Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Talenkennis - Forum Wereldfietser

Talenkennis

hoe zit het eigenlijk met jullie talenkennis?

Hoeveel talen spreken jullie, doen jullie altijd moeite om de plaatselijke taal te leren van een land waar jullie doorheen fietsen (als het een tocht door 1 bepaald land is), houden jullie het bij één standaardtaal (frans/duits/engels/spaans/...) waarmee je door de ganse wereld probeert rond te hossen?

Op basis van de "Wat&Hoe"-boekjes probeer ik wel wat basis te leggen.
De woordenlijsten uit deze boekjes gebruik ik in een leerprogrammaatje dat te vinden is op www.kroonsoft.nl. Dit in combinatie met een vakantiecursus bij de volksuniversiteit voor de juiste uitspraak.

In de Lonely Planet staan ook vaak handige zinnetjes.
Om nou voor elk land de taal te leren lijkt me wat overdreven :lol:

Met engels en spaans kunnen we ons goed redden hoor!

Mensen vinden het denk ik wel heel erg leuk als je op een brakke manier hallo en dankuwel kunt zeggen in hun taal.

En als je er lang genoeg bent, leer je het vanzelf!

Ik probeer doorgaans wel basiszinnetjes te leren. Dat vind ik gewoon een vorm van beleefdheid.
Momenteel ben ik ben ter voorbereiding voor mijn komende reis Japans aan het leren. :shock: Dat hoop ik toch wel enigszins onder de knie te krijgen (alleen het spreken dan).

Ik spreek engels, duits, beetje frans, redelijk Deens.
En ik probeer de veelvoorkomende woorden, zinnen van het vakantieland te leren.

Ik probeer onderweg iedere dag een woord te leren. Dat schrijf ik op in een klein boekje. Tijdens een rustmoment neem ik dan alle woorden door en oefen mijn uitspraak. Dat is altijd leuk en leerzaam!

Afbeelding

Uit het boekje De wereldfietser, handreiking voor het maken van een lange reis:
• Leer iedere dag één woord. Dan heb je na een jaar 365 vreemde woorden geleerd.
• Behalve als het een schrikkeljaar is.
• Belangrijke woorden zijn: hallo, te duur, dank u wel, tot ziens, 1, 2, 3, water, niet heet, wegwezen en hoeveel? (wat kost het)
:lol: