Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vaude tas kapot - Forum Wereldfietser

Vaude tas kapot

Ben ik een fietstocht aan het maken, kom ik op de camping er achter dat mijn vaude agua plus tas op de las naad is uitgescheurd.

Vaude mailen of ik nog garantie hebt
16865810781039024740134873931641.jpg
Balen zeg. Ik heb het zelfde gehad met die oude tassen, 8 jaar oud. foto's gemaild naar vaude en ik kreeg nieuwe tassen toegestuurd.
Ik ga morgen maar met de trein naar huis.

Deze tassen zijn ongeveer 1 jaar oud en niet veel gebruikt.

Hoop dat ik ook nieuwe krijg.
Met de trein naar huis omdat je tas stuk is? Duct tape erom en dat houdt wel toch? Regen krijgen we voorlopig toch niet...
Ach, als je niet al te ver van huis bent dwn hoeven de tassen met deze weersomstandigheden niet waterdicht te zijn. 'k Zou zorgen dat de winkel waar je ze gekocht hebt ervan op de hoogte is met foto's. Kun je ze gelijk vragen of de tassen opgestuurd moeten worden of de foto's genoeg zijn voor een setje vervangende tassen.

En aangezien je ermee onderweg bent, je een noodreparatie mag doen zonder dat je daarmee het recht op vervanging danwel reparatie verliest. Of misschien is er wel een Vaude dealer onderweg die kan helpen?

Zou zonde zijn als je hierdoor je vakantie moet afbreken.
supermario schreef:
ma 12 jun, 2023 17:47
Ik ga morgen maar met de trein naar huis.
Deze tassen zijn ongeveer 1 jaar oud en niet veel gebruikt.
Hoop dat ik ook nieuwe krijg.
1 jaar! Het is ze geraden!

Eens met Jurr. Dit moet een noodreparatie rechtvaardigen.
Net net contact gehad met vaude site.

Formulier en foto's opgestuurd.

Heb geen ductape en zou morgen toch al naar huis gaan.

Gat is best wel groot.
Zooo balen zeg Mario.
Na 1 jaar ga je hier niet van uit.
Ik neem aan dat Vaude gewoon nieuwe opstuurt want is gewoon op de naad gescheurd.
Hoop niet dat dit met mijn nieuwe Vaude tent gebeurt.

gr. Robert
Ductape liet los tijdends fietsen.

Plotseling liep mijn wiel aan. Bleek dat er in de rohloff, 32 gaats, 12 spaken los waren.

Vast gezet en verder kunnen fietsen.

Mario
Ductape werkt niet op die gladde tassen. Ik had de naden ook getande met ducktape, maar ook helemaal rondom horizontaal: dus de uiteinden van het tape 'vastgezet' Dat werkte tot ik een paar dagen later thuis kwam.
Ik moet tear-ait B kopen.

Weet iemand of je vaude nederland of duitsland moet mailen.

Heb het gemaild. Weet niet hoe lang het duurt eer ik antwoord krijg.
supermario schreef:
di 13 jun, 2023 18:01
Weet iemand of je vaude nederland of duitsland moet mailen.
Je moet contact opnemen met de verkopende partij. Kan een winkel zijn, fysiek of online, kan ook via de website van Vaude zelf zijn geweest. Degene die jou de tassen verkocht heeft is degene die de garantie voor je moet afhandelen.
supermario schreef:
di 13 jun, 2023 14:26
Plotseling liep mijn wiel aan. Bleek dat er in de rohloff, 32 gaats, 12 spaken los waren.

Vast gezet en verder kunnen fietsen.
Hoe krijg je dit voor elkaar zonder dat er spaken breken?
Fedor schreef:
di 13 jun, 2023 18:59

Hoe krijg je dit voor elkaar zonder dat er spaken breken?
Zorgen dat het wiel niet teveel klappen krijgt, niet te zwaar belast is... en vooral mazzel hebben met het op tijd merken denk ik ;)

En ach, wat wordt als 'los' gezien? (-:
Jurr schreef:
di 13 jun, 2023 19:06
Zorgen dat het wiel niet teveel klappen krijgt, niet te zwaar belast is...
En dan 12 "losse" spaken krijgen? ;)
Als het proces van vast naar los gaan én geen overmatige spanning veroorzaakt in andere spaken (en flens...) én snel genoeg gaat om de overige spaken tijdens het fietsen niet tot brekens te vermoeien kun je geluk hebben denk ik. Dat er iets grondig mis is en was met dat wiel is duideijk.
Fietsen met supermario blijkt wel vrij vaak spannend, of in geval van die spaken ontspannend.
Ik kocht ongeveer 8 mnd geleden via marktplaats een fiets met rnaaf 32 gaats.

Ik fietste gisteren met ongeveer 20kilo bagage.

Ik voede plotseling dat mijn achterwiel aan het slingeren was en de velg tegen de remblokken kwam.

Bij inspectie bleek dus dat er veel spaken los zaten. Bij door rijden had ik zeker problemen gehad.
Heb de tassen op 20/5/2015 gekocht bij bike4travel.

Heb ze net gebeld en foto, via mail gestuurd.

Afwachten wat zij doen.

Mario
supermario schreef:
ma 12 jun, 2023 17:47
Deze tassen zijn ongeveer 1 jaar oud
supermario schreef:
wo 14 jun, 2023 08:48
Heb de tassen op 20/5/2015 gekocht
Dat is toch wel iets anders.
Niet dat dan een las los mag laten, zeker niet.
Time flies when you're having fun (-: