken waren echter na een paar dagen al kapot, en dat is ook bij een kind een probleem...
Wim

Vorig jaar heb ik coolmax shirts bij concurent ALDI gekocht, echt super.
De wind waait er dwars doorheen, en de stof heeft geen neiging tot stinken.
Als ALDI of LIDL dit voorjaar weer komt met shirts sla ik weer in.

John.

Ik heb de stuurtas gekocht bij LIDL. Ze ziet er ok uit, maar het bevestigingsmechanisme is wel vrij zwaar...