Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegschaamte? - Pagina 27 - Forum Wereldfietser

Vliegschaamte?

712 berichten
Leon schreef:
di 25 okt, 2022 13:37
Om bij het onderwerp te blijven: ...
🤔
TS:
Terra schreef:
ma 01 nov, 2021 08:01
Ben benieuwd naar jullie schaamte of schaamteloosheid.
Leon schreef:
di 25 okt, 2022 13:37
Om bij het onderwerp te blijven: ik heb wel eens gezegd dat de vliegbelasting van 7 euro niks is, dat 60 euro ook niks is en dat een aantal honderden euro's een klein begin zou zijn.
Als je zou zeggen dat mensen die niet zo goed bij kas zijn niet meer mogen vliegen zou Nederland op z’n kop staan. “Zeg” je hetzelfde door de ticketprijs te verhogen middels een belasting dan kraait er geen haan naar.
Zeg” je hetzelfde door de ticketprijs te verhogen middels een belasting dan kraait er geen haan naar.
Desondanks blijft het van de zotte dat de belasting op vliegen lager is als op autorijden, maar we vallen in herhalingen. Als je ervoor zorgt dat vliegen naar Barcelona minstens net zo duur is als met de trein naar Barcelona, kunnen mensen met een "normaal" inkomen nog steeds naar Barcelona, maar hebben ze wel een keuze.
koopkracht-consuminderen.png
consuminderen
koopkracht-consuminderen.png (12.97 KiB) 578 keer bekeken
Speeder300 schreef:
di 25 okt, 2022 23:19
Leon schreef:
di 25 okt, 2022 13:37
Om bij het onderwerp te blijven: ik heb wel eens gezegd dat de vliegbelasting van 7 euro niks is, dat 60 euro ook niks is en dat een aantal honderden euro's een klein begin zou zijn.
Als je zou zeggen dat mensen die niet zo goed bij kas zijn niet meer mogen vliegen zou Nederland op z’n kop staan. “Zeg” je hetzelfde door de ticketprijs te verhogen middels een belasting dan kraait er geen haan naar.
Dat komt omdat we vliegen inmiddels zien als een basisbehoefte, ipv als een luxe. Voor mij is dat vreemd.
Mensen die niet goed bij kas zijn vliegen helemaal niet. Die kunnen dat helemaal niet betalen, ook niet als het goedkoop is. Die leven van een paar tienjes per week, of erger. Dat is een stevig deel van de bevolking.
"Stevig deel van de bevolking..." Ja joh, een en al armoede hier, blijkt uit alles.
"Is er een econoom in de zaal?"
"is er een wereldfietser in de zaal? "

Het is hier toch niet het forum "de lage landen"
Boven Giessen is er momenteel nog volop plek voor vliegtuigen:
PXL_20221026_132548209-01.jpeg
Flix schreef:
wo 26 okt, 2022 13:41
"Stevig deel van de bevolking..." Ja joh, een en al armoede hier, blijkt uit alles.
AD, 25 sept 22:
"Hoe groot de armoede is in veel gezinnen, blijkt ook uit andere cijfers van het SEO-onderzoek: zo heeft 1 op de 20 leerlingen geen eigen bed een 1 op de 5 geen eigen fiets. Het kabinet hanteert een andere definitie van armoede dan het Jeugdeducatiefonds, maar ook uit de officiële cijfers van het CPB blijkt dat kinderarmoede toeneemt. Vorig jaar ging het om 1 op de 14 kinderen, dit jaar om 1 op de 10."
Dat noem ik een stevig aantal. Het is iets waar ik me als Nederlander voor schaam.
Ja joh laten we het vooral hebben of 'dit wel de goede manier is" , discussie is dit wel de goede manier, jezelf vastplakken aan talkshowtafel, goede manier is tomatensoep over een schilderij gooien, goede manier is dat vliegen het normaal is, voor 1 miljard een terminal erbij bouwen alsof krimp of klimaat niet aan de orde is, enzovoorts.
Lekker belangrijk.

Bron; https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... e=youtu.be
joukon schreef:
wo 26 okt, 2022 16:45
Ja joh

[...]

Lekker belangrijk.
Nog pijn aan je handen van de lijm op Eva&Beau's tafel gisteravond?

;)
Leon schreef:
wo 26 okt, 2022 16:34
AD, 25 sept 22:
"Hoe groot de armoede is in veel gezinnen, blijkt ook uit andere cijfers van het SEO-onderzoek: zo heeft 1 op de 20 leerlingen geen eigen bed een 1 op de 5 geen eigen fiets. Het kabinet hanteert een andere definitie van armoede dan het Jeugdeducatiefonds, maar ook uit de officiële cijfers van het CPB blijkt dat kinderarmoede toeneemt. Vorig jaar ging het om 1 op de 14 kinderen, dit jaar om 1 op de 10."
Dat noem ik een stevig aantal. Het is iets waar ik me als Nederlander voor schaam.
Klopt helemaal. Ik ben dan ook van mening dat die specifieke doelgroep serieus ondersteund moet worden. Daarom: de prijs van rookwaren, huisdiervoeders, mobiele telefoonabonnementen, en tatoeage-tarieven substantieel verlagen.
Zou je dat ook zo face-to-face tegen een bijstandsmoeder zeggen?
willem.m schreef:
wo 26 okt, 2022 20:04
Zou je dat ook zo face-to-face tegen een bijstandsmoeder zeggen?
Mocht ze in de hierboven beschreven omstandigheden zitten, zonder meer. Wie weet helpt ‘t wel.
Speeder300 schreef:
wo 26 okt, 2022 20:39
willem.m schreef:
wo 26 okt, 2022 20:04
Zou je dat ook zo face-to-face tegen een bijstandsmoeder zeggen?
Mocht ze in de hierboven beschreven omstandigheden zitten, zonder meer. Wie weet helpt ‘t wel.
Beetje kort door de bocht allemaal, maar dat kan haast niet anders op zo'n gezellig forum als dit.
Lees eens: waarom arme mensen domme dingen doen van Rutger Bregman.
Bijsturen, gedragsverandering, het werkt niet.
Je partner veranderen werkt ook niet.
Geniet van elkaar in verscheidenheid.
Geniet van elkaar in verscheidenheid
Maar dan moet je ook niet klagen dat je niet 3 keer per jaar naar Spanje kunt vliegen.
Wat is een wereldfietser zonder vliegtuig?......