Additionally, paste this code immediately after the opening tag: [fietsjunks] Vakanties in beeld [29-03-2007] - Forum Wereldfietser

[fietsjunks] Vakanties in beeld [29-03-2007]

Hallo allemaal,

13 maart zijn we teruggekomen uit Las Vegas, hoe het is ons daar is vergaan, kun je binnenkort lezen op onze website. Hoe het daarna ging, kun je nu al lezen op onze website! :?:

Hieronder een greep uit de foto's die we daar gemaakt hebben, hopelijk kan het jullie bekoren!

El & El

1. sneeuw in Red Rock Canyon
Afbeelding

2. heerlijk wildkamperen
Afbeelding

3. eenzaamheid in Death Valley
Afbeelding

4. Elmar bij Zabriskie Point
Afbeelding

5. Elmar bij Zabriskie Point
Afbeelding

6. Elmar over de Twenty Mule Team Canyon Road in Death Valley
Afbeelding

7. Elmar over de Twenty Mule Team Canyon Road in Death Valley
Afbeelding

8. Elmar richting Monument Valley
Afbeelding

9. Monument Valley
Afbeelding

10. Grand Canyon
Afbeelding

Veel plezier, we horen wel wat jullie ervan vinden!

Erg mooi hoor!! Hoe maakje zo'n mooi kader eromheen? En weer een beetje bekomen van de longembolie?

Ellen en Elmar,
Dat ziet er weer geweldig uit!!!
Kan niet wachten tot de website ge-update is!!!
Groet, Rena :wink:

De Verenigde Staten hebben mij nooit zo getrokken. Maar als ik dit zie, om jaloers op te worden.
Geweldige foto's.

Harry

Super!

Vraagje :
met welk fototoestel zijn deze foto's genomen ?

Alvast bedankt,

Koen

@Koen31: het is natuurlijk niet het toestel wat de foto's maakt, maar uiteraard de fotograaf.... :lol:

Maar om je vraag te beantwoorden, ze zijn genomen met een Canon EOS 20D + de nodige L lenzen.

John & Harry : bedankt voor jullie compliment!

Rena, de site is geupdate hoor, er staat een eerste verslag op, wat gaat over Death Valley.

@Roald: met Photoshop kun je zo'n kader eromheen maken. Het gaat inmiddels wel beter, maar nog wel kortademig, ik zal m'n conditie weer op moeten bouwen ben ik bang...

El & El

Hoi El & El,
Ik had je ook al gemist op het forum!!!
Veel beterschap en maar gauw weer zo'n mooie foto's maken!
De complimenten!
Canon EOS 20D!!!!!!!!!!!
Dan heb je ook het neusje van de zalm. Er is geen betere vind ik ook.
Natuurlijk, de fotograaf moet het nog altijd doen.
Ben benieuwd naar je fietstocht in Las Vegas,
Groetjes, Mia
Vannochtend starte ik op mijn werk zoals vrijwel bijna elke ochtend (werk en thuis!!) met de foto's van Ellen en Elmar.
Wouw dat geeft een mens inspiratie voor meer. Prachtige foto's en waarschijnlijk een prachtige reis...hoop er snel meer over te lezen op jullie website en bovendien ook over de ervaringen van Ellen met haar nieuwe fiets.

Voor nu heel veel beterschap Ellen!!
Wanneer maag en kan je weer fietsen?

Blanche

MiaV schreef:Canon EOS 20D!!!!!!!!!!!
Dan heb je ook het neusje van de zalm. Er is geen betere vind ik ook.
Ook deze Harry vindt het prachtig, echt waar maar toch....ik heb heel weinig kaas gegeten van goed fotograferen en ondanks dat was ik laatst wel even neuzen bij en goede fotozaak, beetje type Malle Pietje vol Nikon, Leica, Contax, Zeiss, Hasselblad en dat soort werk. Mijn Pentaxje uit de jaren tachtig heeft nogal te lijden gehad van enkele zandstormen, ik moet binnenkort toch echt wat anders. Pietje vond digitaal maar niets, 'je haalt ze er zo tussenuit, het is niet echt..,' zei hij. Nou zal ik niet zeggen dat ik het niets vind maar deels heeft hij wel gelijk. Je ziet verschil, digitale foto's komen een beetje 'onecht' over. Kan iemand mij uitleggen waar dat aan ligt?

