Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inspiratie zoektochtje - Forum Wereldfietser

Inspiratie zoektochtje

Dag beste wereldfietsers!

Aangezien ik volgende week last-minute/onverwachts een 8-tal dagen verlof heb en het zonnetje ons toelacht, zou ik van de gelegenheid gebruik maken om de trekfiets nog eens van stal te halen.

Ik vertrek uit Gent en zou idealiter met de trein op mijn startpunt raken, bv ergens dicht bij de Franse, Nederlandse, Duitse of Luxemburgse grens. Qua aantal km's mik ik op 80 per dag (mag wat meer of minder zijn). En idealiter is het een lus of kan ik met openbaar vervoer terug raken op het startpunt. De 8 dagen zijn bovendien flexibel, kan evt ingekort of verlengd worden met 2 dagen. Ik plan mijn tent op campings op te zetten en buiten wat kleine proviand zou het handig zijn dat ik niet al te zelfvoorzienend moet zijn naar maaltijden toe (om het gewicht van de bagage wat te beperken).

Op zoek naar een route kwam ik uit bij de Mosel-Radweg. Ik zou dan treinen vanuit Gent tot aan de Luxemburgse grens, de Mosel-Radweg doen en dan een lus maken zodat ik terug in de richting van België raak (mag ook bv Nederland zijn, met de trein lukt dat ook wel)

Maar uiteraard op dit forum heel veel kennis en ervaring aanwezig, dus als er andere/betere alternatieven zijn, geen betere plaats om te vragen :-)

Dus:
Als er andere voorstellen zijn die min of meer passen binnen bovenstaande planning, shoot!
Tips/routes om vanuit Koblenz terug richting België te raken na het beëindigen van de Mosel-Radweg zijn altijd welkom.
Andere tips/tricks voor overnachtingen langs de route ook altijd welkom.

Alvast bedankt voor de eventuele feedback en een fijne en sportieve zomer toegewenst!

Jan
Ik zou de Moselradweg in het hoogseizoen (nu) vermijden. Ik vond de Nahe-Radweg veel leuker. Eventueel Nahe-Radweg - stukje Moselradweg en dan via de Kyltalradweg weer richting Aken en vandaar met de trein naar huis. Moet prima te doen zijn in 8 dagen.
Kijk eens naar de Groene Valleienroute.
Deze biedt ook alternatieven voor inkortingen.
Zie https://www.europafietsers.nl/fietsrout ... ietsroute/

Jan
Ken je de belgische bivakzones ?

https://www.bivakzone.be/overzichtskaart.html

Alternatief rondje:
Gent via de Schelde righting limburg, van Tienen naar Namen-Dînant, door maar Chimay, Mons en dan van kortrijk via de Leie terug...
JanVH schreef:
ma 26 jun, 2023 10:37

Aangezien ik volgende week last-minute/onverwachts een 8-tal dagen verlof heb en het zonnetje ons toelacht, zou ik van de gelegenheid gebruik maken om de trekfiets nog eens van stal te halen.

Ik vertrek uit Gent en zou idealiter met de trein op mijn startpunt raken

[...]

En idealiter is het een lus of kan ik met openbaar vervoer terug raken op het startpunt. De 8 dagen zijn bovendien flexibel, kan evt ingekort of verlengd worden met 2 dagen.

[...]

Maar uiteraard op dit forum heel veel kennis en ervaring aanwezig, dus als er andere/betere alternatieven zijn, geen betere plaats om te vragen :-)

Dus:
Als er andere voorstellen zijn die min of meer passen binnen bovenstaande planning, shoot!
Iets anders maar misschien ook leuk, zeker als je die twee dagen extra erbij pakt... een boot naar de UK? Leuk fietsen daar, en eventueel kun je ook nog met een boot vanuit een andere haven terug.

Zorg dan wel voor een voldoende laag verzet, Britten houden doorgaans niet zo van haarspeldbochten in een klim maar gaan vaak in een rechte lijn omhoog ;)
Iedereen heel erg bedankt om mij verdere inspiratie en tips te geven!

Ondertussen had ik me een beetje vastgepind op Duitsland, ik neem de tip voor de Nahe-Radweg ten harte en zal de combinatie maken met de andere "radwegen" in die streek. Ik boks dit weekend een GPX in elkaar! Zal achteraf proberen om hier nog een klein verslagje te plaatsen.

In België ondertussen veel gefietst met de racefiets en ook fervent gewandeld, dus ik ga even andere regionen opzoeken (veranderen van spijs doet eten niet waar :wink: )
De boot naar UK is eveneens een goede suggestie, maar die voeg ik toe aan mijn bucketlist voor een andere keer.

De Groene Valleienroute heb ik ook al voor een groot stuk gedaan, maar brengt je ook naar mooie gebieden & ideale combinatie met treinen uit/naar België!