Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Speling op casettebody - Forum Wereldfietser

Speling op casettebody

Hi mensen,

Eerste dag van de fietsvakantie liep voorspoedig, totdat er iets gebeurde waardoor het leek alsof er opeens speling op de trapas zat. Gecheckt, maar dat zat er niet. Of minimaal.

In bepaalde versnellingen voelt het alsof de casette los zit. Met de NBT2 heb ik de sluitring losgehaald en strakker aangedraaid. De casettebladen bewegen niet ten opzichte van de body.

Ik heb het vermoeden dat het probleem zit in de speling in de body zelf, ten opzichte van het wiel. Zie video: https://streamable.com/3cbx7z

Morgen naar de fietsenmaker maar ik zie het somber in :D
Ik had dit laatst ook op mijn MTB, lager in body was versleten, op zich simpele goedkope klus voor de fietsenmaker echter zat deze volledig vast in de body dus ook nieuwe body, maar viel uiteindelijk qua kosten reuze mee, dit was met een DT swiss wiel/lager.

Succes en hopelijk kan je je reis weer snel vervolgen!

Gr ej
Ik heb het hier dan over achtercassette, omdat je dit schrijft…of zit het echt voor in de crank?/trapas?
deesys schreef:
zo 23 jul, 2023 15:43
NBT2
Je hebt een NBT2 dus je kunt de cassette er ook afhalen om e.e.a. beter te zien.

Als de freewheelbody kapot is is dat voor de fm een fluitje van een cent.

Er is maar één probleem: voor losse body's wordt, ook op internet, vaak meer geld gevraagd dan voor body's met een nieuwe naaf en as er aan vast. Dit betekent echter niet dat je je wiel móet laten omspaken. Koop desnoods een goedkope set, laat de naaf de naaf, en gebruik alleen de body. Eentje van een tweedehands fietswiel kan ook goed genoeg zijn.