Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Canada - British Columbia - Forum Wereldfietser

Canada - British Columbia

Beste mede (wereld)fietsers,

Komende zomer gaan we een maand fietsen in British Columbia. We zijn "druk" bezig om ons te orienteren op de te fietsen route en alle aanverwante zaken. Wat ons, en dan met name Laura, bezig houdt is de nachtelijke temperaturen.

Weet iemand hoe het weer zomers is in British Columbia? Het gaat ons dan met name om de nachtelijke temperatuur. Als namelijk blijkt dat het 's nachts redelijk koud is, zeg een graad of 5 a 10, dan willen we voor vertrek nog een warmere slaapzak aanschaffen.

Wie kan bovenstaande vraag beantwoorden? Alvast bedankt.

Maikell
MaikellV schreef:Beste mede (wereld)fietsers,


Wie kan bovenstaande vraag beantwoorden? Alvast bedankt.

Maikell
Als je weet waar en wanneer je heen gaat kun je dat zelf opzoeken. Gewoon een weersite opzoeken, een paar steden in de buurt selecteren en kijken hoe warm het vorig jaar was. 24 tot 5 c was zo gevonden

Je kan het eenvoudig opzoeken op http://www.weather.com

Een handig programma om de weersberichten bij de hand te hebben is het freeware programma weatherpulse, gratis down te loaden op
http://tropicdesigns.net/weatherpulse.php

Les 1 van fietsen in de bergen: neem als je gaat fietsen in het hooggebergte altijd warme kleding mee, muts en wanten en een goede
slaapzak. Ik ben daar ooit hartje zomer geweest en toen was het behoorlijk fris. De campings hebben meestal een cooking shelter. Verder maakt iedereen 's avonds een kampvuur.
Overigens wel mooi.

Les 1 van fietsen in de bergen: neem als je gaat fietsen in het hooggebergte altijd warme kleding mee, muts, dikke handschoenen en een goede slaapzak. Klimaat kan behoorlijk uiteenlopen en aan gemiddelde cijfers heb je niets. Ik ben daar ooit hartje zomer geweest en toen was het behoorlijk fris. De campings hebben meestal een cooking shelter. Verder maakt iedereen 's avonds een kampvuur. Overigens wel mooi en indrukwekkend.

een dooddoener: de temperatuur varieert per jaar en waar je zit in BC; ik was afgelopen zomer in BC en heb het 's nachts niet koud gehad, ook niet in de Rockies (maar heb wel een warme donzen slaapzak)

in de rockies kan het 's nachts flink afkoelen en op campings boven 1500 meter rond het vriespunt zijn; in de rockies heb je ook meer regen dan in de rest van BC, wat ook koud aan kan doen

in de valleien daarentegen is het overdag 30 graden, koelt het lekker af 's nachts, maar zeker niet onder 10 graden

uiteraard kan je natuurlijk op zo'n plek in De Rockies ervoor kiezen een nachtje niet te kamperen

Anneke
Genoeg over het weer. Zeeklimaat, zelfde als bij ons...

Als jullie er zijn, ga dan eigenlijk ook even naar Pt. Roberts bij Tsawwassen. Daar waar je de boot neemt naar Vancouver Island. Daar heb je een puntje wat net Amerika is. Een paar huisjes en een slagboom. Heel apart. Ik was er net geweest (Vancouver Island) en toen zag ik Boudewijn Buch erg lyrisch er over vertellen. En ik had het net gemist, was er niet geweest. Gewoon leuk als je er in de buurt bent.

Veel plezier in het mooiste gedeelte van Canada.
Fokko schreef:Genoeg over het weer. Zeeklimaat, zelfde als bij ons...

Als jullie er zijn, ga dan eigenlijk ook even naar Pt. Roberts bij Tsawwassen. Daar waar je de boot neemt naar Vancouver Island. Daar heb je een puntje wat net Amerika is. Een paar huisjes en een slagboom. Heel apart. Ik was er net geweest (Vancouver Island) en toen zag ik Boudewijn Buch erg lyrisch er over vertellen. En ik had het net gemist, was er niet geweest. Gewoon leuk als je er in de buurt bent.
Even nadenken voor je uit Canada zonder visum de US grens over stuitert!.
Geen vraag over de temperaturen, wel over wildkamperen in British Columbia... het lijkt me dat er veel gelegenheid is voor wildkamperen aldaar.

