Additionally, paste this code immediately after the opening tag: te geef: 2 stuks Hope V4 hydraulische schijfremmen - Forum Wereldfietser

te geef: 2 stuks Hope V4 hydraulische schijfremmen

Mijn Hope V4 schijfremmen remden voor prima, achter niet (bleef aanlopen).
Expert haalde e.e.a. open en zag dan van de 4 zuigers er 1 goed, 1 een beetje en 2 nauwelijks bewogen.
De zuigers van kunststof zijn minder geschikt voor 's-winters doorrijden door weer en wind, kennelijk.

Compleet uit elkaar halen en repareren was mogelijk, maar net zo duur als nieuwe en het zou ook wel lang duren (en ik heb 1 fiets, die ik niet kan missen).

Dus ik heb nieuwe.

Iemand die deze remmen in zijn/haar eigen tijd uit elkaar kan halen en repareren, en daar de tijd voor heeft, heeft daar mogelijk geen probleem mee. Alle onderdelen zijn bij Hope verkrijgbaar, geloof ik.
Het zijn complete sets, handgreep, rvs ommantelde kabels, voor- en achterrem. Geen schijven! De voorrem remde prima, de achterrem zie boven, de remblokjes zijn gebruikt, geen enkele vorm van garantie - maar ik geef ze daarom ook weg.
Laat even een bericht achter als je interesse hebt.

[update 21:51: GERESERVEERD]
Mooie upgrade voor op de tandem, ik stuur even een pb'tje (-:
Als je zelf een beetje handig bent en wat geduld hebt is dat prima zelf te doen, het grote voordeel van Hope is dat de seals en pistons gewoon los verkrijgbaar zijn (wel even zoeken). Als schoonmaken van de pistons met schijfremreiniger of alcohol niet helpt zit er niks anders op dan de boel uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Genoeg filmpjes hierover te vinden.
Jammer dat je je zelf wat minder handig of geduldig vindt dat je maar voor nieuwe bent gegaan, dat zal ook niet goedkoop geweest zijn.
En Hope heeft tegenwoordig ook hybrid zuigers, met een rvs buitenkant die minder gevoelig zou moeten zijn voor straatvuil.

Er zijn fietsenmaker die de revisie spullen gewoon op voorraad heen er is een winkel met webshop in NL die ook binnen een paar dagen kan leveren.
Welke webshop is dat als ik vragen mag. Het aanbod lijkt me namelijk wat minder te worden, ook bij de grote Duitse jongens, over de Engelsen maar te zwijgen.
...of er iemand heel erg blij mee maken voor op een tandem (-:

Bedankt! En eet smakelijk =)

@ Peter, kijk eens bij Dialed In, in Oss.

Die Drent vlakbij dat fraaie MTB parcours die ook in Hope doet... daar kun je beter niet heen gaan (=