Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zweden/Noorwegen aanraders fietsvakantie - Forum Wereldfietser

Zweden/Noorwegen aanraders fietsvakantie

Hoi Scandinavië liefhebbers,

Volgende week vertrekken we om 2 weken rond te trekken met de fiets in Zweden! Maar ik ben nog op zoek naar fietsroutes/aanraders/regio's die we zeker gezien moeten hebben.

Wij houden van de rust, natuur, bossen en meren. Alles gaat mee op de fiets om te kamperen aan de shelters of wildkamperen met een voorraadje eten in de fietszakken.
Vorig jaar zijn we naar Dalsland/Värmland geweest en hebben daar een 300 km gefietst van de Dalslandsleden fietstocht. Fantastisch mooi maar door een ongelukje sneller moeten terugkeren. Dus dit jaar hadden we gedacht een beetje noordelijker te gaan, rond Östersund ongeveer, maar het enige dat ik al heb gevonden is de Sverigeleden. Of eventueel de grens oversteken richting Noorwegen is ook zeker mogelijk. Ook niet onbelangrijk: het is vakantie dus 500 km is voldoende, met een uiterst maximum van 700 km.

Zijn hier mensen met GPX bestanden/internetroutes of old school kaarten van deze regio of een andere mooie regio die we zeker niet mogen missen in Zweden/Noorwegen? Qua locatie plannen we niets op voorhand, dus alles is nog mogelijk als jullie me weten te overtuigen!
Heel anders wellicht, maar zelf gaan we twee weken fietsen op Gotland en Fårö. Zeer geschikt voor wildkamperen en wij zijn echt verliefd op deze eilanden. Prettig om te fietsen ook.
Astrida schreef:
di 11 jul, 2023 22:18
Zijn hier mensen met GPX bestanden/internetroutes of old school kaarten van deze regio of een andere mooie regio die we zeker niet mogen missen in Zweden/Noorwegen? Qua locatie plannen we niets op voorhand, dus alles is nog mogelijk als jullie me weten te overtuigen!
Ik zou hier eens kijken voor inspiratie: https://viagaia.nl/fietsroutes
Is wel vooral voor Noorwegen, en het Olavspad. Maar misschien heb je er iets aan.
Voor de route vanuit Zweden is er nog geen gedetailleerde routebeschrijving, zie ook van Oslo naar Selånger