Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Roemenië, dazer nodig tegen zwerfhonden? - Forum Wereldfietser

Roemenië, dazer nodig tegen zwerfhonden?

Hallo Roemeniëgangers,
In berichten over Roemenië kom ik vaak zwerfhonden tegen. Wie heeft hier al of niet negatieve ervaringen mee? Is het aan te raden om een dazer mee te nemen?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Evert
Evert schreef:Hallo Roemeniëgangers,
In berichten over Roemenië kom ik vaak zwerfhonden tegen. Wie heeft hier al of niet negatieve ervaringen mee?
Ik heb alleen zwerfhonden s'nachts in een park in Bucarest achter me aan gehad (maar dan ook complete roedels [cue Drs P:)]. Maar volgens mij zijn ze flink aan het meppen geweest want de laatste keer was er niks aan de hand.
Zwerfkinderen waren er ook minder
Ik had mijn dazer ook bij me uit voorzorg maar helemaal niet nodig gehad. Het stikt er van de loslopende honden maar de meesten waren niet aggressief en waren fietsers gewend. In Bulgarije waren wel een paar aggressieve exemplaren die een regelrechte aanval deden op mijn fietstassen, helaas had ik de dazer niet bij de hand dus had ik er ook niet veel aan.

Overigens kan uit psychologisch oogpunt zo'n ding wel handig zijn, je hoeft niets te vrezen met zo'n dazer, de hond ruikt dan geen angstzweet en doet dus niks ;-)

hoi
ik ben zelf een echte dieren vriend en vond het dan ook raar om te lezen dat mensen stenen gooien of apparaten nodig hebben om dieren af te schrikken.....maar wel begrijpelijk hoor. :wink:
ik had er eigenlijk nog niet bij stil gestaan tot ik verhalen hoorde over frank van rijn. hij gooide ook stenen naar honden..toen ik dat hoorde vond ik het erg!
maar ik loophard als hobby en heb dan ook last van honden.vooral van die kleintjes die, naar je kuiten happend, achterna rennen.pfff dan ren ik hard of stuiter wat rond omdat ik m`n evenwicht niet meer kan houden.
in italie had ik voor het eerst last van grote honden die me achterna renden met schuimende bek en flinke ontblote tanden!! :shock:
ik fietste met de bobyack(daar zit ook nog zo`n leuk vlaggetje op) en dat vonden de honden erg interesant...denk ik :? flik fietsen en schelden maar durfde niet af te stappen hoor.
werk zo`n ding dan echt?? en is het inderdaad makkelijk om bij je te houden?? anders heb je er niet veel aan denk ik..honden zijn echt snel. mijn zweet (angst zweet) konden ze niet ruiken want vaak had ik niet eens in de gaten dat ze er waren tot ze vlak bij me waren :?
groetjes miertje

Mijn ervaring met de Dazer is dat de honden, en zeker die keffertjes, er als een speer vandoor gaan :-)
Ik persoonlijk vind het een vriendelijkere oplossing dan stenen gooien, met een steen kan je een hond verwonden, met de Dazer niet, omdat het alleen een hoog, voor honden irritant, geluidssignaal is.

Onze ervaring met de dazer was goed : als je met de dazer richtte naar de aankomende honden, spurtten ze er vandoor, soms zelfs al jankend...
Dus ik vind het wel handig, die Dazer, zeker omdat ik niet moet hebben van honden.

Groeten,

Koen