Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mooiste streken in Nederland? - Forum Wereldfietser

Mooiste streken in Nederland?

Hey fietsers

Begin mei vertrek ik naar Kopenhagen (met het vliegtuig) en wil vanaf daar rustig terug naar huis fietsen (België, Gent). Het deel Denemarken - Duitsland vormt geen probleem doordat ik de Jutlandroute tot in Emmen ga volgen, maar voor het Nederlandse deel zou ik het niet goed meer weten. :?

Ik had gedacht om (een) LF-route(s) te volgen en zo langs de mooiste plaatsjes in Nederland te komen, maar op de website http://www.fietsplatform.nl/ lijken al die routes even mooi. Dus mijn vraag luidt (vooral gericht aan de Nederlanders :wink:): welke streken zijn het mooist of het interessantste?

Alvast bedankt en veel fietsgenot

Nick
Hoi Nick,
De LF-routes zijn allemaal mooi.
Het ligt natuurlijk vooral aan je eigen voorkeur. Eigelijk heb je maar één echte keuze: binnenland of langs de kust. Laten we het er op houden dat je beide routes ooit gefietst "moet" hebben :D
Langs de kust heb je natuurlijk wel aardige kans op tegenwind uit het zuidwesten. Hoe oostelijker hoe minder dicht bevolkt is natuurlijk ook een overweging. Een derde is een voorkeur voor bossen, meestal op de kaart goed zichtbaar.
Veel plezier en mooi weer gewenst!
Leon

Hoi Nick,
Pak het Pieterpad, van Pieterburen (bovenin Groningen) naar de Sint Pietersberg in/bij Maastricht. Je kunt dan ter hoogte van Brabant de route verlaten, door de Peel en de Kempen op Belgie aan. Het Pieterpad is oorspronkelijk als wandelroute opgezet, maar er bestaat ook een fietsroute van.

Ik vind de LF1 (noordzeekust) helemaal geweldig. Je moet natuurlijk wel van de duinen en de zee houden. In mei kan deze route ook wat rustiger zijn.

Alvast bedankt voor de reacties, maar zoals verwacht maakt het de keuze nog moeilijker :)

Ik heb al van veel mensen gehoord dat de LF1-route prachtig is, maar ik denk dat ik die voor de volgende keer ga houden. In Denemarken volg ik al een goede 500 km de kustlijn, dus denk ik om in Nederland het binnenland te nemen. Kwestie van een beetje afwisseling te hebben.

Ja, het Pieterpad lijkt wel leuk, maar ik ga nog ff wachten op wat meer reacties vooraleer een keuze te maken.

Hoi Nick,

Ik heb het "Pieterpad" ook ongeveer gefietst, maar dan via LF routes. Een zeer mooie tocht. De route was vanuit Groningen de LF 14 (Saksenroute), bij Enschede overstap op de LF 4, en toen bij Nijmegen de LF 3 gevolgd.
Vooral de Posbank bij Arnhem vond ik een mooi stuk.
En natuurlijk kun je ook door de Kempen (maar ik ben Brabander, dus misschien een lichte voorkeur ;))

Ik hoop dat je er wat aan hebt, in ieder geval veel plezier!

Groeten Ruud

OOk mooi en typisch Nederlands is de Hanzeroute, langs de IJssel naar beneden vanuit Kampen. Prachtig rivierenlandschap, fietsen op de dijken, oude Hanzesteden elke 10 KM.
ALs het nog voorjaar is is het in de Betuwe heel erg mooi (langs de rivier de Linge), daar bloeien alle fruitbomen in April. Maar dan is het ook vaak druk.

Veel plezier!