Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tip - Forum Wereldfietser

Tip

Tip

Op de website van Dominicus kwam ik een aardige tip tegen, die ik jullie niet wil onthouden. Hier volgt het verhaal:

Lourens Wout stuurde de volgende tip naar de redactie, die wij zo goed vonden dat we hem hieronder integraal afdrukken. Lees zijn verhaal en bespaar jezelf op reis een hoop ongemakken.
Wat moet je doen als je in het buitenland al je bezittingen of papieren verliest of zelfs ervan beroofd wordt?
Waar haal je de gegevens vandaan die nodig zijn om aangifte te doen?
Of wat is het hulpnummer van je verzekering dat ook in je portemonnee zat?
De oplossing: Het staat allemaal op internet.
Hoe regel je dat?
Maak een simpel tekstdocument met alle gegevens van je paspoort, rijbewijs, verzekering, autopapieren, pasnummers, chequenummers, belangrijke telefoonnummers, serienummer, merk en type van je kostbaarheden, adresgegevens van je contactpersonen enzovoort.
Stuur dit document aan jezelf op je e-mailadres op internet.
Veel mensen hebben wel een gratis e-mail adres bij Hotmail, Yahoo of Lycos. Dit adres is standaard bereikbaar op internet waar ook ter wereld. Jouw tekstbestand is dus ook bereikbaar waar ook ter wereld. Je kan bij de gratis e-mailadressen aangeven dat de mailtjes op de server moeten blijven staan nadat je ze hebt opgehaald als je een POP-account gebruikt. Gebruik je geen POP-account, dan blijven de mailtjes altijd staan totdat je ze zelf verwijdert.
Let op! Maak geen Word-document, want soms kan dit in het buitenland niet gelezen worden omdat ze daar misschien nog een oudere versie gebruiken. Sla het document (ook via Word) op als tekst in een tekstdocument (*.txt).
Nog een stap verder kan je gaan als je de documenten scant met een scanner die aangesloten is op je PC. Ik heb zelf mijn paspoort, rijbewijs, giropassen en groene kaart gescand en die naar mijn Hotmail-adres gezonden. De gescande documenten heb ik met 200 DPI in JPG-formaat opgeslagen en gecomprimeerd tot 65%. Ik heb ze ook verkleind (tot 5 x 10 cm) en de JPG-foto's zijn dan slechts 70Kb groot. Het leuke is dan dat je de documenten bij het openen meteen op internet ziet en je kan ze in kleur af laten drukken. Met een kopie van je documenten sta je er veel beter voor op het politiebureau of ambassade, denk ik.
Ik denk dat dit wel een gouden tip is en zeker van deze tijd gezien de werelddekking van internet. Er is in elke plaats wel een internet winkel of hotel met internet.

Tot zover.

Hi Eric,
Ik ben benieuwd waar Louran dit vandaan heeft. Het is namelijk al een jarenlang gebruik van wereldreizigers.

Let echter wel op, want mocht je geen yahoo gebruiker zijn en je maakt hiervoor een nieuw of apart e-mail adres aan, weet dan dat de gegevens weldegelijk verdwijnen als je het e-mail adres niet regelmatig (maandelijks) gebruikt. Dat is mij al een keer overkomen.

Ik weet trouwens niet hoe dit werkt bij Hotmail of andere gratis e-mail adressen.

Groet, Rena :wink:

Gebruik gmail wordt niet opgeheven na een maand. Meer dan 2 gig geheugen geen reclame. En een hele handige zoekmachine ( soort google ) voor oude berichten te zoeken. Het is wel een beta maar heel veel mensen gebruiken het al.

jelmar01 schreef:Gebruik gmail wordt niet opgeheven na een maand. Meer dan 2 gig geheugen geen reclame. En een hele handige zoekmachine ( soort google ) voor oude berichten te zoeken. Het is wel een beta maar heel veel mensen gebruiken het al.
Idd, volgens mij is Gmail ook wel de beste manier is om je gegevens overal ter wereld beschikbaar te maken. En Google laat eigenlijk veel van zijn producten (die in principe afgewerkt zijn) in de betafase zitten, gewoon omwille van de (juridische) voordelen, wat niet slecht bekeken is. Dus eigenlijk is Gmail ook een afgewerkt product.
jelmar01 schreef:...geen reclame. ...
Gmail kent wél reclame! Alleen valt het niet zo op... Zoek ervoor aan de rechterkant van het scherm.
Ze hanteren 9 maanden.

Maar als je 9 maanden je mail niet leest is er ook wel iets mis denk ik :)

Misschien overbodig maar ik heb nog meer dan genoeg gmail-adressen om weg te geven. Stuur maar een pb met je emailadres en ik nodig je uit.

gr bas