Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nederland-Schotland - Forum Wereldfietser

Nederland-Schotland

Hallo allemaal,

Zondag 23 juli vertrekken ik en een vriend van mij uit Nederland om op de fiets naar Schotlland te gaan. We zijn beiden op de racefiets (cannondale R800 en een R1000) en we gaan met een aanhanger. De voorkeur gaat uit naar een éénwieler zoals een BOB trailer.
Woensdag 26 juli pakken we de boot in Calais naar Dover en vanaf daar gaan we via Londen richting Schotland. Uiteindelijk pakken we op 13 augustus de boot vanuit Newcastle naar IJmuiden zodat we 14 augustus weer terug zijn.
Voor beiden is het de eerste keer dat we op fietsvakantie gaan. We zijn 22 en 24 jaar oud en beschikken over een goede conditie en ruime fietservaring.

Ik heb alleen een aantal vragen. Is het volgens jullie mogelijk om bagage voor twee in de BOB trailer mee te krijgen? We willen minimale spullen meenemen maar we gaan wel kamperen. We beschikken al over een aardighe hiking uitrusting bestaande uit compacte en lichtgewicht spullen. Aan de fiets bevestigen we geen tassen want het zijn spiksplinternieuwe racefietsen. We doen beiden wel een kleine camelback op de rug om kleine spullen zoals telefoon ed in te doen.

Globaal ziet de paklijst er als volgt uit:
  • 2 thermarest matjes (compact)
    2 slaapzakken (compact)
    2 persoons hiking tent van 3 kg
    2 outdoor jassen
    2 setjes normale kleren + gympen
    ieder 3 paar fietskleren
    2 pannetjes aluminium
    wat kookgerei
    ehbo koffertje
    reserveonderdelen, vooral bestaande uit binnen- en buitenbanden en spaken
    1 pits brandertje (compact)
    wat verdere toiletspullen zoals toilettassen en handdoeken
Dit zal allemaal in de trailer moeten, er komen natuurlijk nog wat dingetjes bij maar dit is het grootste deel, ook qua volume.

Tweede vraag betreffen de routes. Op internet staan diverse routes beschreven voor lange afstandsreizen door Groot-Brittanie, heeft iemand hier ervaring of tips mee? We moeten alles nog uitstippelen dus we kunnen in principe alle kanten op.

Derde vraag is of een BOB coz geschikt zou zijn als vervoermiddel. Ik heb een mail van iemand die hem te koop aanbiedt. Ik vraag me af of deze net zoveel kan vervoeren als een Yak en of hij net zo stevig is. Ook zag ik op een website een zgn lowrider te koop staan. Die kost nieuw 200 euro. Is dit misschien ook wat?

Vierde vraag is of het uberhaupt wel handig is om een BOB trailer achter een dure lichtgewicht racefiets te hangen. Ik heb zowiezo het voornemen om mijn dure campagnolo wielen te vervangen door degelijke mavic CXP33 velgen.

Vijfde en laatste vraag, heeft er iemand in het algemeen tips over waar we op moeten letten. Dit mag over alles gaan!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Hi Siebe,

Wellicht zou je zo een bob trailer kunnen huren om het uit te proberen voor jullie op pad gaan. Het zou toch zonde zijn als je iets duurs aanschaft, die niet voldoet!

Mocht er een mogelijkheid zijn om zo'n bob te huren, wie weet dat?, dan is de Paastrektocht, 14-17 april 2006 een tocht waaraan jullie zouden kunnen deelnemen om de boel uit te proberen. Tevens zijn er tijdens de tocht mensen aanwezig die jarenlange ervaringen hebben met fietsreizen/vakanties en je alles kunnen vertellen over pakken, routes, ed. Zie voor meer informatie over de tocht http://www.wereldfietser.nl/index.php?o ... &Itemid=55

Groet, Rena :wink:

Huren is idd een goeie tip maar eigenlijk weet ik al wel dat het een BOB trailer wordt, heb de boottochten al geboekt dus das de stok achter de deur voor mij! Gaat nu eigenlijk alleen nog om het type welke het meest handige is. Wat betreft proeffietsen. Ik heb in de planning om 4 juli de tour te gaan kijken in Valkenburg, Ik wil dan met de fiets heen en terug, meteen een goeie training dus!