Welke voorzorgsmaatregelen kun je het beste nemen om een onaangekondigd en onplezierig bezoek van bijvoorbeeld Grizzlyberen in je tent te voorkomen? Hoewel de kans hierop tamelijk klein is, houd het me wel bezig, temeer omdat ik er solo ga fietsen.

In de Lonely Planet bladerende kom ik tot de conclusie dat sommige campings nogal prijzig zijn (en misschien ook veel te luxe - dit wil weleens met elkaar samenhangen). Welke campings zijn het goedkoopst / meest basic en waar is informatie in te winnen over deze campings?

Bij voorbaat dank voor de moeite die u gestoken heeft in het lezen van dit bericht :)

Groetjes,
Jozef Verboven

Hoi Jozef,

Beren:
Alles wat eetbaar is (inclusief tandpasta!) een een zak stoppen en dat aan een touw ophangen aan een hoge tak in de boom. De zak moet niet te dicht bij de stam hangen omdat beren kunnen klimmen.
Je tent minimaal 50 meter van de zak opzetten.

Kamperen:
Je hebt campings waar RV's (campers) op kunnen staan. Die zijn inderdaad prijzig. Lijken meer op parkeertereinen. Volledig ingericht op campers. Bijzonder ongezellig.
In de parken kun je voor 10 dollar (kan nu natuurlijk meer zijn) kamperen op de campings van de parken. Elke plek heeft enorm veel ruimte. Vaak zie je de volgende tent niet. In een gebied waar beren zijn kun je je eten in een metalen box stoppen. Vaak zijn er mogelijkheden om te bbq'en. Houdt hoef je niet mee te nemen. Dat is er voldoende.

Groet,
Marco

Wildkamperen kan inderdaad redelijk goed. Alhoewel je soms wel goed moet zoeken buiten de bebouwde kom. Campings zijn er in verschillende gradaties, erg basic zonder faciliteiten en met waterpomp of luxe met alle gemakken.

Twee goede links zijn:

http://www.lodging.bc.ca/camping-map.htm
http://wlapwww.gov.bc.ca/bcparks/explor ... couver.htm


Voor het uitstippelen van je route kan je ook gebruik maken van:

http://www.milebymile.com/main/Canada/B ... _logs.html

http://broughton.ca/bcakfaq.html

Afbeelding

en natuurlijk mijn verslag

http://www.geocities.com/Baja/2572/Cana ... da2004.htm

veel plezier

groet

Luddo

Pas op voor de beren met wildkamperen!!!!!!!!
Beren zijn zelfs dol op tandpasta: ook op bier. Ze kunnen bier door het blik ruiken.
Bedankt voor de reacties!

En toch vraag ik me af wat er lekker kan zijn aan tandpasta...
De kaart van BC van 'International travel maps' maakt onderscheidt in 'major campsite / R.V. park' en 'Forest service / minor campsite' dus dat maakt het zoeken van een betaalbare en rustieke overnachtingsplaats een stapje makkelijker.

Ik heb de helmdiscussie gelezen, elders op dit forum en vraag me af: is het verstandig deze mee te nemen, gezien het feit dit verplicht is in BC? Achter op de fiets wel te verstaan, want ik ben niet van plan er mee te gaan fietsen. Wellicht vergroot dit de kans om je onder een eventuele boete uit te lullen... En hoe zit het met de controle op deze regel?

Dames en heren, ik dank u alvast voor uw bijdragen!

Groetjes, Jozef

Hoi jozef,

Waarom ben je niet van plan om met een helm te fietsen? Is toch voor je eigen veiligheid...

BC is wel heel erg mooi! Veel plezier!
El & El

Ik ben overtuigd van de veiligheidbevorderende werking van de helm, maar vind zoiets niet fijn zitten (zeker niet wanneer het warm is of je bergop rijdt). Met mountainbiken en skeeleren heb ik evenmin een helm op...