Hoi allemaal,

Het gaat al weer een stuk beter met me hoor! Deze week hou ik het nog rustig en volgende week ga ik proberen een stukkie te fietsen, want... tadaaaa!!!!!!!!! m'n nieuwe Santos kan ik namelijk vrijdag ophalen!

Nahja, ik ga mee om af te stellen en aan Elmar de eer om 'm heel thuis te krijgen :shock:

@MiaV: nwah.. er zijn wel betere hoor, maar die kunnen we niet betalen! :)
Als je benieuwd bent naar onze fietstocht, er staat inmiddels een eerste verslag op onze site.

@Harry: het heeft lang geduurd voordat we overgingen op digitaal, in het begin moesten we ook wennen, maar nu zijn we toch wel heel erg positief! Gisteren vielen de afdrukken in de bus en die zijn werkelijk om van te smullen, we zijn in ieder geval erg tevreden.

@Blanche: vrijdag kan ik de Santos dus ophalen, wanneer ik een ritje gemaakt heb, zal ik dat met iedereen delen op onze site!

El & El

Great Images! I'll be sure to see your website. Please consider sending a bike photo to www.fullyloadedtouring.com

You put a lot of effort into your photography and it clearly pays off!!

Cheers,

harry-fietsenaar schreef:Je ziet verschil, digitale foto's komen een beetje 'onecht' over. Kan iemand mij uitleggen waar dat aan ligt?
Dat komt doordat veel mensen de foto's te veel verscherpen in Photoshop of soortgelijk programma. En dat zie je bij bovenstaande foto's ook. Ze zijn op zich prachtig, maar naar mijn mening zijn ze net iets te veel verscherpt met unsharp mask of soortgelijk filter, waardoor er een onecht effect ontstaat.

hoi peter,
klopt helemaal. een foto uit een digitale slr camera is even "onscherp" als een analoge versie (ok, niet helemaal waar, de techniek is wel verder gegaan). de mogelijkheden in photoshop zijn eindeloos. het is voor een fotograaf lastig om de juiste balans te vinden. op allerlei fotoforums (ja, er zijn er meer dan alleen het wf-forum:)) is men erg geneigd om loeischerpe foto's te maken. De werkelijkheid is niet zo scherp. maar ja, moet een foto echt de werkelijkheid weergeven, dat is dan weer een andere vraag.
het is dus een kwestie vam smaak, niet van het feit of een camera digitaal is of niet.
groet,
marco

Één woord over de foto's: Prachtig!!

ze zijn dus automatisch verkleind, vandaar dat ze er erg oversharpened uitzien...
op onze sites staan betere exemplaren! (ook van IJsland)

Maar uhh... in ieder geval bedankt!

Over die scherpte van digitale foto's: Ik moet altijd aan dia's denken. En behalve de scherpte, dia's laten ook altijd een fontein van kleuren zien.
Wij zijn net terug uit Las Vegas. De hitte was daar verschrikkelijk: Tussen 40 en 45 C. Heb jij daar geen last van? Kennelijk zoek je de hitte juist op gezien je tocht in Death Valley. Wij hebben plannen in 2008 Amerika te doorkruisen van Oost naar West. Vandaar mijn vraag...

Fer.

Hoi!

Wij waren er in februari/maart en het is er niet warmer dan 30 graden geworden! Bij de Grand Canyon is later wel een hoop sneeuw gevallen!

Succes met jullie tocht!