Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame aanpassen voor belt - Forum Wereldfietser

Frame aanpassen voor belt

Daar gaan we niet meer moeilijk over doen :idea: :D :lol:
facebook_1688985177843_7084117287370022950.jpg
gios schreef:
ma 10 jul, 2023 16:58
Daar gaan we niet meer moeilijk over doen :idea: :D :lol:

facebook_1688985177843_7084117287370022950.jpg
:idea: Die dure S&S-koppelingen zijn eigenlijk ook nergens voor nodig!

Groetjes,

Carl
Carl schreef:
ma 10 jul, 2023 17:01
Die dure S&S-koppelingen zijn eigenlijk ook nergens voor nodig!
Dan kan die S&S-coupler-sleutel ook gelijk van de paklijst af. Wel zo handig (-:
Geniaal! Man dat ik daar nooit aan gedacht heb. Ik heb letterlijk alle benodigdheden in huis. Een paar keer met de pijpensnijder draaien en het is gepiept. 8)
Leon schreef:
ma 10 jul, 2023 17:12
Geniaal! Man dat ik daar nooit aan gedacht heb. Ik heb letterlijk alle benodigdheden in huis. Een paar keer met de pijpensnijder draaien en het is gepiept. 8)
Ja, en met de CDX riem hoeft je frame ook niet super stijf meer te zijn.
Leon schreef:
ma 10 jul, 2023 17:12
Geniaal! Man dat ik daar nooit aan gedacht heb. Ik heb letterlijk alle benodigdheden in huis. Een paar keer met de pijpensnijder draaien en het is gepiept. 8)
Kan je dan uitleggen hoe het precies in elkaar zit? Ik zie het niet goed (maar heb dan ook niet de benodigdheden in huis ;))
Doen! Met Carbon zou ik zeggen.
Fedor schreef:
ma 10 jul, 2023 20:31
Leon schreef:
ma 10 jul, 2023 17:12
Geniaal! Man dat ik daar nooit aan gedacht heb. Ik heb letterlijk alle benodigdheden in huis. Een paar keer met de pijpensnijder draaien en het is gepiept. 8)
Kan je dan uitleggen hoe het precies in elkaar zit? Ik zie het niet goed (maar heb dan ook niet de benodigdheden in huis ;))
Ik zie twee knelkoppelingen voor de waterleiding en verwarming en een stukje koperen buis, toch?

Misschien kan het met deze alles-in-een ook: https://www.gamma.nl/assortiment/sanive ... /p/B205583
6 euro en 29 cent.
Afbeelding
Nadeel van knelkoppelingen is alleen wel dat ze meestal maar 1 keer gebruikt kunnen wordem, al zal het lek raken van je frame wel niet echt een issue zijn.
Nou, ik vind die gasblikjes anders ondingen om ergens in m’n tassen een plek te geven. Dus als dat in het frame kan; graag!
Leon schreef:
ma 10 jul, 2023 21:03
Fedor schreef:
ma 10 jul, 2023 20:31
Leon schreef:
ma 10 jul, 2023 17:12
Geniaal! Man dat ik daar nooit aan gedacht heb. Ik heb letterlijk alle benodigdheden in huis. Een paar keer met de pijpensnijder draaien en het is gepiept. 8)
Kan je dan uitleggen hoe het precies in elkaar zit? Ik zie het niet goed (maar heb dan ook niet de benodigdheden in huis ;))
Ik zie twee knelkoppelingen voor de waterleiding en verwarming en een stukje koperen buis, toch?

Misschien kan het met deze alles-in-een ook: https://www.gamma.nl/assortiment/sanive ... /p/B205583
6 euro en 29 cent.
Afbeelding
De afgebeelde koppeling is niet geschikt om in een (gebroken) achtervork te plaatsen. Daar moet je echt een stukje buis in zetten, zodat de moeren bewegingsruimte hebben voor het vast draaien .
Hoe vaak heb ik in het verleden bij diverse huizen centrale verwarming, compleet met ketel, aangelegd, en dan nog water-, gas- en elektrische leidingen....
Als je er een stukje pijp tussen wilt zetten heb je toch twee van deze dingen nodig? In de originele foto zit er ook geen pijp in maar iets vierkants. Dat is fijn want dan je het beter met een tang of sleutel vastpakken.