Additionally, paste this code immediately after the opening tag: van Zuid-Belgie naar Marseille (Zuid-Frankrijk) - Forum Wereldfietser

van Zuid-Belgie naar Marseille (Zuid-Frankrijk)

Komende zomer (half aug t/m eind sept) willen we per fiets naar Zuid-Frankrijk (eindstation Martiguez bij Marseille)..

We vertrekken vanut Nederland, maar willen t eerste gedeelte per trein doen (tot aan Zuid-Belgie, misschien Brussel).

Wie heeft dit eerder gedaan en heeft TIPS?

We zouden graag een bewegwijzerde route (of meerdere aaneengesloten routes) fietsen.

Dank alvast!
Esther.

Hoi Esther

De voorbije zomer ben ik met een vriendin ook naar Marseille gefietst. We volgden de route van Paul Benjaminse (Onbegrensd fietsen van Amsterdam naar Barcelona) tot in Balazuc, ergens in de Ardèche, van daar hebben we dan zelf onze weg gezocht tot in Marseille.

Ik zie dat jullie willen er 6 weken over willen doen, dat vind ik toch wel heel lang, wij deden het in een goede 3 weken en we hadden op het eind nog 2 vrije dagen over. Op gebied van overnachting heb ik wel enkele tips, maar, hoe had je gedacht op te reizen? Tent en zelf je potje eten koken of hotel en restaurant? En heb je zelf concrete vragen over iets? Dat maakt het voor de meeste forumgebruikers en voor mij gemakkelijker op antwoorden te geven. :)

Veel plezier met de voorbereiding

Nick

Hoi,

Ik zou eerst kiezen voor de route naar rome van bejaminse ( deel 2 ). Dan kom verschillende mooie natuurparken zoals de hoge venen, vogezen, enz. Dan kan je vanaf basel naar cluny fietsen dit is ongeveer 300 km fietsen. Dit is ook best mooi door de uitlopers van de alpen. Hierna kan je dan gewoon de route naar Barcelona oppakken.

Het is wel een kleine omweg maar het is het meer dan waard. Zeker als je 6 weken de tijd hebt, kan je dit overwegen.

jelmar01 schreef:Hoi,

Ik zou eerst kiezen voor de route naar rome van bejaminse ( deel 2 ). Dan kom verschillende mooie natuurparken zoals de hoge venen, vogezen, enz. Dan kan je vanaf basel naar cluny fietsen dit is ongeveer 300 km fietsen. Dit is ook best mooi door de uitlopers van de alpen. Hierna kan je dan gewoon de route naar Barcelona oppakken.

Het is wel een kleine omweg maar het is het meer dan waard. Zeker als je 6 weken de tijd hebt, kan je dit overwegen.
Volgens ik kan zien gaat de route naar Rome ook via Charmes, net als de route naar Barcelona, daar kan je dus eventueel van route veranderen.

EEn route die hier nog niet is genoemd en die ik meer voor de hand vind liggen is de Groene Weg naar de Middellandse Zee van de FIS (Fietskaarti nformatie stichting)
Die kun je in Maastricht beginnen (of op diverse plaatsen in België en Luxemburg zoals Luik, Houffalize en Luxembourg). Gaat vervolgens via de licht heuvelende oostkant van Frankrijk naar de Middellandse Zee waar je naar keuze kunt mikken op Orange, Avignon, Arles, Stes. Maries de la Mer alle op korte afstand van Martigues. De route is in 2 delen beschreven à 19,50 Euro per stuk en kun je aanschaffen bij de Reisboekhandel of bestellen via internet bij bijv. www.fietsgidsen.nl
Voor de duidelijkheid: de route is niet met bordjes bewegwijzerd, wèl zeer nauwkeurig beschreven (er is geen enkele met borden bewegwijzerde fietsroute naar Zuid-Frankrijk!)

Luc

Bedankt voor alle reactie!
Inmiddels hebben we de 2 boekjes van de groene weg naar de Middellandse Zee gekocht.
NickDB schreef: Ik zie dat jullie willen er 6 weken over willen doen, dat vind ik toch wel heel lang, wij deden het in een goede 3 weken en we hadden op het eind nog 2 vrije dagen over.
We fietsen half aug aan, hebben tot het eind van het jaar vakantie :). We zijn van plan er zo'n 3 weken op te fietsen (startend overigens in zuid-Belgie).
NickDB schreef: Op gebied van overnachting heb ik wel enkele tips, maar, hoe had je gedacht op te reizen? Tent en zelf je potje eten koken of hotel en restaurant?
We reizen met n tentje, hebben ook een SVR-kaart. Graag zien we tips/adressen tegemoet over leuke boerencampinkjes/kleine campings langs deze groene weg naar de middellandse zee-route. zodat we een beetje kunnen plannen waar we gaan overnachten.

Alvast bedankt!
hello

Vorig jaar heb ik de groene weg gefietst. Ik heb hiervan een verslagje geschreven op mijn website.
Misschien vind je er nuttige info.
Succes met je tocht

jan

http://users.telenet.be/janj/groeneweg/