Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VERKOCHT Gilles Berthoud fietszadel - Forum Wereldfietser

VERKOCHT Gilles Berthoud fietszadel

Na veel lovende recensies op diverse fietsfora (o.a. De Wereldfietser) heb ik in november 2021 een Gilles Berthoud zadel gekocht. Inmiddels, na 803 km in 16 ritten, weet ik het zeker: Dit is niet mijn type zadel. :D Daarom nu in de verkoop:

De Soulor van Gilles Berthoud is een leer zadel van hoge kwaliteit. Het zadeldek is gemaakt van dik, op natuurlijke wijze, gelooid leer waardoor het langer mee gaat. Het dek van de Soulor zelf is met verzonken bouten gemonteerd op de brug waardoor deze later makkelijk vervangen kan worden. De montagebouten zijn zo gemonteerd dat ze geen schade toebrengen aan de kleding of huid tijdens het fietsen. Wanneer het zadeldek opgerekt is kan hij nagespannen worden in de neus.
De Soulor van Gilles Berthoud is gemaakt voor een diepe zit en daardoor ook geschikt op een racefiets, mountainbike of trekkingbike. Ook wanneer u smalle zitbotten heeft dan kan de Soulor een geschikt zadel voor u zijn.
De Gilles Berthoud Soulor heeft een breedte van 146 mm en is gemonteerd op een r.v.s. rail. Totaal gewicht 435 gram.

De nieuwprijs was € 164,50. Originele verpakking en aankoopbon beschikbaar. Het zadel is als nieuw. Nu voor € 120,00 inclusief verzendkosten. Afhalen in Zwolle € 112,50.

Afbeelding
Prima dat je het verkoopt, echter 800 km is niet genoeg om dit zadel goed in te rijden. Bij mij heeft het ca 2.000 km geduurd,
Hiervoor had ik een Brooks C17 Cambium. Drieduizend km op gefietst. Uiteindelijk ook verkocht. Het ligt niet aan die zadels. Het ligt aan mij. Het beste bevalt mij de SQlab 611. Die heb ik nu op alle drie mijn fietsen. Eindelijk 'rust'. :wink:
Bert van Sprang schreef:
do 10 mar, 2022 15:47
Prima dat je het verkoopt, echter 800 km is niet genoeg om dit zadel goed in te rijden. Bij mij heeft het ca 2.000 km geduurd,
Zal wel aan mij liggen, maar 2000 km inrijden van een zadel?
Heeft naar mijn simpele idee meer te maken met SM dan met fietsen.
Maar goed, ieder zijn plezier.
In 2018 na 30 jaar van Brooks B17 overgestapt op Gilles Berthoud Aspin. Na 500 km was het zadel goed ingereden. Inmiddels circa 20.000 km gereden. Voor mij een prima zadel. Maar ja, eenieder heeft zo z'n voorkeuren.

Jan
Waarom toch dat commentaar op TS? Laat hem zelf bepalen of en waarom hij dat zadel wil verkopen.
Ik fiets al jaren op een GB Mente zadel.
Beste Frans,

Leuk om bij je langs te zijn geweest, dank voor de koffie en de ontvangst. Ik zie er naar uit om het zadel in te gaan rijden.

Hartelijke groet,

Hans