Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Telefoon combineren met GPS - Forum Wereldfietser

Telefoon combineren met GPS

Ik ben van plan om mijn GSM te gebruiken om onderweg tracks (gpx) te maken en deze vervolgens op mijn Garmin GPSmap 62 te zetten om ze onderweg te kunnen gebruiken. Dat ivm beeld en de duur van de batterijen van de GPS.
Heeft iemand hiermee ervaring, mn met het overzetten van de gpx files naar de GPS?
Ik heb geen ervaring met Garmin. Maar ik doe wel het één en ander met gpx files.

Ik gebruik Locus map classic icm BRouter om routes te maken. Vervolgens kun je de gpx files exporteren naar een andere app of mbv een filemanager koperen naar waar je naar wilt.

Je moet er wat handigheid in krijgen. Locus heeft niet der meest intuïtieve interface vind ik.
Ja, ik gebruik OSMand icm BRouter. De hamvraag is hoe krijg ik de file op de Garmin (kan alleen via een kabel).
Lees dit draadje: viewtopic.php?p=401582
Lees vooral wat De tovenaar zegt. Hij is dé kenner op GPS-gebied op dit forum.

Bij mijn Etrex 30x kan het alleen door het micro-sd-kaartje uit de Etrex te halen en op het adroiddevice aan te sluiten, maar die Etrex schijnt een uitzondering te zijn.
Volgens mij hebben de meeste outdoor modellen van Garmin een SD-kaart slot, zoals mijn Oregon, daar kun je dmv. een kaart-adapter tracks opzetten, ook met een iPhone of iPad (met een Lightning aansluiting).

De Edge fietscomputers hebben geen SD-kaartje, maar daar kun je via Bluetooth met de Garmin Connect app een koers/track op zetten. Dit laatste kan ook met de nieuwste outdoor GPS-en, zoals de GPSMAP 66/67.
Als je een Android telefoon gebruikt kan je ook een usb naar usb-c kabeltje kopen. Hang je je gps zo aan je telefoon en je kunt bestanden uitwisselen. Vind ik veel handiger ipv steeds die kaartjes wisselen.
Als je Garmin overweg kan met Garmin-connect, kun je ook je routes maken met cycle.travel.
Je kunt dan na het maken van een route, uploaden naar Garmin-connect.
Bedankt.